2026-08-13, 02:57
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Så K-bygg är nya Tinder alltså?

Hur är det med kompetensen bland dessa tjejer? Vad skulle hända om jag skulle säga att jag behöver ett 180 graders ögonmått och en fem tums synvinkel?
Dom skulle troligen kalla dig för farfar.
När du drar "pappaskämt".
Citera
2026-08-13, 08:37
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Så K-bygg är nya Tinder alltså?

Hur är det med kompetensen bland dessa tjejer? Vad skulle hända om jag skulle säga att jag behöver ett 180 graders ögonmått och en fem tums synvinkel?
Det är väl bara att stirra på deras kroppar och fantisera. Stirra på ett sånt där sexuellt sätt så de känner sig avklädda med ögonen. Jag tror de gillar det.

Tjejerna är ändå anställda bara som sexobjekt och vet inget om varorna som säljs ändå.
Citera
2026-08-13, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Fast det är lite annlunda på K-bygg, man har sina arbetsuppgifter o sin arbetsplats, råka ströva längsbort i lagret är en del på arbetsplatsen som inte hänger ihop med B2B säljaren, det står en annan lager arbetare man bara passera innan man når den andra, skulle det vara något man vill förmedla hade man använt den person som redan bara står där, varav det är mycket enkelt o urskilja efter nu många gånger man sett detta att det handlar inte om någon slump, det är systematiskt varje gång det börja någon ny.

Jag har nämnt detta till en anställd jag känner väl på k-bygg, frågat varför jagar ni så hårt? enda han gjorde var o le tillbaka, dvs som om det inte är uppenbart, hon är snygg, spec hon i kassan inne i butiken som förvisso fått barn, men det hindra inte o åka dit o ställa sig med ens henne under sin semester.

Det är just detta som utgjort att någon måste tatag i personalens beteende, den är inte längre normalt, det har blivit en rutin och en sjuk fixering, dvs man är uppenbart inte van o jobba med kvinnor när arbetsplatsen blir en jakt mark med roternade byten.

Dom vita gör likadant och det går ut över kunderna. Å över tjejerna som kanske inte vågar säga ifrån
Citera
2026-08-13, 09:14
Medlem
Kokkashugis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det är väl bara att stirra på deras kroppar och fantisera. Stirra på ett sånt där sexuellt sätt så de känner sig avklädda med ögonen. Jag tror de gillar det.

Tjejerna är ändå anställda bara som sexobjekt och vet inget om varorna som säljs ändå.

Citera
2026-08-13, 09:28
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:

Det skulle jag vilja att tjejerna gjorde med mig.
Citera
2026-08-13, 14:11
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Det skulle jag vilja att tjejerna gjorde med mig.
Nu är ju yngre tjejer, som är hälften så gamla och en tredjedel så tunga som jag, väldigt lättkränkta så det blir nog lätt lite jobbig stämning när vi står där nakna inför varandras blickar och jag ska fråga:

"Har du silikon?"

Jag tror K-bygg tycker det räcker att tjejerna låter oss lite äldre män objektifiera dem på ett övertydligt sexuellt sätt med blicken. Håller man handen lite 'fundersamt' på hakan samtidigt rinner dreglet ned innanför ärmen på byggoverallen.

Jag kan för mitt liv inte förstå vad en yngre kvinna med toppiga bröst har i ett byggvaruhus att göra förutom att dra dit äldre män som gillar lite oskyldigt "tittsex" när de håller på att köpa trall och hängrännor.

Kvinnor vet ingenting som riktiga män inte redan vet i ett byggvaruhus.
Citera
2026-08-13, 17:08
Medlem
Män efter 37 år är äckliga gubbar.
Citera
2026-08-13, 17:17
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Nu är ju yngre tjejer, som är hälften så gamla och en tredjedel så tunga som jag, väldigt lättkränkta så det blir nog lätt lite jobbig stämning när vi står där nakna inför varandras blickar och jag ska fråga:

"Har du silikon?"

Jag tror K-bygg tycker det räcker att tjejerna låter oss lite äldre män objektifiera dem på ett övertydligt sexuellt sätt med blicken. Håller man handen lite 'fundersamt' på hakan samtidigt rinner dreglet ned innanför ärmen på byggoverallen.

Jag kan för mitt liv inte förstå vad en yngre kvinna med toppiga bröst har i ett byggvaruhus att göra förutom att dra dit äldre män som gillar lite oskyldigt "tittsex" när de håller på att köpa trall och hängrännor.

Kvinnor vet ingenting som riktiga män inte redan vet i ett byggvaruhus.

Om du ägde ett byggvaruhus. Vem skulle du anställa?
Citera
2026-08-13, 20:24
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Jag handlar ofta på k-bygg Umeå, vad jag märkt av är en stor personal omsättning bland tjejer som söker jobb som lager arbetare, man uppmuntra uttryckligen tjejer o söka för jämnare könsfördelning.

Jag som handlar där ofta och känner byggsäljare väl har insett denna del ute på lagert har blivit som en "spelplats för brunst" för "äckelgubbar" dvs manliga säljare ser jag ofta ute på lagret ofta lite udda tider som jag ofta handlar på, kontant söker upp dessa tjejer o det sker som en öppen kvinno jakt, jag kan se att B2B säljare även om peronen har gått på semester kan komma o ställa sig i kassan med dessa kvinnor, dvs även om det inte är ens arbetsuppgift eller ens under tjänste tid man har semester.

Ser ofta hur B2B säljare konstan söker upp dessa, jag kan själv ha parkerat långt in i lagerlokalen ser säljaren riktigt söker upp tjejerna, medans jag går hör man att samtalet inte handlar om en arbetsuppgift utan om ren o skär raggning, liksom på krogen, när man sett detta nu konstant nästan varje gång jag varit in senaste månaden inser man beteendet är lite sjukligt men väl etablerat bland ordinare manliga personalen.

Har fler upptäckt detta, att dessa eller likande tjänster, lager osv blivit en ren brunst plats för b2b säljare "äckelgubbar att ragga" på?

Vem är det som tycker att raggarna är "äckliga"? Byggare använder ju kroppen hela dagarna, är de inte i god fysisk form?

Tjejerna får väl säga nej om de inte är intresserade? Om de fortsätter ragga därefter, är det en annan sak! Tjat är aldrig okej.

Låter som en kåt butik, måste titta in där om jag åker tillbaks till Sverige någon gång.
Citera
2026-08-13, 21:43
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Om du ägde ett byggvaruhus. Vem skulle du anställa?
Bara yngre tjejer med toppiga pigga bröst och som passerade min "casting coach" så klart.

Det ska finnas en bra anledning för byggubbarna att åka till K-bygg.

Sex säljer.
Citera
2026-08-13, 21:52
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Bara yngre tjejer med toppiga pigga bröst och som passerade min "casting coach" så klart.

Det ska finnas en bra anledning för byggubbarna att åka till K-bygg.

Sex säljer.

Självklart.

Det måste dock finnas en balans mellan fina tjejer och kompetent personal. Om absolut ingen i butiken kan någonting så kommer det skita sig.
Citera
2026-08-13, 22:17
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Självklart.

Det måste dock finnas en balans mellan fina tjejer och kompetent personal. Om absolut ingen i butiken kan någonting så kommer det skita sig.
Då får man väl anställa några såna där småfeta medelålders ruggugglor med hängpattar som kan jobbet och aldrig sjukskriver sig också.

De behöver man ju inte provköra på casting coach så klart.

De får hålla lite ordning medan toppsnäckorna plutar förföriskt med anknäbbarna och svankar i varugångarna medan de chattar med bygggubbarna mellan flytspackel och avloppspackningar.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-08-13 kl. 22:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in