2026-08-13, 13:53
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Inte ens på Affes tid?

Hade Affe varit partiledare så hade KD kanske vunnit val med rätt politik istället för Hysteriska pattlisa som är nu
Citera
2026-08-13, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Låter bra och en drömregering skulle ju vara SD, M och KD!

Hoppas bara att de syns betydligt mer nu fram till valet, för det kommer verkligen behövas.
Citera
2026-08-13, 15:11
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Finns inget kristet alls med Ebba Busch och nu snor hon Simona Mohamssons skolfrågor den människan har varken moral eller respekt för någon, riktigt otäck kärring!
Citera
2026-08-13, 15:19
Medlem
Citat:

Bra inlägg
Citera
2026-08-13, 15:29
Medlem
Tropicalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Nej det är folk som garderar sig. Som att spela X2 på stryktipset.

De vill att Tifö vinner, men ser det som osannolikt och hoppas på att KD ska bli stora så att de kan samregera med S Mp och C ifall vänstern är större

Det skulle vara oerhört skadligt för Sverige om Vänsterpartiet får nåt att säga till om. Mp kan man blidka med lite vindkraftverk och satsning på pendeltåg och kollektivtrafik.

V kommer kräva invandring av negrer och araber. Helst muslimska sådana

Så rösta på KD är det vettigaste om du inte vill ha hit halva Afrika/Mellanöstern

Bra analys förutom att MP är betydligt mer skadliga än V. Skillnaden ligger mellan att vara utstuderat och kalkylerat ond eller omdömeslös och korkat ond. MP vill Sverige och svenskarna illa.
Citera
2026-08-13, 17:30
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
Bra analys förutom att MP är betydligt mer skadliga än V. Skillnaden ligger mellan att vara utstuderat och kalkylerat ond eller omdömeslös och korkat ond. MP vill Sverige och svenskarna illa.
Ja, som talesättet operationen lyckades men patienten dog.
KD har klart snyggast partiledare, kanske därför väljarbasen går upp! 🍆🍑
Citera
2026-08-13, 18:33
Medlem
TheJesuits avatar
Mest märkligt är varför det tagit så lång tid? KD har ju haft noll matchning mellan Ebbas förtroende och KD’s sympatisiffror. Förmodligen beror det på att de har “Krist” i namnet och sossarnas av-religionisering av Sverige sitter djupt i den svenska folksjälen.

Inte kan man väl lita på någon som är religiös? Jo, om personen är vettigt och mer statsmannamässig än de övriga partiledarna tillsammans! Det är det vi ser nu! Jag blir inte förvånad om KD landar bortåt 10% i valet, de är många som ogillar Kristersson och hans könsbyterifasoner.
Citera
2026-08-13, 19:16
Medlem
Kaenkelberries avatar
Ebba är rak och har bra åsikter med ett kristet fundament som jag gillar skarpt.
Vore verkligen toppen med SD+M+KD som styr. L är nog tyvärr körda , de har bäst politik av alla enligt mig men risken är stor att det resulterar i en bortslängd röst. Varför kan inte KD konsolidera sig med L? Då kan det ju faktiskt gå vägen med Tidö ver.2.0.

I övrigt så fattar jag inte varför oppositionen klagar så förbannat på Tidö för? Allt går ju bättre nu men ändå klagas det ständigt….Men sossarna är väl sugna på makten igen …
Senast redigerad av Kaenkelberrie 2026-08-13 kl. 19:19.
Citera
2026-08-13, 21:00
Medlem
Citat:

Magiskt styre! Jag tror på denna regering.
Citera
2026-08-13, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Mest märkligt är varför det tagit så lång tid? KD har ju haft noll matchning mellan Ebbas förtroende och KD’s sympatisiffror. Förmodligen beror det på att de har “Krist” i namnet och sossarnas av-religionisering av Sverige sitter djupt i den svenska folksjälen.

Inte kan man väl lita på någon som är religiös? Jo, om personen är vettigt och mer statsmannamässig än de övriga partiledarna tillsammans! Det är det vi ser nu! Jag blir inte förvånad om KD landar bortåt 10% i valet, de är många som ogillar Kristersson och hans könsbyterifasoner.

Det är Demoskop som ligger bakom denna väljareundersökning på uppdrag av Aftonbladet. Enligt mig och dom som vet att Demoskop själva rekryterar till sina väljarepaneler och att underlaget inte är slumpmässigt. Ter det sig lite mer opålitligt än andra väljareundersökningar. Dessutom har bara ca 2000 personer deltagit. Ett scenario kan absolut vara att en majoritet av dom som varit med är t.ex Tidö väljare.

Jag funderar också varför detta gap minskat så markant helt plötsligt och just exakt 1 månad innan valet. Kan ju aldrig vara så att man vill jämna ut oddsen för att man vill att fler ska rösta och inte känna att det är hopplöst. Då det i flera månader redan talats om att Oppositionen kommer vinna. Dessutom har jag väldigt svårt att tro att arbetslösa, människor med funktionsnedsättningar och invandrare. Som på något sätt drabbats negativt av denna regering. Skulle fortsätta rösta på mer elände och misär. Speciellt när Tidö själva gått ut och sagt att dom kommer göra det ännu mer jävligt för arbetslösa. Som utföra politiskt självmord på sig själv och ens liv.

Det är från Tidö blocket dessa röster kommer ifrån för KD. Inga kvinnor som röstar rött skulle rösta på ett parti som aktivt vill ta bort deras rättigheter och försämra för dom i samhället. Alldeles för konservativt och bakåtsträvande.
Citera
2026-08-13, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Det är Demoskop som ligger bakom denna väljareundersökning på uppdrag av Aftonbladet. Enligt mig och dom som vet att Demoskop själva rekryterar till sina väljarepaneler och att underlaget inte är slumpmässigt. Ter det sig lite mer opålitligt än andra väljareundersökningar. Dessutom har bara ca 2000 personer deltagit. Ett scenario kan absolut vara att en majoritet av dom som varit med är t.ex Tidö väljare.

Jag funderar också varför detta gap minskat så markant helt plötsligt och just exakt 1 månad innan valet. Kan ju aldrig vara så att man vill jämna ut oddsen för att man vill att fler ska rösta och inte känna att det är hopplöst. Då det i flera månader redan talats om att Oppositionen kommer vinna. Dessutom har jag väldigt svårt att tro att arbetslösa, människor med funktionsnedsättningar och invandrare. Som på något sätt drabbats negativt av denna regering. Skulle fortsätta rösta på mer elände och misär. Speciellt när Tidö själva gått ut och sagt att dom kommer göra det ännu mer jävligt för arbetslösa. Som utföra politiskt självmord på sig själv och ens liv.

Det är från Tidö blocket dessa röster kommer ifrån för KD. Inga kvinnor som röstar rött skulle rösta på ett parti som aktivt vill ta bort deras rättigheter och försämra för dom i samhället. Alldeles för konservativt och bakåtsträvande.
Man har förmodligen viktat om, på frågan om regeringen gjort bra jobb i våras så var det jämt så tidigare siffror har inte känts relevant.
Citera
2026-08-13, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Finns inget kristet alls med Ebba Busch och nu snor hon Simona Mohamssons skolfrågor den människan har varken moral eller respekt för någon, riktigt otäck kärring!
Hon vinner röster på att driva frågan om förstatligandet av sjukvården. Tror att många människor inser att regionerna inte fungerar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in