Citat:
Ursprungligen postat av
fittanstickerfram
Har han målat det själv?
Vad bläckfisken inte har förmågan att förstå är det simpla faktum att "vem fan anmäler förfalskad konst?"
Efter att ha läst artikeln så rycker idioten ett citat från någon, en högst personlig reflektion från den som blir intervjuad, som således bläckfisken väljer att tolka som att konsten är äkta som den sanna idiot hen är.
När jag nu har läst artikeln så har jag fått ännu en pusselbit (paradoxalt från bläckfisken) som gör att jag nu ser en helt ny helhet.
Olof har valt att försöka rida på ryktet att Pablo Escobar hade en enorm konstsamling. Denna vill nu Olof ge sken av att han har access till och vill sälja men först så måste han få den autentiserad. Rinligt men ändå helt orimligt.
Problemet är bara att Olof har aldrig haft tillgång till denna samling, om det ens fanns en sådan från allra första början, så nu försöker han få de verk som "ägdes av Pablo Escobar" autentiserade.
"Ett magasin i djupaste djungeln...."
För det första:
Olof har aldrig haft kontakt med Pablo Escobar utan endast dennes bror som nu är en turistguide. Skulle denne broder ha gett access till denna massiva samling när han själva försörjer sig på brödsmulor? Nej, det faller på sin orimlighet.
För det andra:
Tror någon att Pablo Escobar skulle köpt förfalskad konst som en väg att tvätta pengar på eller kanske till och med behålla själva för sitt eget nöje? Rikast på jorden typ. Men köper medvetet förfalskad konst. Jodå. Hade Pablo köpt konst så hade den varit autentiserad. And then some.
För det tredje:
Skulle NÅGON ens våga sälja förfalskad konst till Pablo Escobar?.......bara tänk på den aspekten i två sekunder.......bara där dör den teorin.
Det enda äkta Olof äger är sin egen kroppsvikt.