2026-08-13, 19:58
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Håller med att det är märkligt att ÅÅs barn inte får kontakt med ÅÅs på måndag kväll.

Däremot vet vi ju inte hur ÅÅs barns relation med TN var och därmed om de ens hade hans nummer.

Korrekt, men tycker nog att man borde dela ens partners nummer efter åtta månader ihop. Och ska bo ensamma på en ö långt bort.

Annars finns hans mail här
https://magasin3.com/stockholm/kontakt/
TN är direkt under Sandra Weil den nya chefen efter utställningsstoppet. Bara 5 anställda. En Chefstekniker och en underställd Tekniker/Konservator.

Skulle jag använda vid krisläge.

Senast redigerad av gofigur 2026-08-13 kl. 20:03.
Citera
2026-08-13, 20:00
Medlem
"I förhör har mannen berättat om dygnet och veckan som han tillbringade. När han fick frågan om bråk svarade han att
-”man hittar alltid saker hos varandra som man kanske inte tycker om”.

– "Man säger ibland saker till varandra fast man inte menar det man säger. Och det för mig är ganska knäckande när jag faktiskt inte menar det jag säger. (..). Jag kan liksom inte, jag kan inte komma ur det. Liksom när ord blir för... Blir för... det finns liksom ingen återvändo, det blir så hårt liksom."

Jag tycker alla hans ord/uttryckssätt är så märkliga.
Konstiga på något sätt. Han säger ord som ska betyda ånger men känns mest som massa krångel med ord.
Kanske har fel men en "normal" människa som är ångerfull/förskräckt/ledsen m.m. borde väl utrycka sig annorlunda.
Typ: gråta, och "vad har jag gjort" och verkligen bara "spy" ut sin ånger, sorg, förfäran.
Han också sagt
-"Det är inte att jag liksom vill slingra mig. Bara att jag kan inte sätta ord på det. Jag är inte feg. Det är att jag kan inte sätta ord på det."

Bara mer av feghet och slingrande....ord

Jag vet inte, tycker allt man läst honom säga låter annorlunda/märkligt.
Citera
2026-08-13, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uffe267
Jag tror inte alls på att BO bara bad honom åka hem. Det kan ha börjat så, men jag tror att hon hann säga att det var slut innan hon dog. Det vill TN förmodligen inte erkänna. Han vill äga, inte älska.

Håller med
Och det kan ha varit bråk redan på kvällen /natten då det blev så ”tumultartat” på förmiddagen
Tror inte att ÅÅ hade tillgång till sin mobil för att hon inte skulle kunna kontakta någon och att TN hade typ ”gömt” den eller nåt
Märkligt dock om de har setts gå o bada vid midnatt - ”försoningsbad” ?
Citera
2026-08-13, 20:10
Medlem
De här nya uppgifterna om att barnen ringde redan på måndagen och att TN sagt att konflikten handlade om huruvida han skulle stanna på ön eller inte (vilket i och för sig låter rimligt) undrar jag om det inte är ett uttryck för kvällstidningarnas livliga fantasi (som de är kända för). Varför har inte de uppgifterna kommit fram tidigare annars? Jag tror på en grov nypa salt när dessa medier kommer med ”nya” uppgifter!
Citera
2026-08-13, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tveNNeting23
"I förhör har mannen berättat om dygnet och veckan som han tillbringade. När han fick frågan om bråk svarade han att

– "Man säger ibland saker till varandra fast man inte menar det man säger. Och det för mig är ganska knäckande när jag faktiskt inte menar det jag säger. (..). Jag kan liksom inte, jag kan inte komma ur det. Liksom när ord blir för... Blir för... det finns liksom ingen återvändo, det blir så hårt liksom."

Konstiga på något sätt. Han säger ord som ska betyda ånger men känns mest som massa krångel med ord.
Kanske har fel men en "normal" människa som är ångerfull/förskräckt/ledsen m.m. borde väl utrycka sig annorlunda.
Typ: gråta, och "vad har jag gjort" och verkligen bara "spy" ut sin ånger, sorg, förfäran.
Han också sagt
-"Det är inte att jag liksom vill slingra mig. Bara att jag kan inte sätta ord på det. Jag är inte feg. Det är att jag kan inte sätta ord på det."

Han talar som om han tror att han ”målar tavlor o skriver poesi”
Skulle inte förvåna mig om han kommer måla tavlor av den avlinda när han sitter inne o kalla den typ ” den ödesdigra händelsen”
J-a äck-l
Citera
2026-08-13, 20:14
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Håller med
Och det kan ha varit bråk redan på kvällen /natten då det blev så ”tumultartat” på förmiddagen
Tror inte att ÅÅ hade tillgång till sin mobil för att hon inte skulle kunna kontakta någon och att TN hade typ ”gömt” den eller nåt
Märkligt dock om de har setts gå o bada vid midnatt - ”försoningsbad” ?
Å fy fan!
Jag hade ALDRIG gått med på något försoningsbad mitt i natten med TN!
Drunkningsmord är lättare att komma undan med.

Kan TN ha "råkat" att få hennes mobil att hamna i vattnet någon gång på måndagen?
Sedan påstått för ÅÅ att han har kontakt med ÅÅ:s familj?
Kan det vara så jävligt? Jag tror inte på det själv..... men något lurt är det.
Citera
2026-08-13, 20:24
Medlem
NewHopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamsiboll
Ja han är ju störd , punkt slut . Stackars kvinnor som han haft o göra med i sitt liv😒🤮
Så underligt. Det finns en gammal bild på en av hans fb vänner sida, liknar honom, fast när han är 5-6 år gammal, i sällskap av systrar (?). Då tror man att hans relation till kvinnor borde var bra när han är lillebror i huset full av kvinnor.
Senast redigerad av NewHope 2026-08-13 kl. 20:33.
Citera
2026-08-13, 20:26
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tveNNeting23

Han också sagt

Han kanske har skrikit hemska ord/saker.
Jag antar att han var väldigt arg eftersom han mördade henne.
Nu vill han inte riktigt kännas vid att han är en mördare.
Citera
2026-08-13, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Å fy fan!
Jag hade ALDRIG gått med på något försoningsbad mitt i natten med TN!
Drunkningsmord är lättare att komma undan med.

Kan TN ha "råkat" att få hennes mobil att hamna i vattnet någon gång på måndagen?
Sedan påstått för ÅÅ att han har kontakt med ÅÅ:s familj?
Kan det vara så jävligt? Jag tror inte på det själv..... men något lurt är det.

Det läskiga med manipulerande människor är ju att de kan få folk som är i ”beroende” på något vis av dem att få dem att tro på dem
”Detta ska aldrig mer hända , jag älskar dig så mycket”
Har man då både hjärta o hjärna som BO förmodligen hade så kan hjärtat lätt manipulera hjärnan
Hela syftet med att manipulera är ju att sätta någon i sån obalans så att sunt förnuft kopplas bort
Vi får inte glömma att detta kan ha känts som ett misslyckande även för kvinnan , att det inte blev som hon trott o hoppats - dvs hon litar på minsta ”kärleksförklaring” från honom tills han bevisar motsatsen
Citera
2026-08-13, 20:33
Avstängd
vichy6s avatar
Det här:

-Skulle väl till stan

Och ihop med vi hade väl tjafsat eller dylikt. Svårt att ta tillbaka ord etc?

Det är ingen normal som spårar så fullständigt. Låter som saker hänt mycket i hans huvud.

Att han blev ombedd att lämna verkar ha varit någon utlösare.

Lite som att han möjligtvis kan vilja hävda psykos etc. Och det behöver inte vara osant.

Livstid oavsett…. så utsatt hon var.
Senast redigerad av vichy6 2026-08-13 kl. 20:35.
Citera
2026-08-13, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viallegro69
Enig. Han talar på ett konstlat sätt, jag associerade också till scenskådespel. Frågade när han lagt sig till med det sättet att prata, men fattade aldrig det.

Jag menade aldrig att jag upplever sättet han talar på som konstlat. Jag upplever att hans sätt och lynne påminner om ett äldre garde av svenska skådespelare och kulturpersoner. Hans sätt att tala på är förväntat utifrån arbete och social kontext. Självfallet är detta anskaffat, få för sig så under sin uppväxt. Han är dessutom från Jönköping; jag har noterat att en viss dialekt tränger fram ibland.

Jag blir mycket bestört när jag läser att han inte berättat mer i förhör än de få medgivanden han hittills gjort.
Citera
2026-08-13, 20:46
Medlem
Vet man var i huset Å befann sig när hon hittades? På golv i blodpöl? Till sängs?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in