Blivit nekat väldigt många jobb där rekryterarna och kund velat suga min kuk för min kompetens och erfarenhet samt referenser men pga min ringa narkotikadom på 1g weed måste de gå vidare med andra, och då ska vi inte ens prata om alla gånger jag blivit nekad rakt av i början av processen.
Sverige är ett mycket sjukt land, men fördelen är att jag vidgade mina vyer och nu jobbar för ett internationellt företag i ett annat land, hemifrån-flexibilitet, som dessutom betalar mycket bättre och har en skönare företagskultur, så det löste sig i slutändan. Dessutom är det en gåva från gud att inte behöva arbeta med svenskar av olika anledningar.
Glöm Sverige och svensk arbetsmarknad. Har du ovanpå det betalningsanmärkning samt inget körkort är det verkligen overkligt svårt. Satsa på utländska bug bounty-program, där betyder resultat precis allting och du kan vara fristående utan beroende till en svensk horungemarknad.
Ifall du nämner att du har värderingar som går emot HBTQ eller rysshetsen eller föredrar att vara för dig själv på helgen tillsammans med en lätt narkotikadom för 1gram cannabis i bagaget får du noll chans, speciellt när det finns kvinnor och invandrare att kvotera in. Du räknas som "högerextrem" "risk".
Rekommenderar varmt att absolut inte vara ärlig med SÄPO om du inte allt du har att berätta är om hur mycket du gillar att gå på krogen och hångla med luder på fyllan. Hela svenska akademikersektorn deltar i saker som nollning och alkoholism där det anses charmigt och förlåtande att spy alkohol på föreläsningar och vingla runt på stan som en hemlös gris. På dessa företag pratar alla antingen om deras segelbåtsresor eller senaste fyllan eller vilket fotbollslag som vann.
Sedan har vi självklart prettobögarna inom svensk medel och överklass som konstant sitter på uteserveringar och smuttar sina fula viner medans de känner sig förnäma. Skulle de veta att du åkt fast för 1g cannabis blir du betraktad som högerextrem incel i en mammas källare och blir rekommenderad att lägga in dig på psyket för hur sjuk i huvudet du är som dessutom troligen är en rysk spion.
Dessa personer har ibland tattueringar och självklart om du som kristen man avstår från dessa degenererande saker anses du vara en risk.
Systembolaget, krogen och uteserveringar = svenska guden. Gillar du att läsa böcker, diskutera alternativa perspektiv, experimentera med andra kulturer på riktigt..? Nja.. "Vi har gått vidare med andra sökanden."
Sjukaste jag nånsin upplevt i mitt liv var hur svenskarna betedde sig i grundskolan och sedan som akademiker. Det är Sveriges elit vi pratar om, samtliga utan undantag beter sig som vidriga grisar på fyllan och sedan är de helt annorlunda på dagtid medans de sitter i sina Ralph Lauran-skjortor och kammar sitt fina hår bakåt medans de tänker hur fotogenetiska de ser ut...
Den svenska akademikerkulturen handlar endast om fylla, alkohol och totalt skamlöst grisande, det är overkligt det som pågår i svenska studentstäder. De utländska studenterna som besöker Sverige för de trodde det var ett högre stående folk med avancerade studier får snabbt veta att det egentligen handlar om tatuerade alkoholister som är helt förlorade i synd och skamliga beteenden, de tappar hakan konstant.
TS, glöm allt vad denna användare figeg har att berätta. Du måste låtsas vara alkoholismsvensk som snurrat kuken på fyllan som Anders Borg eller dylikt att du hamna i slagsmål på en kräftskiva i Skärgården annars är det hejdå.
Ni svenskar är väldigt sjuka alkoholister som endast förlåter saker som skett inom typisk svensk alkoholkulturlivsstil och detta kan du knappast förneka, om vi inte pratar om bug bounty hunters, fast inte ens där får du uttrycka neutrala värderingar utan det är all in "heja regnbågsflagga och ukraina" även där, jag har blivit utesluten från flera IT-säkerhetsevent bara pga nån svensk golbög viskade i nåns öra vad jag sagt som jag betraktar som fullständigt normalt. Du får lämna på direkten och är inte välkommen tillbaka, de minns dig.
Sverige är ett mycket sjukt land, men fördelen är att jag vidgade mina vyer och nu jobbar för ett internationellt företag i ett annat land, hemifrån-flexibilitet, som dessutom betalar mycket bättre och har en skönare företagskultur, så det löste sig i slutändan. Dessutom är det en gåva från gud att inte behöva arbeta med svenskar av olika anledningar.
Glöm Sverige och svensk arbetsmarknad. Har du ovanpå det betalningsanmärkning samt inget körkort är det verkligen overkligt svårt. Satsa på utländska bug bounty-program, där betyder resultat precis allting och du kan vara fristående utan beroende till en svensk horungemarknad.
Citat:
Nej, det existerar inga såna förmildrande omständigheter om du ens kommer i närheten av riktig erfarenhet av dessa saker. Eller vänta glöm vad jag sa, SÄPO och det inavlade kompisgänget mfl förlåter naturligtvis systematiska livsstilsalkoholister som varje dag brölar om fotboll, SVT, systembolaget och "ryssjäveln". SÄPO och liknande svenska arbetsgivare ser det endast som charmigt om du tillhör den klassiska kulturkretsen "systembolagssvensk" där du regelbundet lägger upp bilder på instagram "en bira med boysen" eller ifall man erkänt att man slog sönder en busskur på fyllan.
Här görs en helhetsbedömning i en säkerhetsprövningsintervju. Det som SÄPO och säkerhetsskyddschefer väger tyngst är ärlighet, pålitlighet och sårbarhet för utpressning. Att mörka en prick är en direkt diskvalificering. Att öppet berätta om ett engångsmisstag under spritpåverkan, ta fullt ansvar och visa att det ledde till en permanent livsstilsförändring (helnykterhet) visar tvärtom på hög mognad och självinsikt.
Ifall du nämner att du har värderingar som går emot HBTQ eller rysshetsen eller föredrar att vara för dig själv på helgen tillsammans med en lätt narkotikadom för 1gram cannabis i bagaget får du noll chans, speciellt när det finns kvinnor och invandrare att kvotera in. Du räknas som "högerextrem" "risk".
Rekommenderar varmt att absolut inte vara ärlig med SÄPO om du inte allt du har att berätta är om hur mycket du gillar att gå på krogen och hångla med luder på fyllan. Hela svenska akademikersektorn deltar i saker som nollning och alkoholism där det anses charmigt och förlåtande att spy alkohol på föreläsningar och vingla runt på stan som en hemlös gris. På dessa företag pratar alla antingen om deras segelbåtsresor eller senaste fyllan eller vilket fotbollslag som vann.
Sedan har vi självklart prettobögarna inom svensk medel och överklass som konstant sitter på uteserveringar och smuttar sina fula viner medans de känner sig förnäma. Skulle de veta att du åkt fast för 1g cannabis blir du betraktad som högerextrem incel i en mammas källare och blir rekommenderad att lägga in dig på psyket för hur sjuk i huvudet du är som dessutom troligen är en rysk spion.
Dessa personer har ibland tattueringar och självklart om du som kristen man avstår från dessa degenererande saker anses du vara en risk. Systembolaget, krogen och uteserveringar = svenska guden. Gillar du att läsa böcker, diskutera alternativa perspektiv, experimentera med andra kulturer på riktigt..? Nja.. "Vi har gått vidare med andra sökanden."
Sjukaste jag nånsin upplevt i mitt liv var hur svenskarna betedde sig i grundskolan och sedan som akademiker. Det är Sveriges elit vi pratar om, samtliga utan undantag beter sig som vidriga grisar på fyllan och sedan är de helt annorlunda på dagtid medans de sitter i sina Ralph Lauran-skjortor och kammar sitt fina hår bakåt medans de tänker hur fotogenetiska de ser ut... Den svenska akademikerkulturen handlar endast om fylla, alkohol och totalt skamlöst grisande, det är overkligt det som pågår i svenska studentstäder. De utländska studenterna som besöker Sverige för de trodde det var ett högre stående folk med avancerade studier får snabbt veta att det egentligen handlar om tatuerade alkoholister som är helt förlorade i synd och skamliga beteenden, de tappar hakan konstant.
TS, glöm allt vad denna användare figeg har att berätta. Du måste låtsas vara alkoholismsvensk som snurrat kuken på fyllan som Anders Borg eller dylikt att du hamna i slagsmål på en kräftskiva i Skärgården annars är det hejdå.
Citat:
Det finns inga integritetsregler i Sverige, all information är läckt, alla vet allting, det är bara ett rent lotteri ungefär som B i tuttle eller buttle. Speciellt om vi pratar känsliga tjänster där du får sparken mitt på dagen om du uttrycker åsikt i lunchrummet att du inte vill dö i kriget mot Vladimir Putin eller att HBTQ är någonting samhällshotande. Svenska arbetsplatser, svenska arbetsmarknader och svenska företagskulturer är genomvidriga just på grund av att svenskarna är väldigt komplicerade och jobbiga människor att arbeta med. Dessutom är fittorna till dina kollegor megagolare som alltid tjallar, skvallrar, anger och viskar och smusslar och vänsterprasslar på fyllan och beter sig helt annorlunda med alkohol i kroppen än den patetiska fegis de är helt nyktra..
Citat:
Ja precis låt mig gissa, du urinerade offentligt på fyllan och hade sex med en halvt medvetslös svensk gris precis som alla svenska akademiker eller körde för fort på väg till systembolaget sen säger du att det går bra att vara straffad för narkotika till säkerhetsklassade jobb?
Ni svenskar är väldigt sjuka alkoholister som endast förlåter saker som skett inom typisk svensk alkoholkulturlivsstil och detta kan du knappast förneka, om vi inte pratar om bug bounty hunters, fast inte ens där får du uttrycka neutrala värderingar utan det är all in "heja regnbågsflagga och ukraina" även där, jag har blivit utesluten från flera IT-säkerhetsevent bara pga nån svensk golbög viskade i nåns öra vad jag sagt som jag betraktar som fullständigt normalt. Du får lämna på direkten och är inte välkommen tillbaka, de minns dig.
Senast redigerad av GlassBilsGlass 2026-08-13 kl. 20:07.
Senast redigerad av GlassBilsGlass 2026-08-13 kl. 20:07.