2026-08-13, 23:27
Medlem
AndersPersson99s avatar
Moderater som inte glömt Ulfs könsbytarlag och därför vandrat vidare till KD?
Citera
2026-08-14, 00:37
Medlem
Alla högerpartier ökar. Med en liten lutning år vänster i de flesta opinionsmätningar i vanlig ordning kommer detta val bli ganska jämnt. Tror heller inte L ryker, vilket kommer göra valet till en rysare och kan sluta hur som helst.

Tror människor börjar inse vad som händer med Sverige och massinvandringen och hur mycket värre det skulle bli om vänstern vinner.

Kan KDs ökning ha med ökande trenden kristna ungdomar att göra?
Citera
2026-08-14, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Alla högerpartier ökar. Med en liten lutning år vänster i de flesta opinionsmätningar i vanlig ordning kommer detta val bli ganska jämnt. Tror heller inte L ryker, vilket kommer göra valet till en rysare och kan sluta hur som helst.

Tror människor börjar inse vad som händer med Sverige och massinvandringen och hur mycket värre det skulle bli om vänstern vinner.

Det var smart att ta dessa omröstningar nu innan valet så väljare blir påmind hur alternativen ser ut...
Citera
2026-08-14, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaenkelberrie
Ebba är rak och har bra åsikter med ett kristet fundament som jag gillar skarpt.
Vore verkligen toppen med SD+M+KD som styr. L är nog tyvärr körda , de har bäst politik av alla enligt mig men risken är stor att det resulterar i en bortslängd röst. Varför kan inte KD konsolidera sig med L? Då kan det ju faktiskt gå vägen med Tidö ver.2.0.

I övrigt så fattar jag inte varför oppositionen klagar så förbannat på Tidö för? Allt går ju bättre nu men ändå klagas det ständigt….Men sossarna är väl sugna på makten igen …
Du måste trolla nu ditt ärketroll 🧌😂
Citera
2026-08-14, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Du måste trolla nu ditt ärketroll 🧌😂
På vilket sätt går det bättre😂
Bra där Sixten🤡
Citera
2026-08-14, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15

Ungdomen är vänster just nu. Högern kommer att förlora.
Citera
2026-08-14, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Det var smart att ta dessa omröstningar nu innan valet så väljare blir påmind hur alternativen ser ut...
Vad pratar du om? Högern har inte lett en enda opinionsundersökning.
Citera
2026-08-14, 08:01
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Mest märkligt är varför det tagit så lång tid? KD har ju haft noll matchning mellan Ebbas förtroende och KD’s sympatisiffror. Förmodligen beror det på att de har “Krist” i namnet och sossarnas av-religionisering av Sverige sitter djupt i den svenska folksjälen.

Inte kan man väl lita på någon som är religiös? Jo, om personen är vettigt och mer statsmannamässig än de övriga partiledarna tillsammans! Det är det vi ser nu! Jag blir inte förvånad om KD landar bortåt 10% i valet, de är många som ogillar Kristersson och hans könsbyterifasoner.

Jag är inte religiös . Men Sverige har kristna värderingar. Det är vårat land och vi ska inte anpassa oss efter Ahmed och Ali. Dags att Sverige skickar ut 1 miljon människor och backar klockan till 1985. Vi är på väg fullständigt åt fel håll.
Citera
2026-08-14, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Är det nån som vet varför?
Kan väl göra en gissning:
Är nog en kombination av väljare som överger L, samt några som stör sig på Kristerssons(Familjs) fasoner. Samtidigt som de inte vill rösta på SD.
Det är min vilda gissning.
Citera
2026-08-14, 08:41
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Jag är inte religiös . Men Sverige har kristna värderingar. Det är vårat land och vi ska inte anpassa oss efter Ahmed och Ali. Dags att Sverige skickar ut 1 miljon människor och backar klockan till 1985. Vi är på väg fullständigt åt fel håll.

Amen to that!
Citera
2026-08-14, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lovelyfolks
Ungdomen är vänster just nu. Högern kommer att förlora.

Nej långt ifrån. Ungdommen är mer höger nu än någonsin.

Titta på alla skolval och opinionsmätningar av ungdommar som någonsin gjorts senaste 10 åren fram till nu så har högern stor majoritet.

De är ganska långt till höger dessutom. SD är störst.

Det är såklart med dagens demografi. Etniskt svenska ungdomar är såklart ännu högre grad höger.
Citera
2026-08-15, 06:24
Medlem
Ebba är smart, "flörtar" med S för att få sådana som inte vill ha något av övriga partier med tänker vi röstar KD då kan det bli S/KD/MP alt S/KD/C.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in