2026-08-13, 11:02
Medlem
din ålder, jag är 40+

för gamla, ja de som är så gamla att de knappt rör på sig å fryser i alla temperaturer under 30+
där blir behovet på dusch annorlunda

Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
"För gamla"?

Att ungdomar duschar så ofta, och till och med skryter om det på sociala medier, beror på att de har sämre självkänsla helt enkelt. Jag är inte äldre än att jag minns hur man tänkte i din ålder.

Smutsig vill ingen vara, men allt måste hållas inom rimliga gränser.
Citera
2026-08-13, 11:03
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Stöter med jämna mellanrum på folk som tar sin dagliga dusch om morgonen och därmed alltid går i säng med hela dagens smuts. Wtf?
Smutssova kallar jag det. Hur tänker ni?
Asvidrigt att ha hela dagens damm, smuts å svett med i säng!
Om man vaknar för mycket av att duscha kan man ju duscha 2 h före man ska sova.
Era sängar måste vara bakteriehärdar..
Jag duschar alltid tidigast 2-3 h innan säng..

Folk är fjollor som duschar varje dag. Miljösvin.
Citera
2026-08-13, 11:04
Medlem
Citat:
Stöter med jämna mellanrum på folk som tar sin dagliga dusch om morgonen och därmed alltid går i säng med hela dagens smuts. Wtf?
Smutssova kallar jag det. Hur tänker ni?
Asvidrigt att ha hela dagens damm, smuts å svett med i säng!
Om man vaknar för mycket av att duscha kan man ju duscha 2 h före man ska sova.
Era sängar måste vara bakteriehärdar..
Jag duschar alltid tidigast 2-3 h innan säng..
Tänker inte alls. Duschar nån gång när jag tycker det behövs. Lider inte av tvångshandlingar.
Citera
2026-08-13, 11:05
Medlem
haha miljösvin, menar du det som att man ödslar vatten?

jag skulle inte vilja ha en partner som inte duschar varje dag

tom när jag är på vandring så badar jag var kväll, det är en fantastisk känsla att kunna hålla hygienen bättre än många i denna tråden gör, trots att jag är ute i skogen å drar runt

Citat:
Ursprungligen postat av zilog-80
Folk är fjollor som duschar varje dag. Miljösvin.
Citera
2026-08-13, 11:07
Medlem
Det är lättare att navigera till rätt säng om den stinker av min egna avföring. Jag duschar bara för att mina föräldrar har lärt mig att man måste. Och jag misstänker att TS ser sig själv som en oönskad bakterie.
Citera
2026-08-13, 11:11
Medlem
Hur ofta tvättar ni era kuddar då?
Även fast man har örngott, så blir en kudde mer åt gula hållet efter ett tag.
Citera
2026-08-13, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Hur vet du hur din kollega duschar? Ligger du med din kollega?

Om din kollega lukar svett hela dagarna så beror det nog på att han varken duschat på kvällen eller morgonen alternativt legat i en smutsig säng och inte duschar på morgonen.
Kollegan gör som TS och basunerar ut att han enbart duschar på kvällen 2-3 timmar innan läggdags.

Ett jävla svin som går runt och luktar (bajs/kiss) hela dagarna.
Citera
2026-08-13, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Kollegan gör som TS och basunerar ut att han enbart duschar på kvällen 2-3 timmar innan läggdags.

Ett jävla svin som går runt och luktar (bajs/kiss) hela dagarna.

Nja.

Din kollega SÄGER att han duschar på kvällen men om han luktar svett hela dagen så duschar han förmodligen varken på kvällen eller morgonen - dvs personen duschar inte varje dag.
Citera
2026-08-13, 11:31
Medlem
Eller delar säng med en vidrig partner som duschar på morgonen

Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Nja.

Din kollega SÄGER att han duschar på kvällen men om han luktar svett hela dagen så duschar han förmodligen varken på kvällen eller morgonen - dvs personen duschar inte varje dag.
Citera
2026-08-13, 11:33
Medlem
norther1s avatar
Citat:
sjukt vidrigt
det finns nåt mellan er och överhygienisk sterilitet

Varken jag eller min fru är extremt sällan sjuka. Huset är i övrigt så städat det kan vara för att ha två småbarn springande... Vi äter bra och motionerar mycket... Pengar finns... Förstår liksom inte varför du har problem med att man sover i detta. So what att det ligger lite hudrester och kroppsvätskor i sängen. Finns säkert mer ohygieniska saker som görs av svensson. Att slicka anus är väl en sån sak. Vi har i alla fall bidé och hon smakar gott... Det är vårt hem...

Jag duschar efter träningen innan jobbet. Det räcker för mig...Ni hygienfreaks är dock sjuka precis hela tiden. Har flera kollegor på jobbet som ständigt klagar på sånt och exempelvis dålig luft och deras sjukfrånvaro är helt brutal. Ni är kanske lite kocko-bäng bara?
Citera
2026-08-13, 11:36
Medlem
Vad vidrig er säng måste vara, och där kommer era barn säkert upp ibland

Vi är inte för renliga
Ni är för smutsiga
I onödan

Citat:
Ursprungligen postat av norther1
Varken jag eller min fru är extremt sällan sjuka. Huset är i övrigt så städat det kan vara för att ha två småbarn springande... Vi äter bra och motionerar mycket... Pengar finns... Förstår liksom inte varför du har problem med att man sover i detta. So what att det ligger lite hudrester och kroppsvätskor i sängen. Finns säkert mer ohygieniska saker som görs av svensson. Att slicka anus är väl en sån sak. Vi har i alla fall bidé och hon smakar gott... Det är vårt hem...

Jag duschar efter träningen innan jobbet. Det räcker för mig...Ni hygienfreaks är dock sjuka precis hela tiden. Har flera kollegor på jobbet som ständigt klagar på sånt och exempelvis dålig luft och deras sjukfrånvaro är helt brutal. Ni är kanske lite kocko-bäng bara?
Citera
2026-08-13, 11:41
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen
Man märker att TS är en riktig kontorsbög och alla andra som svarar att man duschar innan man lägger sig.

Man duschar väl ändå direkt efter jobbet?
Har man varit en god samhällsmedborgare och producerat i åtta timmar så skall man ha en frän och myskig lukt, som kräver tvål och schampoo för att råda bot på.

Fy fan så jävla äckligt att byta om från arbetskläder till civila och gå runt med dagens arbetslök på kroppen.
Ni byter säkert inte ens sockar, så fötterna som marinerats i potent fotsvett luktar värre än den mest vällagrade mögelosten.

Alla kör inte sopbil för Ragnsells, vet du ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in