2026-08-13, 11:44
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Stöter med jämna mellanrum på folk som tar sin dagliga dusch om morgonen och därmed alltid går i säng med hela dagens smuts. Wtf?
Smutssova kallar jag det. Hur tänker ni?
Asvidrigt att ha hela dagens damm, smuts å svett med i säng!
Om man vaknar för mycket av att duscha kan man ju duscha 2 h före man ska sova.
Era sängar måste vara bakteriehärdar..
Jag duschar alltid tidigast 2-3 h innan säng..
Vi som har riktiga arbeten duschar efter jobbet, inte före.
Citera
2026-08-13, 11:55
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Det är ohälsosamt att duscha varje dag. Iaf att tvåla in sig och schamponera sig. Räcker att tvätta händerna under dan. Duscha gör jag kanske tre ggr i veckan och tvättar håret max två, men helst bara en.

Beror om man tränat eller om det är mycket varmt förstås, men tränar inget f.n.

Tvål och skit torkar ut huden och gör den mer sårbar.
Jag gör ungefär som du, hårtvätt tycker jag är lagom en gång i veckan. Dock sköljer jag ofta av mig efter jobbet eftersom jag har ett arbete där jag är fysiskt aktiv och ibland svettas mycket.
Slutade även med deodorant för ett par decennier sedan, och nej, jag luktar inte svett för det, det hade min hustru garanterat låtit mig få veta eftersom hon blir nästan överdrivet äcklad av svettlukt.
Citera
2026-08-13, 11:58
Medlem
När du ska knulla, lägger du ut en sån engångs sjukhuslakan som du slänger efteråt? Duschar du efter knullet också?

Du skulle haft grov existentiell ångest om du skulle levt före 1940-talet när dom flesta saknade dusch hemma. Då hade 95% av Sveriges befolkning tungt kroppsarbete och AC existerade inte, somrarna var ett varmt helvete med allt vad det innebar och man tvättade sig högst 2 gånger i veckan.

Citat:
Stöter med jämna mellanrum på folk som tar sin dagliga dusch om morgonen och därmed alltid går i säng med hela dagens smuts. Wtf?
Citera
2026-08-13, 12:01
Medlem
Bara någon som sysslar med något ofräscht behöver duscha efter jobbet/ på kvällen. Och morgonen. Att hoppa över det på morgonen är helt otänkbart. Sen byter man självklart sängkläder ofta oavsett när man duschar eller?..
Citera
2026-08-13, 12:02
Medlem
Som när jag vandrar, då badar jag var dag och sköljer min ena t-shirt å byter till den andra.
Funkar utmärkt.
Man hade andra prioriteringar på 40-talet men givetvis KUNDE man ta ett dopp i sjön var kväll om man verkligen ville.

Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
När du ska knulla, lägger du ut en sån engångs sjukhuslakan som du slänger efteråt? Duschar du efter knullet också?

Du skulle haft grov existentiell ångest om du skulle levt före 1940-talet när dom flesta saknade dusch hemma. Då hade 95% av Sveriges befolkning tungt kroppsarbete och AC existerade inte, somrarna var ett varmt helvete med allt vad det innebar och man tvättade sig högst 2 gånger i veckan.
Citera
2026-08-13, 12:03
Medlem
ofräscht, man går runt ute, går i en affär, går kanske lite på en skogsstig, lagar mat, äter mat, svettas lite, m.m.

givetvis ska man duscha på kvällen om man ska duscha 1 gång/dag
det är öppet mål

Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Bara någon som sysslar med något ofräscht behöver duscha efter jobbet/ på kvällen. Och morgonen. Att hoppa över det på morgonen är helt otänkbart. Sen byter man självklart sängkläder ofta oavsett när man duschar eller?..
Citera
2026-08-13, 12:05
Medlem
om du inte luktar åtminstone lite illa, är du allt annat än en vanlig person

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Jag gör ungefär som du, hårtvätt tycker jag är lagom en gång i veckan. Dock sköljer jag ofta av mig efter jobbet eftersom jag har ett arbete där jag är fysiskt aktiv och ibland svettas mycket.
Slutade även med deodorant för ett par decennier sedan, och nej, jag luktar inte svett för det, det hade min hustru garanterat låtit mig få veta eftersom hon blir nästan överdrivet äcklad av svettlukt.
Citera
2026-08-13, 12:07
Medlem
Citat:
Dushar du även på morgonen?
Citera
2026-08-13, 12:09
Medlem
Nej
Tvättar mig "bara" i vask å med trasa..

Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Dushar du även på morgonen?
Citera
2026-08-13, 12:17
Medlem
Citat:
Nej
Tvättar mig "bara" i vask å med trasa..
OK, du sätter alltså på dig kläder fast du är smutsig? Hoppas du då tvättar alla dina kläder efter varje dags användande. Att svettas lite i kläder när man legat och trynat en hel natt i en säng låter jävligt äckligt.

Och hur gör du om det skulle bli så att du fram på eftermiddagen eller kvällen, hamnar i en situation som leder till att du kanske kommer att ha sex? Hoppas du ber om att få ta en dusch innan. Huva för att knulla med någon som inte duschat på kanske 20 timmar.
Citera
2026-08-13, 12:20
Medlem
Jag tar på mig rena kläder fast att jag inte är nyduschad ja.
Ej nyduschad betyder inte smutsig.
Såvida man inte sovit i en så sunkig säng som du har då.

Byxor och tröjor som inte är innerst kan jag ha flera dagar.
Byter t-shirt/skjorta, kalsonger, strumpor varje dag. Kalsonger å t-shirt morgon och kväll. Inga strumpor på natten.

Jag å frugan hittar alltid hem efter vi duschat för vi vill ha det så.
Vi har barn och kan inte hitta på doningar mitt på dagen.

Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
OK, du sätter alltså på dig kläder fast du är smutsig? Hoppas du då tvättar alla dina kläder efter varje dags användande. Att svettas lite i kläder när man legat och trynat en hel natt i en säng låter jävligt äckligt.

Och hur gör du om det skulle bli så att du fram på eftermiddagen eller kvällen, hamnar i en situation som leder till att du kanske kommer att ha sex? Hoppas du ber om att få ta en dusch innan. Huva för att knulla med någon som inte duschat på kanske 20 timmar.
Senast redigerad av gniknus2 2026-08-13 kl. 12:25.
Citera
2026-08-13, 12:31
Medlem
Blaskas avatar
Man duschar morgon och kväll. Det är sedan gammalt. Men sedan tränar jag nästan varje dag också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in