Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Men det är ju gud som gjorde det, eller kanske "tillät" den heliga maria att göra det, eller liknande. Vi vet ju inte exakt hur diskussionerna gick eller hur saker lät bakom kulisserna, men att gud har en hand med i spelet här verkar rimligt.
Vilken övernaturlig figur skulle annars skulle ha ett intresse av att göra detta? Det var ju på en kyrka. Om vi nu radar upp alla övernaturliga figurer som folk tror på så tror jag att gud är den främsta kandidaten.
Det är är inte alls att leda till bevis, det är att hitta på att allt övernaturligt kommer från din Gud.
Det förutsätter att det inte skulle finnas något annat övernaturligt, vilket inte ens Bibeln hävdar.
Alltså inte alls ett logiskt resonemang, bara rena fantasier.
Många av de "berömda" bilderna från Zeitoun visade sig vid närmare granskning vara dubbelexponeringar, hårt retuscherade fotografier eller helt enkelt ljusfläckar kring kyrkans kupoler.
Och de faktiska bilder som finns visar alltför skarpa konturer för de ljusa delarna, vilket inte alls överensstämmer med hur något som beskrivs som kraftigt ljus faktiskt skulle synas på fotografisk film. Resultatet borde ha blivit en helt utfrätt, vit och suddig ljusfläck utan vare sig inre detaljer eller skarpa ytterkonturer. Man måste vara en väldigt erfaren fotograf och ha korrekt ljuskänslig film i kameran och ha en korrekt exponeringstid för att kunna ta skarpa bilder av något ljust mot en mycket mörk bakgrund, annars blir det bara något vitt och mycket suddigt, inte alls så skarpa linjer som man ser på de officiella bilderna, så när man ser något helt vitt med en skarp linje mot den mörka bakgrunden så kan man vara helt säker på att det är fejkat.
Och om du tittar på den berömda bilden av "duvorna" så ser du att de alla ser exakt likadana ut och har exakt samma profil allihop samtidigt. Alltså inte alls särskilt trovärdigt.
Och jo, jag kan fotografering enligt den gamla typen med framkallning, så jag har inte bara hittat på.