Citat:
Ursprungligen postat av
Hejvardaghej
Det är inte alls konstigt att ett barn ser sin styvpappa som en förälder. Det jag menar är att det blir mer komplicerat när styvpappan samtidigt blir ”pappa” och den biologiska pappan börjar kallas Jocke.
Jag är inte tillräckligt insatt i socialtjänstens bedömningar för att veta exakt vad som ligger bakom, men det är väl just den här balansen jag uppfattar att man nu försöker förändra. Biopappan ska åter bli lika delaktig i vården och Elsa ska bo 50 procent hos honom. Han har dessutom köpt hus precis vid skolan och mamman har, vad jag förstått, flyttat närmare både skolan och pappan.
Och vad jag har läst har det funnits synpunkter på just den här familjedynamiken, både från socialtjänsten och vården. Därför tycker jag inte alls att det är irrelevant när vi samtidigt diskuterar Elsas nätverk och hur det sett ut runt henne.
Tack fortsatt för väl avvägda inlägg och försök till att skapa balans i tråden.
Beklagligt med Kurt Sunes och LIACC försök till härskarteknik och förminskande.
Du skriver, vilket jag mycket väl håller med om, att mycket tyder på att socialtjänsten har agerat fel i fallet men att det finns andra aspekter att belysa trots detta för att ge en fullständig bild av situationen. Detta då vi inte har hela bilden.
Jag hoppas att tråden kan innehålla en saklig diskussion framöver utan personliga påhopp och öppenhet.