Citat:
Ursprungligen postat av
TheJesuit
Mest märkligt är varför det tagit så lång tid? KD har ju haft noll matchning mellan Ebbas förtroende och KD’s sympatisiffror. Förmodligen beror det på att de har “Krist” i namnet och sossarnas av-religionisering av Sverige sitter djupt i den svenska folksjälen.
Inte kan man väl lita på någon som är religiös? Jo, om personen är vettigt och mer statsmannamässig än de övriga partiledarna tillsammans! Det är det vi ser nu! Jag blir inte förvånad om KD landar bortåt 10% i valet, de är många som ogillar Kristersson och hans könsbyterifasoner.
Det är Demoskop som ligger bakom denna väljareundersökning på uppdrag av Aftonbladet. Enligt mig och dom som vet att Demoskop själva rekryterar till sina väljarepaneler och att underlaget inte är slumpmässigt. Ter det sig lite mer opålitligt än andra väljareundersökningar. Dessutom har bara ca 2000 personer deltagit. Ett scenario kan absolut vara att en majoritet av dom som varit med är t.ex Tidö väljare.
Jag funderar också varför detta gap minskat så markant helt plötsligt och just exakt 1 månad innan valet. Kan ju aldrig vara så att man vill jämna ut oddsen för att man vill att fler ska rösta och inte känna att det är hopplöst. Då det i flera månader redan talats om att Oppositionen kommer vinna. Dessutom har jag väldigt svårt att tro att arbetslösa, människor med funktionsnedsättningar och invandrare. Som på något sätt drabbats negativt av denna regering. Skulle fortsätta rösta på mer elände och misär. Speciellt när Tidö själva gått ut och sagt att dom kommer göra det ännu mer jävligt för arbetslösa. Som utföra politiskt självmord på sig själv och ens liv.
Det är från Tidö blocket dessa röster kommer ifrån för KD. Inga kvinnor som röstar rött skulle rösta på ett parti som aktivt vill ta bort deras rättigheter och försämra för dom i samhället. Alldeles för konservativt och bakåtsträvande.