2026-08-13, 10:57
Medlem
Lyssnade på Wollin och Clara, för att testa. Blev nyfiken på ”snörvlet” som nämnts här någr gånger.

Är det ens samma person som var med i En Underbar Podd??? Gillade den podden mycket när den var aktuell för många år sedan nu. Mysig och kändes originell och genuin.

Clara fullkomligt dryper ju av hat nu. Mot diverse ämnen och även mot Malin?! Hon låter så otroligt otrevlig att jag knappt hört något likande? Lyssnar folk verkligen på detta? Och betalar? Varför??

Och pratar Clara så här med sina vänner? Hon låter så elak mot Malin. Det hon säger är en sak (otrevligt nog), men TONEN?!
Citera
2026-08-13, 11:10
Medlem
Det här var nog droppen för mig.

Behöver inte fundera mer över Claras förändring. Hennes sanna färger kommer fram i podden och inget känns längre underligt eller konstigt. Med så mycket hat inom sig var det väl en tidsfråga innan det sipprade ut. Nu vältrar hon sig i det. Tydligt.

Nu tänker jag inte sponsra denna hatiska kvinna mer genom att gå in på bloggen ibland eller skriva mer här.

Tack för många intressanta och nyanserade inlägg i denna tråd dock! Det har varit upplysande och givande att läsa och fundera tillsammans ett litet tag här. Tack för det Flashbacktroll <3
Citera
2026-08-13, 14:21
Medlem
Vad är min människa för en människa?! Malin om du läser: SPRING innan du blir nerdragen i detta träsk av förakt mot alla som inte är som Clara.
Citera
2026-08-13, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
Vem/vilka ska ta hand om ruljansen hemma när Clara reser bort helt själv två veckor. Hon har fått ett vistelsestipendium till Ellen Keys efterlämnade hus.

https://underbaraclaras.se/2026/08/11/jag-har-fatt-ett-stipendium/?_post_id=895791117#respond

Enligt vistelsereglerna får inte män och barn vara där.

” Män, barn och husdjur får inte vistas på Strand annat än – efter samråd med föreståndare och övriga stipendiater – som besökare dagtid och inte heller vara mat- eller kaffegäster. För personliga besök ansvarar stipendiaten själv.”

https://ellenkey.se/stipendium/

Ex-mannen gissningsvis. I takt med att barnen blir äldre kanske de väljer att bo med honom istället.
Citera
2026-08-13, 19:10
Medlem
Undrar hur det har gått med alla de där böckerna hon planerade att läsa under sommaren. 😄😄😄
Citera
2026-08-13, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snottranmyren12345
Vad är min människa för en människa?! Malin om du läser: SPRING innan du blir nerdragen i detta träsk av förakt mot alla som inte är som Clara.

Fast Malin. Skäms ihjäl när jag tänker på hennes blogg Fotbollsfrun. Hon är ju ändå utbildad journalist men både hon och Clara är ju helt i facket kvinnor som försöker sälja på andra kvinnor saker pga deras och sitt egna låga självförtroende. Har en kompis som gick i Malins klass och hon verkar ha varit lika vidrig jämt.
Citera
2026-08-14, 10:53
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeritTheQueen
Det här var nog droppen för mig.

Behöver inte fundera mer över Claras förändring. Hennes sanna färger kommer fram i podden och inget känns längre underligt eller konstigt. Med så mycket hat inom sig var det väl en tidsfråga innan det sipprade ut. Nu vältrar hon sig i det. Tydligt.

Nu tänker jag inte sponsra denna hatiska kvinna mer genom att gå in på bloggen ibland eller skriva mer här.

Tack för många intressanta och nyanserade inlägg i denna tråd dock! Det har varit upplysande och givande att läsa och fundera tillsammans ett litet tag här. Tack för det Flashbacktroll <3
Bra att du lyssnade på podden och skapade en egen uppfattning. Man baxnar över hennes ton och valet av innehåll där. Låter på din beskrivning som det blivit ännu värre sedan jag lyssnade, vilket var rätt länges sedan nu. Förstår dig fullständigt i att inte vilja sponsra C mer genom att ge henne någon uppmärksamhet alls. Känner likadant men kommer ändå tillbaka då och då här och pyser. Är kanske svag som inte kan släppa henne helt ännu. Har uppskattat din tänkvärda inlägg så tack själv. <3
Citera
2026-08-14, 10:56
Medlem
icons avatar
Citat:
ÄNTLIGEN någon som noterar det jag tänkt på så länge. Vilken 40 åring kvinna refererar till högstadiet och gymnasiet?! Det är ju egentligen inte riktigt klokt! 🤭
Har läst liknande reflektioner från andra skribenter i tråden också så ja vi är flera som tycker det är rätt anmärkningsvärt att C inte verkar klara av att gå vidare från referenser till hur gruppdynamiken var på högstadiet och gymnasiet och applicera det på kvinnor i vuxen ålder istället för att nyansera det ett snäpp.
Citera
2026-08-14, 22:14
Medlem
Citat:
ÄNTLIGEN någon som noterar det jag tänkt på så länge. Vilken 40 åring kvinna refererar till högstadiet och gymnasiet?! Det är ju egentligen inte riktigt klokt! 🤭
EXAKT!!! Detta är ju jättekonstigt! 😳
Citera
2026-08-14, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeritTheQueen
Jag tror att hon postar lite barn/mamma inlägg då och då för att väcka lite spekulationer. Och HOPP hos läsarna att det kaaanske ändå blir en till bebis - så kanske några till prenumeranter stannar kvar.

Haha tänkte på detta när jag läste senaste inlägget om det hon och Marcus ska göra till hösten, som avslutas med:

"Och i november får vi en bebis!
Eller rättare sagt är det Stina som får en bebis, men det känns som en present till mig med."
Citera
2026-08-15, 01:54
Medlem
Clara har gjort ett politiskt inlägg igen.
Hon hoppas att det blir en MP-V-S-regering efter valet.

https://underbaraclaras.se/2026/08/13/valet-och-kvalet/

” Sverige har gått från att vara ett föregångsland inom miljöpolitik, jämställdhet, rättvisefrågor och inte minst barns rättigheter. Till att kritiseras av UNICEF och Human Rights Watch för att barn idag kan placeras i fängelser. ”

Tycker inte heller precis att det är mysigt med minderåriga i fängelser, men Clara som bor idylliskt på landet har nog inte sett/hört skjutningar på nära håll. Och dylikt elände. ”Mitt Europa bygger inga murar” som Löfvén sa. Och nu bygger vi fler fängelser..

Sedan inleddes inlägget med att Clara berättade att hon har råd att betala 25000 för att få en problemtand att inte bli ett problem.
Citera
2026-08-15, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
Clara har gjort ett politiskt inlägg igen.
Hon hoppas att det blir en MP-V-S-regering efter valet.

https://underbaraclaras.se/2026/08/13/valet-och-kvalet/

” Sverige har gått från att vara ett föregångsland inom miljöpolitik, jämställdhet, rättvisefrågor och inte minst barns rättigheter. Till att kritiseras av UNICEF och Human Rights Watch för att barn idag kan placeras i fängelser. ”

Tycker inte heller precis att det är mysigt med minderåriga i fängelser, men Clara som bor idylliskt på landet har nog inte sett/hört skjutningar på nära håll. Och dylikt elände. ”Mitt Europa bygger inga murar” som Löfvén sa. Och nu bygger vi fler fängelser..

Sedan inleddes inlägget med att Clara berättade att hon har råd att betala 25000 för att få en problemtand att inte bli ett problem.

Jag är också vänster, men tror att Clara snarare stjälper än hjälper till en valseger. Hon är en sån som snackar men aldrig agerar. Är politisk på håll, för.själv skulle hon aldrig lägga två strån i kors för att AKTIVT hjälpa personer som behöver hjälp. Hon ligger på sin kökssoffa i sitt lantliga kök med tre välartade blonda pojkar som har välartade blonda vänner och delar politiska inlägg och skänker lite slantar till några välgörenhetsorganisationer och tänker att hon är en hjälte.

MEN!

Hon brinner för miljön, men handlar nya kläder hela tiden och köper produkter som innehåller diverse kemikalier.

Hon brinner för jämlikhet, men blir tillsammans med en kille som lämnar sina barn.

Hon brinner för feminism, men pratar skit om exakt alla kvinnor hon själv inte är vän med och är kass på att lyfta andra än sig själv och sina vänner.

Hon är emot rasism, men har inte en enda vän med utländskt påbrå. Hon har heller ingen vän som är HBTQ.

Hon tycker att alla ska ha råd att gå till tandläkaren, men gör inget aktivt för att hjälpa personer som har det sämre ställt.

Hennes politiska engagemang är ett luftslott. Hon har det gott och unnar sig att vara vänster, men egentligen bryr hon sig inte så pass mycket att hon skulle orka eller vilja kavla upp ärmarna på riktigt. Den dagen hon faktiskt står på barrikaderna, tar emot ensamkommande, jobbar ideellt för en förening som engagerar sig för barn från socioekonomiskt utsatta familjer, slutar köpa och göra reklam för skit som påverkar miljön, vågar leva ensam utan en karl vid sin sida som ordnar allt praktiskt, skaffar sig vänner med annan sexuell läggning eller med sitt företag går in som sponsor för humanitära projekt, exempelvis dela ut matkassar till behövande. Ja, då tycker jag att hennes politiska engagemang blir trovärdigt. Just nu känns det bara som ett poserande för att hon ska bli accepterad av sina coola politiska vänner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in