2026-08-14, 14:05
Medlem
rainbowias avatar
Vilka t-8 har vi hittills?
Wictor 3
Roosen 4
Ståhl 4
Är det fler? Ovan ger 16p i placeringstabellen. Kommande poäng att vänta Duppe 8, Kamga ?, Edlund?, Almgren? plus någon till. Innan mästerskapet så kunde man ana att Kajsas optimistiska målsättning var orimlig. Extremt många som är rankade 20-30 vilket inte ger klirr i kassan. Tippade i mitt första inlägg i tråden 49p, antagligen lite tilltaget det oxå.
Citera
2026-08-14, 14:07
Medlem
katws avatar
Idag visar SVT minsann klart försökspasset. Flera program har utgått ur tablån. Fick de massiv kritik i går tro?
Citera
2026-08-14, 14:24
Medlem
21, och det slår vi inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso2
Vad är det svenska medaljrekordet? Vi slår det väl?
Citera
2026-08-14, 14:44
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Men SVT, sluta visa från håll när Mondo intervjuas av BBC. Visa höjdhoppet istället.
Dom läser fortfarande inte här
Citera
2026-08-14, 14:48
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Dom läser fortfarande inte här

Och fortfarande kommenterar jag sådant som jag tycker är värt att kommentera.
Citera
2026-08-14, 14:49
Medlem
Jag har följt friidrottsmästerskap sedan 70-talet, och det är stor skillnad mot hur det var då.
De deltagare som vi har förväntningar på levererar, och är med och krigar om topplaceringar.
Men även de på nivån under har i flera fall slagit personrekord eller årsbästan.
Så var det inte förr i tiden.
Det var ovanligt att svenska deltagare på mästerskap gjorde resultat på sin toppnivå.
Inte minst kastare som varit i USA var ofta långt i från de resultat de gjort där.
Man kan ju fundera över hur det var med apotekare på universiteten på den tiden
Citera
2026-08-14, 15:05
Medlem
VoktorDodkas avatar
8.50 i odds på Kamga som vinnare ikväll, 1.25 topp tre. Jag satte en femtilapp på vinnare och en hundring på topp tre, kommer troligen kosta mig 25:- i förlust men är det någon som kan skrälla så är det Kamga och om då von Klinkerhoffen har en dålig dag så går jag plus.
Citera
2026-08-14, 15:13
Medlem
Niskalaukauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
8.50 i odds på Kamga som vinnare ikväll, 1.25 topp tre. Jag satte en femtilapp på vinnare och en hundring på topp tre, kommer troligen kosta mig 25:- i förlust men är det någon som kan skrälla så är det Kamga och om då von Klinkerhoffen har en dålig dag så går jag plus.
Vart har du det oddset?
Citera
2026-08-14, 15:15
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niskalaukaus
Vart har du det oddset?
ATG
Citera
2026-08-14, 15:45
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:

Kamga kan ta Brons? men att hon skulle slå Jorinde van Klinken som har kastat i år 70,99 och har 2 raka EM-silver och ett VM-silver. Alida van Daalen har kastat 69,31 i år också...
Citera
2026-08-14, 15:47
Medlem
Citat:

Oddset på vinnare är spelbart. Kolla på gårdagen där Alekna var storfavorit till 1.45 i odds som följd av att han presterat sitt enorma världsrekord på över 75 meter i blåshålet Ramona, Oklahoma. Alekna har annars aldrig presterat på den nivån i mästerskap tidigare, dvs i närheten av 75 meter. Kristjan Ceh betalade 3.60x pengarna och han var överlägsen. Vi ser prov på liknande förutsättningar i damernas diskus, där Jorinde van Klinken är mega-favorit till trots för att hon floppat i många mästerskap. Klinken är så nedtryckt favorit av samma anledning som Alekna, då hon kastade otroliga 70.99m i blåshålet Ramona, Oklahoma, vilket får bolagen att tro hennes kapacitet är fullständigt överlägsen det övriga fältets. Tävlingen är betydligt jämnare i realiteten, och Kamga kan absolut rubba holländskan om hon kastar i paritet med sitt svenska rekord på 66.61m.
Citera
2026-08-14, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Vilka t-8 har vi hittills?
Wictor 3
Roosen 4
Ståhl 4
Är det fler? Ovan ger 16p i placeringstabellen. Kommande poäng att vänta Duppe 8, Kamga ?, Edlund?, Almgren? plus någon till. Innan mästerskapet så kunde man ana att Kajsas optimistiska målsättning var orimlig. Extremt många som är rankade 20-30 vilket inte ger klirr i kassan. Tippade i mitt första inlägg i tråden 49p, antagligen lite tilltaget det oxå.
Nä det är bara dessa än. Närmast av övriga är Maja Å (9a) , Axelina,Vera Sjöberg och Kajsa Roth (10a)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in