2026-08-14, 12:05
Medlem
kan se behovet, men blir inte din huda jäkla torr?
man kan såklart duscha utan stark tvål med..

Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag duschar oftast två gånger per dag. En gång på morgonen för att vakna och känna mig fräsch på kneget och sen en gång på kvällen efter jag tränat eller gjort nån annan aktivitet.
Citera
2026-08-14, 12:08
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
kan se behovet, men blir inte din huda jäkla torr?
man kan såklart duscha utan stark tvål med..

Brukar oftast bara använda tvål/schampoo på morgonen eller om jag ska ut på krogen. Mina kvällsduschar är mycket korta och då använder jag oftast inte tvål.

Blir man torr får man smörja in sig med nån hudsalva.
Citera
2026-08-14, 12:18
Medlem
Kleiners avatar
Vad händer inom dig om du skippar att duscha ikväll? Känner du dig smutsig eller börjar det klia lite över allt i kroppen för att du inte har duschat? Tänk om du inte alls kan somna för att du inte har duschat? Eller vaknar av panik på natten och gå och duscha... hahaha.

Alltså, för min del kan du duscha flera gånger om dagen, I couldn't care less.

Citat:
vad yrar du om, jag duschar 1 gg/dag och du citerar inget uttalande om min duschfrekvens, likaväl indikerar du att den är hög
Senast redigerad av Kleiner 2026-08-14 kl. 12:20.
Citera
2026-08-14, 12:20
Medlem
Citat:
såna här uttalanden är pinsamma, alla vet att man bestämmer det själv, det tillför absolut ingenting att säga det

om alla börjar springa runt med oljetunnor på huvet får man inte ifrågasätta varför då utan svaret är "det får man göra om man vill" ?

TOMT
Det var ett försök att pedagogiskt förklara varför det är lämpligare att duscha på morgonen om man gör det en gång per dag. Alltså av hänsyn till omgivningen.
Citera
2026-08-14, 12:23
Medlem
jag tycker inte om känslan av att lägga mig i min rena säng med hela dagens smuts på mig så jag skulle vara obekväm och kanske ha svårare att somna ja..

Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Vad händer inom dig om du skippar att duscha ikväll? Känner du dig smutsig eller börjar det klia lite över allt i kroppen för att du inte har duschat? Tänk om du inte alls kan somna för att du inte har duschat? Eller vaknar av panik på natten och gå och duscha... hahaha.

Alltså, för min del kan du duscha flera gånger om dagen, I couldn't care less.
Citera
2026-08-14, 12:26
Medlem
så om man duschar på kvällen, sover i en ren säng, tvättar sig över vasken på morgonen och tar på rena kläder så är det inte rent nog för dagen?
jag vet ju inte vad du jobbar med å gör om dagen, men ingen kommer närmare än 0,5 m vanligtvis så jag vet inte vad för nyduschning det är du tänker min omgivning ska åtnjuta?
klart viktigare att rädda sin säng och sin partner genom att duscha kväll..

Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Det var ett försök att pedagogiskt förklara varför det är lämpligare att duscha på morgonen om man gör det en gång per dag. Alltså av hänsyn till omgivningen.
Senast redigerad av gniknus2 2026-08-14 kl. 12:28.
Citera
2026-08-14, 12:28
Medlem
Kleiners avatar
Jaha okej. Och varför behöver du starta en tråd om det? Räcker det inte med att din partner vet hur du funkar?

Vad är meningen med din tråd?

Citat:
jag tycker inte om känslan av att lägga mig i min rena säng med hela dagens smuts på mig så jag skulle vara obekväm och kanske ha svårare att somna ja..
Citera
2026-08-14, 12:29
Medlem
att förvirra folk som du som inte förstår nånting om nånting

Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Jaha okej. Och varför behöver du starta en tråd om det? Räcker det inte med att din partner vet hur du funkar?

Vad är meningen med din tråd?
Citera
2026-08-14, 12:31
Medlem
Zoologens avatar
Det är mest hygieniskt att duscha både morgon och kväll. Det är skönt att bli av med dagens smuts, men även att duscha bort nattens solk. Precis som man naturligtvis borstar tänderna. Man kan ju inte gå omkring och stinka bland sina medmänniskor.
Citera
2026-08-14, 12:34
Medlem
Kleiners avatar
Juste, ironi och sarkasm. Jag är jo en autist som inte kan läsa mellan raderna.

Citat:
att förvirra folk som du som inte förstår nånting om nånting
Senast redigerad av Kleiner 2026-08-14 kl. 12:37.
Citera
2026-08-14, 12:36
Medlem
TS pratar om 1 dusch/dag

Citat:
Ursprungligen postat av Zoologen
Det är mest hygieniskt att duscha både morgon och kväll. Det är skönt att bli av med dagens smuts, men även att duscha bort nattens solk. Precis som man naturligtvis borstar tänderna. Man kan ju inte gå omkring och stinka bland sina medmänniskor.
Citera
2026-08-14, 12:38
Avstängd
vichy6s avatar
Tänker väl klockan som rund och orka duscha varje minut.

Men en sotare etc saknar ej hygien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in