2026-08-14, 14:38
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Krogen är för lowlife

Riktiga män raggar nyktra

Blir det stökigt efter ett par öl?
Säger du saker du brukar ångra eller annat som gnager dagen därpå?
Citera
2026-08-14, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasanjo
25 år och fortfarande en beta som skyller på Covid för att du inte kan prata med tjejer? Seriöst, vad fan har pandemin med ditt fula tryne och din osäkerhet att göra? Folk har minglat och raggat i årtionden utan att behöva en ursäkt som 'Covid gjorde det svårt'. Om du dessutom tror att ditt utseende är ett hinder, så kan jag säga att det är din beta-attityd som dödar allt – för tjejer bryr sig mer om hur du bär dig åt än om du är snygg. Sluta skylla på världen och börja ta ansvar för dig själv.

Du är helt enkelt en beta som saknar all förmåga att ha med motsatt kön att göra. Behöver man skriva på flashback om råd i detta ämne så är du en förlora beta.

Om den goda herren andas och tar det lite lugnt så kanske han har större chans att förstå mitt argument. Poängen var att under pandemin så var det lagkrav på att restauranger och barer endast fick servera gäster med sittplats. Jag observerade dock att även efter att kravet på sittplats upphävdes, så satt det där med sittplats kvar i det allmäna psyket, och såval gemene man som krögare föredrog att man satt vid sitt bord. Således har det efter pandemin blivit svårare med naturliga möten på krogen, då folk tenderar att sitta i slutna vängrupper istället för att stå upp och mingla runt.

Det är liksom det hela tråden handlar om: krogen som mötesplats.
Citera
2026-08-14, 14:43
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Det är ju bara att dricka några öl och börja prata med folk

Nu ställde just TS en både bra och konkret fråga: hur göra det i miljöer där folk mest sitter till bords i "stängda" sällskap. Att svara att det är bara att börja prata är inte ett särskilt produktivt svar.

Citat:
Bara att du ska behöva ge TS der rådet är så efterblivet..att TS inte själv kan räkna ut det, är obehagligt. En äkta beta.

Jag tycker det låter väldigt "beta" att ängsligt kalla andra för beta.
Citera
2026-08-14, 14:48
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Nu ställde just TS en både bra och konkret fråga: hur göra det i miljöer där folk mest sitter till bords i "stängda" sällskap. Att svara att det är bara att börja prata är inte ett särskilt produktivt svar.

Jag skrev också att man kunde dricka öl samtidigt
Citera
2026-08-14, 14:49
Avstängd
Lasanjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skribblarn
Om den goda herren andas och tar det lite lugnt så kanske han har större chans att förstå mitt argument. Poängen var att under pandemin så var det lagkrav på att restauranger och barer endast fick servera gäster med sittplats. Jag observerade dock att även efter att kravet på sittplats upphävdes, så satt det där med sittplats kvar i det allmäna psyket, och såval gemene man som krögare föredrog att man satt vid sitt bord. Således har det efter pandemin blivit svårare med naturliga möten på krogen, då folk tenderar att sitta i slutna vängrupper istället för att stå upp och mingla runt.

Det är liksom det hela tråden handlar om: krogen som mötesplats.
Pandemin tog slut för länge sen, så vad fan har det med saken att göra nu?
Och Nej, det du beskriver att det har blivit svårare är uppenbart bara i din beta hjärna.
Sluta gör en sak av det. Var som oss normala. Att skylla på covid är bara pinsamt.

Ta en öl och kom in i matchen .

PS... Har du föresten någon diagnos som gör att du framställs lite begränsad?
Citera
2026-08-14, 14:50
Avstängd
Lasanjos avatar
Citat:

Men var I hela Sverige sitter folk till bords i "stängda" miljöer? Han yrar om.covid och verkar tro det ser likadant ut idag, som då.
Citera
2026-08-14, 14:53
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Jag skrev också att man kunde dricka öl samtidigt

Ja, det var ju faktiskt ett lika värdelöst råd.

Citat:
Men var I hela Sverige sitter folk till bords i "stängda" miljöer? Han yrar om.covid och verkar tro det ser likadant ut idag, som då.

Han pratade om ett beteende som började då och som det verkar som att han observerat i nutid. Var exakt han varit ute är ju helt okänt. Om det är så på de ställen han besökt nu så är det är en väldig valid fråga då det ÄR väldigt svårt att "bryta in" till ett sittande sällskap.
Citera
2026-08-14, 14:57
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:

Han pratade om ett beteende som började då och som det verkar som att han observerat i nutid. Var exakt han varit ute är ju helt okänt. Om det är så på de ställen han besökt nu så är det är en väldig valid fråga då det ÄR väldigt svårt att "bryta in" till ett sittande sällskap.

Det är du som är raggningsnoob. Den här meningen beskriver ditt problem väl: .. en väldig valid fråga då det ÄR väldigt svårt att "bryta in" till ett sittande sällskap.

Det är svårt för att du tänker att det är svårt. Uppenbarligen ser du det som att du inte har något att komma med när du beskriver det som att du ska "bryta dig in" i sällskapet? Har du inte insett att det är du som ger en chans till sällskapet att bjuda in dig i deras gemenskap?

Så mitt tips är ju kort och gott så man gör det. Dricker öl och pratar om sånt som är kul
Citera
2026-08-14, 15:05
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Det är svårt för att du tänker att det är svårt. Uppenbarligen ser du det som att du inte har något att komma med när du beskriver det som att du ska "bryta dig in" i sällskapet?

Så tröttsamt med töntar som skall försöka spela Allan på Internet. Det är inte jag som är TS och jag behöver inte ragga upp någon. Däremot är det självklart så att det inte är lätt för en ensam kille att ta sig in till ett sittande sällskap och börja ragga på en av tjejerna som sitter där.
Citera
2026-08-14, 15:06
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skribblarn
Bakgrund: Är en 25-årig man som nyss har lämnat en lång relation och vill skaffa en ny tös. Mitt ansikte är inte speciellt vackert, så dejtingappar ger inte mycket napp. Däremot är jag lång och vältränad, har ett bra jobb, klär mig väl och tar hand om hygienen. Bor i Stockholm.

Nu till frågan: hur fan snackar man med brudar på krogen? Jag upplever det som att kulturen på krogar och barer - i synnerhet efter Covid där man blev piskad att man var tvungen att ha en sittplats - är att man sitter i 'avstängda' bord med sin egna vängrupp, med begränsad möjlighet för interaktion med främlingar. Jag har inget problem att prata med människor när det finns ett gemensamt kontext som en konversation kan grunda sig i, t.ex. om man träffar någon i en förening, kursare, eller kollegor. Men jag drar mig rejält från att gå fram till ett helt bord med vänner, avbryta deras konversation, och börja försöka ragga på en av deras kompisar?

En idé är väl att närma sig en tjej när hon står i kön till baren, men då gäller det att man timear in den luckan perfekt. Hade varit enklare om folk faktiskt stod upp och minglade..

Vad tänker ni om möjligheten till att mingla med främlingar på dagens barer och krogar?

Fortsätt du att fokusera på karriären. Om bara ett par år så kommer tjejerna i din ålders biologiska klocka börja skrika, och då kommer dom söka efter en försörjare, vissa tjejer gör det medvetet och andra omedvetet. Då lär dejtingappar fungera för dig med ett välbetalt jobb att skylta med, det kommer väga tyngre än utseende.
Citera
2026-08-14, 15:06
Avstängd
Lasanjos avatar
Citat:

Men TS verkar har varit ute en gång 2021, och tror det fortfarande är samma. Han är en idiot helt enkelt. En trångsynt sådan. Räcker för fan man går t.ex på en lunchrestaurang så ser han att det är hans hjärna det är fel på.
Citera
2026-08-14, 15:07
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:
Däremot är det självklart så att det inte är lätt för en ensam kille att ta sig in till ett sittande sällskap och börja ragga på en av tjejerna som sitter där.

Det är ju du som tycker att det är så svårt och projicerar dina egna problem på TS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in