2026-08-14, 02:40
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grimgrull
Är detta verkligen sant?
Var en bekant som pratade om hur lata afrikanerna var på hans restaurang där han arbetar.
Hur dom skyller ifrån sig, tar cred för andras jobb, smörar för chefer, skapar drama, är lättkränkta, men framför allt gör så lite som möjligt och så långsamt som möjligt.

Då började jag tänka igenom de få gånger jag själv jobbat med afrikaner, och kom på att för mig själv så har det stämt också. Varenda gång. Jag har med över 25 år i arbetsbranchen inget personligt exempel där en afrikan har arbetat flitigt och varit väldigt duktig. Men jag har inte varit med om så många heller.

Hade en afrikan i plugget, han var extremt lat, klarade inte skolan, försökte våldta en brud senare.
Första afrikanen jag jobbade med var för kanske snart 20 år sedan, i bygg branchen. Så fort chefen åkt iväg så satte han sig och rökte cigarett. Han försökte rida på andras jobb, upptäcktes ju ganska Direkt och han fick kicken.

Men sedan länge nu har jag arbetat inom IT. Har haft in TVÅ afrikaner på många år där, den ena ljög i sitt CV. Visade sig inte kunna ett skit. Drog fötterna efter sig i 2-3 månader tills han fick kicken. Och nu har vi en relativt ny afrikan in bland kollegorna. Vet inte så mycket om han än annat än att han går långsamt med huvudet högt i korridorerna där man ser honom, lite gangsta walk varför han nu tror att det ska vara bra i kontorsmiljö, och att han tydligen har svårt att förstå enkla instruktioner. Så jag har svårt att se att han blir långvarig. Dessutom klär han sig lite som någon slags skejtare (pösiga kläder) fast han är 35+ och alla andra går i chinos och skjortor. Han verkar ha noll intresse av att försöka ge ett seriöst intryck.

Är det verkligen såhär? Är en märkbart stor klick av alla afrikaner väldigt lata eller kanske inte så smarta?
Vad är era erfarenheter? Och om inte lata, vad är dom duktiga på då? Vad har ni sett dom brinna för, och vad har ni sett dom vara väldigt motiverade att göra?
Och nu menar jag alltså afrikaner som är 100% afrikaner, invandrade hit.

Två afrikaner på Danderydsakuten nyligen som inte verkade bry sig ett skit om vita patienter - en ett kvinnligt biträde och en en manlig sjuksköterska. Undrar om de betedde sig annorlunda om en fellow svart kom in.

Övrig personal* var sjukt kompetenta, men manlige sköterskan verkade lat och obrydd, och det kvinnliga biträdet verkade grälsjukt.

*De var av alla sorter, typ iranier, asiater, européer, svenskar, osv. Det lyste kompetens om dem. Särskilt läkarna förstås men även de andra.
Citera
2026-08-14, 06:03
Medlem
Adolf.Shitlers avatar
Att säga atr negrer ifrån afrika verkar vara sjukt lata är nog lite för generaliserande.

Finns det lata negrer ifrån afrika ,ja absolut det gör det men det finns lata europeer,asiater,araber och latinos också.

Det är nog mer på individnivå ifrån neger till neger än att en hel kontinent (Afrika) skulle bestå av lata personer
Citera
2026-08-14, 06:24
Medlem
Balisers avatar
Det var värst vad många har mycket erfarenheter av svarta afrikaner. Det har inte jag. Jag ser dem bara på stan.
Citera
2026-08-14, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Googla IQ and the wealth of nations.

IQ är ett mått på hur duktig man är på att lösa kluriga uppgifter enligt västerländskt mönster.

Det finns ingen skillnad i intelligens mellan olika folkgrupper.
Citera
2026-08-14, 06:46
Medlem
Majasmokers avatar
Det är ju känt redan från när de vita kom till Afrika hur "negern" var som person. Varnagels ord stämmer bra. Värt att titta på är denna film om negrer & tid.

Där de gamla upptäcktsresande kanske var nedlåtande i sin människosyn med våra mått så tror jag inte att de nödvändigtvis ljög medvetet om det de såg. Tvärtom hade ju vi i Europa kommit in i vetenskapliga eran & de försökte nog beskriva omvärlden på det sätt den såg ut.

Vi har ju den berömda kinesfilmen också.

Jag framstår nog själv som lat & det beror sannolikt på add-diagnosen som tyvärr gav mig (ja inte diagnosen i sig såklart...) 82 i delmoment hastighet/index i iq-test wais hos statens godkända psykologer. Turligt nog så fick jag istället 112 i språklig & verbal förmåga. Läggs alla tester ihop så hamnar jag ändå på just 100 har jag för mig. Många negersorter har ju hela populationer på under 90. Det är en kraftig skillnad mot 98-100 som är nordeuropas snitt.
Citera
2026-08-14, 07:06
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurodisco
Min erfarenhet av att varit i tre Afrikanska länder är att svarta afrikaner är korkade och inte nödvändigtvis lata .
Precis. Jag har varit i Afrika och med på resan var en ingenjör som tidigare varit där för att utbilda dom i vad jag minns var att bygga hus, tror han höll på med lantmäteri eller något sådant. Ganska snart märkte man att de inte kunde ta till sig utbildningen. Det är vanligt att man svarar ”ja” trots att man inte förstår, tydligen för att man tror att man gör den andre nöjd då.

Ta detta plus ett varmt klimat och då haglar inte innovationerna. Det är inte Afrikanernas fel men det fungerar dåligt i ett västerländskt samhälle.
Citera
2026-08-14, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Det är ju känt redan från när de vita kom till Afrika hur "negern" var som person. Varnagels ord stämmer bra. Värt att titta på är denna film om negrer & tid.

Där de gamla upptäcktsresande kanske var nedlåtande i sin människosyn med våra mått så tror jag inte att de nödvändigtvis ljög medvetet om det de såg. Tvärtom hade ju vi i Europa kommit in i vetenskapliga eran & de försökte nog beskriva omvärlden på det sätt den såg ut.

Vi har ju den berömda kinesfilmen också.

Jag framstår nog själv som lat & det beror sannolikt på add-diagnosen som tyvärr gav mig (ja inte diagnosen i sig såklart...) 82 i delmoment hastighet/index i iq-test wais hos statens godkända psykologer. Turligt nog så fick jag istället 112 i språklig & verbal förmåga. Läggs alla tester ihop så hamnar jag ändå på just 100 har jag för mig. Många negersorter har ju hela populationer på under 90. Det är en kraftig skillnad mot 98-100 som är nordeuropas snitt.

Svenskarna är inga lysande stjärnor på den evolutionära himlen heller. Sjutton allergier och två-tre psykosociala diagnoser på varenda unge. Det är bra att den svenska genuppsättningen fylls på med friska tillskott.
Citera
2026-08-14, 07:12
Medlem
Fettsugnings avatar
Det är en helt korrekt iakttagelse. Mer arbetsskygga jävlar får man leta efter. Säga vad man vill om araber men jobbar hårt gör de flesta, även om de fuskar, tvättar pengar o s v.

Har man inte spenderat tid i subsahariska länder vet man inte vad man pratar om. Ett citat från en infödd när jag besökte ett västafrikanskt land: "You know, Fettsugning, here people do no want to work, we want to dance, chill and sleep."
Citera
2026-08-14, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Har bara träffat på några stycken, de var läkare!

Du har bara träffat några stycken? Då får vi hoppas du blir ett av de första svenska offren för såssarnas tvångsblandning de planerar efter att vunnit valet med hjälp araber och negrer.
Citera
2026-08-14, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Tage Danielsson om (korkade) generaliseringar:

Vissa människor är lata.
Vissa negrer är lata.
Vissa vita är inte lata.
Vissa negrer är mycket lata.
Vissa vita är lite lata.
Negrer är i allmänhet lata.
Vita är sällan lata.
Det finns lättingar här i världen, mest negrer.
Negrer är lata.
Vad du verkar lat. Är du neger?
Det var mig en flitig neger. Han måste vara vit.

Detta här hade icke gått hem i dagens svenska media.
Citera
2026-08-14, 07:42
Medlem
keckoishs avatar
Är väl bra att de rensar upp bland värderingarna. Om alla vore som aseater å inte gillar fritid, var hamnar vi då? Nej, det ska vara att anse som skönt att slappa. Där har de ju stenkoll.
Citera
2026-08-14, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Har bara träffat på några stycken, de var läkare!

Samma här, de afrikaner jag mött har varit intellektuella och intelligenta till skillnad från många infödda svenskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in