2026-08-04, 22:17
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Gäller det också mitt bajs? Det finns också bara i en begränsad mängd.

Det är köparen som bestämmer värdet, inte säljaren.

Hur dyrt är det att producera ditt bajs? Falukorv och makaroner har de flesta råd med.

Håller dock med i ditt andra stycke.
Citera
2026-08-04, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Bitcoin är närmare Fiat än ett värdepapper.

Ett värdepapper backas av något som kan generera värde. Bitcoin kan inte generera värde.

Byter till lämpligare tråd: (FB) Argument för och emot bitcoin och bitcoinisering
Citera
2026-08-12, 21:56
Medlem
EgoistNs avatar
Lite förhandsinfo..
Kliver in i krypto om exakt 70 dagar. Hittills har ingen som har har köpt Bitcoin ~500 dagar innan halvering ångrat sig..
Citera
2026-08-12, 22:25
Medlem
EgoistNs avatar
Det vore ännu ett misstag att skylta med sin förträfflighet i dagsläget. I synnerhet som Bitcoin går långt över 200 i en framtida bull.

Kom inte å säg att jag INTE tipsade.
Citera
2026-08-12, 22:59
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Bitcoin äR SäKeRt BaRa Du HaR en CoLd WaLlEt ...

Samtidigt i den riktiga världen:

https://www.coindesk.com/business/2026/07/31/coldcard-s-usd38-million-so-far-exploit-shakes-faith-in-self-custody-may-push-investors-to-etfs

Vågar man gissa att vår käre Stopp.Belagg blivit av med sina fina coins?

Oavsett vilket så har vi nu ytterligare ett dött narrativ för BTC som - dessutom - rasat i värde visavi dollar under senaste dygnet ...

Nåja. Bitcoin bear market low blir inte lägre..
Är det inte dags att ta ditt lilla förnuft till fånga?
Dina pajaskonster kommer inte att åldras väl.. 😊
Citera
2026-08-13, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Nåja. Bitcoin bear market low blir inte lägre..
Är det inte dags att ta ditt lilla förnuft till fånga?
Dina pajaskonster kommer inte att åldras väl.. 😊

Vad snackar du ens om: BTC slår ju inte ens inflationen just nu. Justerar man för inflationen får ju priset mer och mer baklänges för varje dag det står och stampar sub 65k.

Mitt val att flytta pengar från krypto till bankaktier gav mig storvinst samtidigt som krypto halverades. Och då har jag inte ens räknat in aktieutdelningarna …
Citera
2026-08-13, 22:44
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Vad snackar du ens om: BTC slår ju inte ens inflationen just nu. Justerar man för inflationen får ju priset mer och mer baklänges för varje dag det står och stampar sub 65k.

Mitt val att flytta pengar från krypto till bankaktier gav mig storvinst samtidigt som krypto halverades. Och då har jag inte ens räknat in aktieutdelningarna …

Det där med att du har flyttat krypto-stålar till Swedbank låter som en önskvärd efterhandskonstruktion.

Mig lurar du knappast.
Citera
2026-08-13, 22:51
Medlem
Citat:
Det där med att du har flyttat krypto-stålar till Swedbank låter som en önskvärd efterhandskonstruktion.

Mig lurar du knappast.

Du kan leta bakåt i tråden.
Citera
2026-08-13, 22:58
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:

Som om det vore relevant..
Skulle det visa sig att du har varit investerad i krypto har du dolt det väl.
Hittepå brukar man säga..
Citera
2026-08-13, 23:07
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:

Leta tillbaka och ge mig ETT exempel på när du är pro krypto så swishar jag 500 spänn.
Citera
2026-08-13, 23:26
Medlem
EgoistNs avatar
Pålisen bah..
Jag har visst köpt Bitcoin men jag har hållit TrUteN..

Jag är definitivt inte den vassaste kniven i lådan, men när det kommer till att avslöja en bluff är jag inte helt slut i roten.

Ljug inte igen.
Citera
Igår, 12:49
Medlem
Citat:

Mig lurar du knappast.

Som sagt, bara att leta bakåt i tråden. Förutom nedan kan du också leta upp när jag köpte bankaktier för mina vinster från hypen efter Trumps tillträde. Allt öppet redovisat i tråden.

Citat:
Det kan jag redan nu göra:

Min exponering mot krypto är aldrig mer än mellan 0.1 - 1% av total portfölj och allt över 1% tas ut och överförs till räntepapper, fonder eller aktier.

Enda undantaget blir ju när tillväxten sker plötsligt då kommer det ju fram tills jag hinner sälja av vara mer än 1%.

Citat:
Då ska jag komma med min tradespaning: jag läste precis att det finns ett rykte att Trump kommer att satsa på en kryptoreserv utan Bitcoin då han vill satsa på projekt som är mer renodlat amerikanskt styrda eller mer kopplade till USA.

Bara att den risken finns gör att jag kommer satsa på tre projekt med tydlig USA-koppling. Tror inte att det nödvändigtvis kommer bli så, men tror inte heller värdet kommer att sjunka om det inte blir så. Sker inget sådant beslut kommer jag bara sälja av och vara nöjd med +-0 eller liten förlust.

Tradingtipset är alltså att inte köpa Bitcoin förrän det är klart med beslut då annan krypto har större potentiell uppsida på kort sikt (eventuell Bitcoinreserv tror jag redan är delvis inprisad då marknaden är väl medveten om den möjilgheten ...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in