2026-08-10, 20:31
Medlem
Finns det bild på honom?
Citera
2026-08-11, 11:22
Avslutad
Fullständigt namn finns i tråden, finns på Facebook med en gul båt som omslagsbild...
Citera
2026-08-14, 11:32
Avslutad
Nu har jag sett båda avsnitten på HBO...
Citera
2026-08-14, 12:01
Medlem
Satan i gatan så skyldig han var! Och när han "blev tvingad" att ha sex med en annan kvinna ...buuhuubuu ....märktes ju i hans alla sms hur sjuk i huvudet han verkligen är. Synd de sänkte straffet
Citera
2026-08-14, 13:41
Medlem
ExtremaMittens avatar
Lyssnat på båda avsnitten i trädgården. Inte fullt så dåliga som jag befarade. Men antal minuter och helt olika sorters musik gjorde ju storyn jättevinklad stereotypiskt, med värnlös oskyldig mamma och jätteelak pappa…

Och rätt många frågor som inte ställs eller så viftas de bort rätt lätt. Ska se den igen med familjen och ha anteckningsblocket redo. Att ett mediebolag sänder detta med namn, ansikten och anger bostadsort är allt rejält oetiskt, för barnen och föräldrarnas skull? HBO kunde haft skådespelare, ändrat namn och anonymiserat ort/yrken m m. Detta kommer skada de inblandade.

Men några saker märks redan som konstigt:

1) Båda säger att de var blyga violer som inte ville ha avancerad poly/BDSM-sex eller vara otrogna. De blev övertalade tydligen båda. Det kan väl knappast stämma? Vem höll på med sådant sedan tidigare och har fortsatt med det efteråt?

2) Det påstås att hundratals sexköpare kommit och gått men polisen hittade en som köpt vid två tillfällen. Inget annat har hittats. Är detta ett påhitt? Var det cash eller annan telefon eller har det inte hänt?

3) Ena sidan säger massor av kameror och gps, bevisningen pekar på två kameror i hemmet, en i garaget och en mot byrån i sovrummet. Varför hittades inte mer övervakningsutrustning? Pappan häktades ju ovetandes på jobbet.

4) Han dömdes för våldtäkter men samtycke fanns ju i alla chattar genom åren. Kan man ta tillbaka sitt samtycke när sambon vill lämna relationen?

5) I polisens material nämns att mamman har två telefoner. Bara en av hennes telefoner tömdes på chatthistorik. Tycker det är rejält konstigt. Polisens undersökning var så ensidig att de fick göra om den och komplettera i slutet inför första åtalet.

Kommer nog på fler frågetecken. Blir det fler säsonger i serien?
Senast redigerad av ExtremaMitten 2026-08-14 kl. 13:52.
Citera
2026-08-14, 16:11
Medlem
mammamia32s avatar
Sett dok. Nu å köper inte hennes story! Hon verkar ha varit med på detta! Vad gör denna kraftigt överviktiga kvinna idag? Har hon kvar sina barn? Verkar mentalt sjuk! Lyrica? Säljer hon fortfarande sex? Ushj!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Akistefan1769
Extremt lätt att döma någon på en byggd historia och få stöd med den om män anklgas.. bevis behövs absolut inte för att dömas..

Många unga killar döms I dag på ord på ord och får hela liv förstörda
Citera
2026-08-14, 16:18
Medlem
mammamia32s avatar
Instämmer med dig! Vem vill bo granne med henne? Hur ser de på henne? Byns hora? Hur kunna hon ställa upp i denna dok? Å även hennes barn? Helt sjukt! Hur tjänar denna kvinna och hennes döttrar sina inkomster idag? Carola verkar vara helt oförmögen att fatta viktiga beslut!! Hur kan denna feta kvinna med lyrica ögon lyckats ta hand om sina barn?
Citat:
Ursprungligen postat av ExtremaMitten
Lyssnat på båda avsnitten i trädgården. Inte fullt så dåliga som jag befarade. Men antal minuter och helt olika sorters musik gjorde ju storyn jättevinklad stereotypiskt, med värnlös oskyldig mamma och jätteelak pappa…

Och rätt många frågor som inte ställs eller så viftas de bort rätt lätt. Ska se den igen med familjen och ha anteckningsblocket redo. Att ett mediebolag sänder detta med namn, ansikten och anger bostadsort är allt rejält oetiskt, för barnen och föräldrarnas skull? HBO kunde haft skådespelare, ändrat namn och anonymiserat ort/yrken m m. Detta kommer skada de inblandade.

Men några saker märks redan som konstigt:

1) Båda säger att de var blyga violer som inte ville ha avancerad poly/BDSM-sex eller vara otrogna. De blev övertalade tydligen båda. Det kan väl knappast stämma? Vem höll på med sådant sedan tidigare och har fortsatt med det efteråt?

2) Det påstås att hundratals sexköpare kommit och gått men polisen hittade en som köpt vid två tillfällen. Inget annat har hittats. Är detta ett påhitt? Var det cash eller annan telefon eller har det inte hänt?

3) Ena sidan säger massor av kameror och gps, bevisningen pekar på två kameror i hemmet, en i garaget och en mot byrån i sovrummet. Varför hittades inte mer övervakningsutrustning? Pappan häktades ju ovetandes på jobbet.

4) Han dömdes för våldtäkter men samtycke fanns ju i alla chattar genom åren. Kan man ta tillbaka sitt samtycke när sambon vill lämna relationen?

5) I polisens material nämns att mamman har två telefoner. Bara en av hennes telefoner tömdes på chatthistorik. Tycker det är rejält konstigt. Polisens undersökning var så ensidig att de fick göra om den och komplettera i slutet inför första åtalet.

Kommer nog på fler frågetecken. Blir det fler säsonger i serien?
Citera
2026-08-14, 16:33
Medlem
mammamia32s avatar
Varför sekretess? Sen denna vinklade dok.på HBO! Inte rimligt! Tror inte ett dugg på att denna kvinna inte varit med på de heja! Såklart använt pengarna som kommit in som slutligen betalat en del av deras gemensamma räkningar! Jag skulle fan hellre kört utför ett stup å dött före jag gått ut med en dok. Med fullt namn men värst av allt…HENNES BARNS NAMN OCH ANSIKTEN!!! Hur fan tänkte de där??!
Citat:
Ursprungligen postat av Loffelus
Nej, det är helt sekretessbelagd, din tandlöse fan.
Citera
2026-08-14, 18:00
Medlem
Flashback är tappad som vanligt, är så uppenbart att hon var sjukt manipulerad och gjorde allt för att hålla psykopaten nöjd! Kärleken gör en så otroligt blind, och blir du manipulerad samtidigt så blir man fast, har du inte gått igenom något liknande tycker jag inte du har rätten att öppna käften heller.
Citera
2026-08-14, 18:11
Medlem
mammamia32s avatar
Om man är så tappad som vuxen å inte kan begränsa sina lyster från detta haveri hur kan man då skydda sina barn vara en trygg förälder? Dotter. Gav ultimatumet ”mig eller han”! Hon flyttade sen hen till sin pappa för att mamman inte kunna ta livsviktiga beslut å sätta sina barn i första rummet! Hur många hysteriska kvinnor finns i detta samhället som skulle välja bort sina barn för egen kärlek å sen kalla sig ett offer?! Tyvärr, allt för många!
Citat:
Ursprungligen postat av Mizzyoy95
Flashback är tappad som vanligt, är så uppenbart att hon var sjukt manipulerad och gjorde allt för att hålla psykopaten nöjd! Kärleken gör en så otroligt blind, och blir du manipulerad samtidigt så blir man fast, har du inte gått igenom något liknande tycker jag inte du har rätten att öppna käften heller.
Citera
2026-08-14, 18:16
Medlem
Ja det håller jag helt med om, att hon valde honom framför barnen! Det är absolut ett stort frågetecken, samt det att hon lämnade barnen ensam för att pippa med han tex, men menar sakerna utöver det!
Citera
2026-08-14, 18:17
Medlem
mammamia32s avatar
Han är skyldig men hon är inte utan skuld! Pengar va det som lockade båda! Hur mår denna kvinna idag? Ser rimligen påverkad ut. Är det lyrica eller ör det ett snäv av intellektuell funktionsnedsättning!? Hade jag varit henne så hade jag ALDRIG av hänsyn till mina barn gått ut i en dok. Men startat om på nytt med skyddad ID på helt ny ort. Hur tänkte hon? Att alla skulle se henne enbart som ett offer? Korkat! Samhället kryllar av kvinnor som inte förmår sätta sina barn före! Än hennes samtycken? Verkar ju inte varit varken ett NEJ i hennes mun eller fight or flight som kickat in…

Citat:
Ursprungligen postat av Tropafande
Satan i gatan så skyldig han var! Och när han "blev tvingad" att ha sex med en annan kvinna ...buuhuubuu ....märktes ju i hans alla sms hur sjuk i huvudet han verkligen är. Synd de sänkte straffet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in