Citat:
Ursprungligen postat av
VoktorDodka
8.50 i odds på Kamga som vinnare ikväll, 1.25 topp tre. Jag satte en femtilapp på vinnare och en hundring på topp tre, kommer troligen kosta mig 25:- i förlust men är det någon som kan skrälla så är det Kamga och om då von Klinkerhoffen har en dålig dag så går jag plus.
Oddset på vinnare är spelbart. Kolla på gårdagen där Alekna var storfavorit till 1.45 i odds som följd av att han presterat sitt enorma världsrekord på över 75 meter i blåshålet Ramona, Oklahoma. Alekna har annars aldrig presterat på den nivån i mästerskap tidigare, dvs i närheten av 75 meter. Kristjan Ceh betalade 3.60x pengarna och han var överlägsen. Vi ser prov på liknande förutsättningar i damernas diskus, där Jorinde van Klinken är mega-favorit till trots för att hon floppat i många mästerskap. Klinken är så nedtryckt favorit av samma anledning som Alekna, då hon kastade otroliga 70.99m i blåshålet Ramona, Oklahoma, vilket får bolagen att tro hennes kapacitet är fullständigt överlägsen det övriga fältets. Tävlingen är betydligt jämnare i realiteten, och Kamga kan absolut rubba holländskan om hon kastar i paritet med sitt svenska rekord på 66.61m.