2026-08-14, 11:12
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildHasse5
Det beror till100% på om någon åklagare vågar ta på sig att driva detta politiskt känsliga ärende... sittande styret kommer att försöka stoppa det medan Örebropartiet som har gamla polis konstapeln Springare som säkert sitter på en massa kontakter inom rättsväsendet fortfarande.... framtiden får utvisa vem som har mest påverkan på åklagaren
Jag är den som genom hela tråden i sak varit mest kritisk mot socialtjänsten, vården och rättsväsendet, men denna tråd har gett mig en ny förståelse för dessa aktörer. Om ”argument” som de som kurt-sune och Ajogen fyller tråden med är vanliga är det inte konstigt om dessa aktörer slår ifrån sig allting. Det måste finnas substans och juridisk hållbarhet.

Så frågan om åtal beror nog snarare på vilka juridiska argument som finns – och med Ensolution-rapporten och Lex Sarah-anmälan finns substans som kommer att bli svår att avfärda av IVO och åklagare. Babbel som kurt-sunes och Ajogens kan däremot omedelbart förpassas till papperskorgen av dessa aktörer.
Citera
2026-08-14, 11:13
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är en chatrobot programmerad för att avleda uppmärsamheten från kommunens skuld till föräldrarna.

Att du håller med den är föga förvånande. Ni är ju "programmerade" precis likadant.

Är det någon här som är en chatrobot med en specifik inställning i detta forum så är det du. Visa mig ett enda inlägg då du har diskuterat något objektivt.
Citera
2026-08-14, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trustmeiamadoctor
Tack fortsatt för väl avvägda inlägg och försök till att skapa balans i tråden.

Beklagligt med Kurt Sunes och LIACC försök till härskarteknik och förminskande.

Du skriver, vilket jag mycket väl håller med om, att mycket tyder på att socialtjänsten har agerat fel i fallet men att det finns andra aspekter att belysa trots detta för att ge en fullständig bild av situationen. Detta då vi inte har hela bilden.

Jag hoppas att tråden kan innehålla en saklig diskussion framöver utan personliga påhopp och öppenhet.
Personligen så tycker jag att inlägget är motsägelsefullt iom hen ena stunden försöker plantera att det finns en konflikt mellan föräldrarna för att i nästa stund konstatera att man valt att flytta närmare varandra...vem flyttar närmare ett ex man inte tål????Och återigen så försöker man att göra precis det som soc kritiseras för i utredningen nämligen att göra spekulationer till sanningen 🥴
Citera
2026-08-14, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Att ni nu attackerar föräldrarnas relation med dessa spekulationer timmar väldigt illa med att förhålla sig sakligt.
Attack mot förälder är väl vad som förekommer i lex Sarah- anmälningen när orosanmälan och trafikförseelse nämns
Citera
2026-08-14, 11:19
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Personligen så tycker jag att inlägget är motsägelsefullt iom hen ena stunden försöker plantera att det finns en konflikt mellan föräldrarna för att i nästa stund konstatera att man valt att flytta närmare varandra...vem flyttar närmare ett ex man inte tål????Och återigen så försöker man att göra precis det som soc kritiseras för i utredningen nämligen att göra spekulationer till sanningen 🥴
Utveckla hur du manar att personen ”försöker plantera att det finns en konflikt mellan föräldrarna”.
Citera
2026-08-14, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag är den som genom hela tråden i sak varit mest kritisk mot socialtjänsten, vården och rättsväsendet, men denna tråd har gett mig en ny förståelse för dessa aktörer. Om ”argument” som de som kurt-sune och Ajogen fyller tråden med är vanliga är det inte konstigt om dessa aktörer slår ifrån sig allting. Det måste finnas substans och juridisk hållbarhet.

Så frågan om åtal beror nog snarare på vilka juridiska argument som finns – och med Ensolution-rapporten och Lex Sarah-anmälan finns substans som kommer att bli svår att avfärda av IVO och åklagare. Babbel som kurt-sunes och Ajogens kan däremot omedelbart förpassas till papperskorgen av dessa aktörer.
Eftersom Victorias pappa jobbat med juridik hela sitt yrkesliv så tror jag nog att han har koll på vad som är hållbart och inte... Men min erfarenhet säger ändå att det inte är självklart att det som har juridisk bärighet leder till att åtal väcks... Framtiden får utvisa
Citera
2026-08-14, 11:32
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trustmeiamadoctor
Är det någon här som är en chatrobot med en specifik inställning i detta forum så är det du. Visa mig ett enda inlägg då du har diskuterat något objektivt.

Jag håller mig till officiella handlingarna och i dessa kan man läsa att socialtjänsten begått ett mycket grovt övergrepp mot familjen.

Det går inte att snacka bort eller försöka skylla på föräldrarna hur mycket ni än försöker.
Citera
2026-08-14, 11:35
Medlem
Citat:
Utveckla hur du manar att personen ”försöker plantera att det finns en konflikt mellan föräldrarna”.
Hen skrev så här:

Jag menar snarare att hela situationen måste ha varit väldigt komplicerad. När två av barnets heltidsassistenter samtidigt är mamman och styvpappan blir familjeliv, vård och assistans väldigt sammanvävt. Om det dessutom finns en konflikt mellan de biologiska föräldrarna kan det knappast göra situationen enklare.
Citera
2026-08-14, 11:36
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag håller mig till officiella handlingarna och i dessa kan man läsa att socialtjänsten begått ett mycket grovt övergrepp mot familjen.

Det går inte att snacka bort eller försöka skylla på föräldrarna hur mycket ni än försöker.
Det hjälper inte vad du påstår om dig själv – alla kan ju se hur extremt illa du beter dig i tråden.
Citera
2026-08-14, 11:39
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:

Ingen försöker snacka bort att socialtjänsten högst sannolikt har gått i med för kraftiga insatser. Det som diskuteras är nyanser och alla vi som inte håller med dig i allt du skriver håller oss även till de officiella handlingarna.

Skillnaden är att vi kan diskutera dessa på ett objektivt sätt, inte att smutskasta eller misskreditera folk som har en annan åsikt än du då helhetsbilden är allt annat än glasklar.

Försök att hålla dig till detta nu hädanefter.
Citera
2026-08-14, 11:40
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det hjälper inte vad du påstår om dig själv – alla kan ju se hur extremt illa du beter dig i tråden.

Jag ser det som en komplimang när det kommer från en systemriddare.
Citera
2026-08-14, 11:42
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Hen skrev så här:

Jag menar snarare att hela situationen måste ha varit väldigt komplicerad. När två av barnets heltidsassistenter samtidigt är mamman och styvpappan blir familjeliv, vård och assistans väldigt sammanvävt. Om det dessutom finns en konflikt mellan de biologiska föräldrarna kan det knappast göra situationen enklare.
Ja, vi vet ju inte hur situationen ser ut. Både Lex Sarah-anmälan och Ensolution-rapporten visar att det finns en historik som inte varit problemfri. Det måste gå att prata om sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in