2026-08-13, 21:32
Medlem
Jag tänker att anledningen till att BO inte svarade säkert var för att de hade en pågående diskussion hon och TN gällande om han skulle vara kvar eller inte, och hon kanske inte visste riktigt vad hon skulle säga till barnen. Kan ha varit praktiska saker som sovplatser, handling etc som hon då inte kunde svara på - eller att hennes barn kanske inte kände TN så bra/gillade honom och därmed var inte BO helt bekväm med att prata med dom kvällen innan?
Citera
2026-08-13, 21:43
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivamama
Jag tänker att anledningen till att BO inte svarade säkert var för att de hade en pågående diskussion hon och TN gällande om han skulle vara kvar eller inte, och hon kanske inte visste riktigt vad hon skulle säga till barnen. Kan ha varit praktiska saker som sovplatser, handling etc som hon då inte kunde svara på - eller att hennes barn kanske inte kände TN så bra/gillade honom och därmed var inte BO helt bekväm med att prata med dom kvällen innan?
Nej det tror inte jag. Barn känner sina föräldrar. Skulle jag inte svara min dotter på en hel kväll skulle hon definitiv bli orolig också. Samma med min mamma. Man svarar alltid sina barn. Oavsett hur gamla de är. Det var uppenbart att hon hadexrn sån relation till barnen. Hon svarade dem alltid. Därför avvek detta och de blev oroliga.
Citera
2026-08-13, 22:01
Medlem
NewHopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamsiboll
Ja skumt, är väl född störd. Ser du att han inte ler/skrattar på ett enda kort? Munnen ihopknipen
På det där gamla fotot ler han rätt öppet. Nåt som hänt under uppväxten. Fast personlighet spelar också roll.
Senast redigerad av NewHope 2026-08-13 kl. 22:04.
Citera
2026-08-13, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Jag (och många andra) spånade just om barnen tidigt i tråden. Att hon tyckte det var för tidigt för honom att träffa dem och han såg det som en milstolpe att deras relation blivit seriös. Så han såg det som ett stort svek att hon ville att han skulle åka innan hennes barn kom. Tror jag. (Och det framkommer ju i princip av Expressens artikel nu också)
Jag gissade i princip likadant och kommer till slutsatsen att nog bara den rutin som lärs ut till t ex SEB:s bankpersonal i händelse av rån skulle haft förutsättningar att fungera: Undvik konflikt, gör som han säger, ta skydd och larma.
Citera
2026-08-13, 22:05
Medlem
Instämmer med egna erfarenheter

Citat:
Nej det tror inte jag. Barn känner sina föräldrar. Skulle jag inte svara min dotter på en hel kväll skulle hon definitiv bli orolig också. Samma med min mamma. Man svarar alltid sina barn. Oavsett hur gamla de är. Det var uppenbart att hon hadexrn sån relation till barnen. Hon svarade dem alltid. Därför avvek detta och de blev oroliga.
Citera
2026-08-13, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewHope
På det där gamla fotot ler han rätt öppet. Nåt som hänt under uppväxten. Fast personlighet spelar också roll.
Med konstant stängd mun , inget innerligt äkta leende. Jag hittar inget där han skrattar/ler med öppen mun i alla fall
Citera
2026-08-13, 22:16
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:

Irritationen kan ju ha uppstått efter måndagens tfn med barnen.

GM känner sig avvisad.

För vanliga inget konstigt. Han å sin sida blir ratad.

Bråk under morgonen… vägrar att bli just bortprioriterad.

Att sen gå till våldsamheter är next level.

Att han skäms…. ja.

Och att då berätta det lilla problemet i vad resultatet blev är, väl inget han kan hantera.

Smuts är han!!!
Senast redigerad av vichy6 2026-08-13 kl. 22:19.
Citera
2026-08-13, 22:20
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamsiboll
Med konstant stängd mun , inget innerligt äkta leende. Jag hittar inget där han skrattar/ler med öppen mun i alla fall

Hans tänder är lite fula… men sp lar väl noll roll här
Citera
2026-08-13, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebjaer
Behöver kanske inte vara denna TN men i tid och plats borde det stämma:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/varmdo-hotas-av-vite-efter-forskoletvist

” – Det blir inte som det var tänkt från början. Vi vill ha en förskola och ingenting annat. Vi vill inte att det här blir ett högexploaterat område för boende, säger Thomas Nordin”

Mycket troligt att det är han, stämmer med tidigare adress i Gustavsberg
Citera
2026-08-13, 22:34
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Hans tänder är lite fula… men sp lar väl noll roll här

Män ler väl generellt sett betydligt mindre på kort än vad kvinnor gör. Jag har svårt för det och jag är varken våldsam eller nån svartsjuk, kontrollerande typ.
Citera
2026-08-13, 22:36
Medlem
T34Panzers avatar
Tumultartat har han sagt i förhör..

Utöver de vidöppna dörrarna:

” Senare reagerade patrullen på att ett stort fönster var sönderslaget. Polisens bedömning var att rutan hade krossats inifrån byggnaden.”

https://www.tv4.se/artikel/3IKRrbf2kUB2O7PASihUp/nya-uppgifter-fran-mordplatsen-glasbitar-i-en-hoeg
Citera
2026-08-13, 22:40
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Tumultartat har han sagt i förhör..

Utöver de vidöppna dörrarna:

” Senare reagerade patrullen på att ett stort fönster var sönderslaget. Polisens bedömning var att rutan hade krossats inifrån byggnaden.”

https://www.tv4.se/artikel/3IKRrbf2kUB2O7PASihUp/nya-uppgifter-fran-mordplatsen-glasbitar-i-en-hoeg
Han har skickat henne genom rutan!? Efter det fanns det ingen återvändo, i hans huvud (spekulation)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in