2026-08-13, 20:49
Medlem
NewHopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffe267
Jag tror inte alls på att BO bara bad honom åka hem. Det kan ha börjat så, men jag tror att hon hann säga att det var slut innan hon dog. Det vill TN förmodligen inte erkänna. Han vill äga, inte älska.
Hon kanske t.o.m bad honom åka hem mycket tidigare under de här två veckorna , men kunde inte bli av med honom.
Citera
2026-08-13, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Han kanske har skrikit hemska ord/saker.
Jag antar att han var väldigt arg eftersom han mördade henne.
Nu vill han inte riktigt kännas vid att han är en mördare.
Ja, han nog skrikit hemska ord.
Helt i motsats till hur han uttryckt sig i polisförhör.

Och idag kan vi läsa i Expressen:

"Egna orden om bråket
Mannen har själv berättat vad som ledde till ett gräl innan mordet.

Han beskriver den korta men intensiva relationen som kärleksfull men under senare tid också präglad av konflikter. Han berättar för polisen att han mår dåligt över att grälen får honom att säga hårda ord som han inte menar och som inte går att ta tillbaka.

– Det blir gällande. Jag kan liksom inte, jag kan inte komma ur det."

Så sjukt! Så om man säger hårda ord, så blir det gällande! och går inte att ta tillbaka. Vad menar han?
Vad är han för sjuk principfast människa!? (Sarkasm)

Sårat ego och kan inte erkänna sin egen del i bråk. -nä då tar jag hellre ihjäl dig istället.

Iaf väldigt svårt för oss vanliga människor att förstå hans konstiga resonemang.

Stackars BO och familj!
Senast redigerad av tveNNeting23 2026-08-13 kl. 21:01.
Citera
2026-08-13, 20:58
Medlem
Anillens avatar
Jag (och många andra) spånade just om barnen tidigt i tråden. Att hon tyckte det var för tidigt för honom att träffa dem och han såg det som en milstolpe att deras relation blivit seriös. Så han såg det som ett stort svek att hon ville att han skulle åka innan hennes barn kom. Tror jag. (Och det framkommer ju i princip av Expressens artikel nu också)
Citera
2026-08-13, 21:04
Medlem
Eadric.Streonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zvazi
Jag orkar inte läsa igenom hela tråden. Vem är GM? Vem var BO?

Börja med att läsa sammanfattningen här: (FB) Kvinna i 50-årsåldern misstänkt mördad på ö i Värmdö kommun (2026-08-04)
Citera
2026-08-13, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zvazi
Jag orkar inte läsa igenom hela tråden. Vem är GM? Vem var BO?
Tips: kolla alltid åtminstone på första sidan. I andra inlägget finns ofta länk till sammanfattning. Även nu.
Citera
2026-08-13, 21:09
Medlem
Ninenas avatar
En ”bråkig” relation redan 8 månader in. Kränkande ord som han ”inte menat”. Även om han lite får det att låta som att de båda bråkat och sagt saker de inte menat kommer det ju ändå fram tydligt att han betett sig riktigt jävligt verbalt,

Undrar om det även förekommit någon form av fysiskt våld eller om det var i en enorm narcissistisk kränkthet (ja jag tänker att hon velat göra slut, att han inte kunde tåla detta) som han gör första gången attackerade henne fysiskt, med katastrofal utgång. Det som framkommit tyder ju på besinningslöst raseri. (Men läste nånstans att det var prydligt och välordnat i stugan vilket blir lite svårt att få ihop med attacken med trubbigt och vasst våld som väl borde lämnat tydliga spår av kaos?)

Undrar hur mycket hennes anhöriga sett/förstått av vad som pågått eller om han var sorten som höjde henne till skyarna bland andra men vände helt därhemma.

Funderar också över detta att anhöriga inte fått tag i henne. Något måste ju ha hänt. Utdraget bråk? Tagit hennes telefon?
Nattbadet sticker ju ut.

Jag hoppas att han kommer berätta, men är rädd att han kommer försöka fortsätta skydda sig själv och sitt ego. Inte berätta om hon velat lämna t e x. Lär väl dock vara bra nedbrytande process för honom och kanske kommer han prata mer. En del har han ju redan sagt.

Ja jag undrar vad som pågår i honom. Han har levt ett över 50 år långt liv. Haft relationer, fått barn, jobbat, gjort karriär, haft ett bra boende. Ett på ytan normalt liv. Men hans med kontrollbehov och problem i relationer med kvinnor … det måste ju ha visat sig tidigare?!

Vilket fall för honom! Oavsett om han känner ångest och ånger eller ej över att ha tagit hennes liv … så måste han ju ha en jädra ångest över att hans eget är totalt krossat!
Senast redigerad av Ninena 2026-08-13 kl. 21:16.
Citera
2026-08-13, 21:10
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nostradamus1966

Jag blir mycket bestört när jag läser att han inte berättat mer i förhör än de få medgivanden han hittills gjort.
Nu går det ju inte att föreställa sig TN:s mentala tillstånd, vare sig vid mordet eller nu efteråt. Men om jag får spekulera så tror jag att han är sanningsenlig i de förhör som läckt ut från polisen. Sanningsenlig på så sätt att han faktiskt inte KAN klä upplevelsen i ord.

(Jag tror att han kommer att prata, berätta, vad det lider.)

Om nu det som framkommit om TN stämmer, kontrollbehov, svårt att släppa (upplevda) oförätter, mån om att framstå på ett visst sätt m.m. - då befinner han sig just nu i fritt fall.

Han har inte bara gått över gränsen och gjort det värsta tänkbara, tagit livet av en annan människa, han har också försäkrat sig om att det liv han levde (ett rätt bra liv) för bara någon vecka sedan, för alltid är borta. Sammantaget är det ett gigantiskt ”fall from grace” (i brist på bättre uttryck).

Skulden och inte minst skammen, tror jag det tar en stund att lära sig leva med. Det tror jag förhörsledarna är vana vid att hantera.
Citera
2026-08-13, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Han ljuger! han har redan golat sig själv vilket är de dummaste han kunde gjort
Vad pratar du om egentligen? Vad ljuger han om?

Sen tror jag de flesta vuxna människor anser att det är bra om en person erkänner (eller gola dig sig själv på ditt språk) istället för att skylla på någon annan.
Citera
2026-08-13, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uffe267
Jag tror inte alls på att BO bara bad honom åka hem. Det kan ha börjat så, men jag tror att hon hann säga att det var slut innan hon dog. Det vill TN förmodligen inte erkänna. Han vill äga, inte älska.
Klart som fan att han ljuger, hon ville lämna honom och det fick inte ske och de enda möjliga var att ha ihjäl henne. han kommer inte undan detta!
Citera
2026-08-13, 21:18
Medlem
Tror han ville bli delägare i sommarstugan.när hon inte ville det .då blev han galen.för han fick ju alltid som han ville
Citera
2026-08-13, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewHope
Så underligt. Det finns en gammal bild på en av hans fb vänner sida, liknar honom, fast när han är 5-6 år gammal, i sällskap av systrar (?). Då tror man att hans relation till kvinnor borde var bra när han är lillebror i huset full av kvinnor.
Ja skumt, är väl född störd. Ser du att han inte ler/skrattar på ett enda kort? Munnen ihopknipen
Citera
2026-08-13, 21:26
Medlem
Behöver kanske inte vara denna TN men i tid och plats borde det stämma:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/varmdo-hotas-av-vite-efter-forskoletvist

” – Det blir inte som det var tänkt från början. Vi vill ha en förskola och ingenting annat. Vi vill inte att det här blir ett högexploaterat område för boende, säger Thomas Nordin”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in