2026-08-13, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Vem är du som satt dig själv att döma om andras bidrag till tråden?! Det här är ett forum där man får spekulera fritt.

Mördaren är född 1969 och Catrine da Costa mördades 1984, så visst kan en 15-åring ha gjort det. Jag tror inte att man begår sitt första mord som 57-åring. När man själv blivit förälder och känt liv födas, hur skört det är, hur värdefullt det är. Särskilt inte om man träffat en flickvän och bara känt henne i 8 ynka månader.

Nej, den här snubben måste polisen gå till botten med.
Det är inte speciellt ovanligt att begå sitt första partnermord i den åldern, det finns forskning. Genomsnittsåldern för partnermord ligger på cirka 42 år.
Citera
2026-08-13, 02:46
Medlem
Citat:
Vem är du som satt dig själv att döma om andras bidrag till tråden?! Det här är ett forum där man får spekulera fritt.

Mördaren är född 1969 och Catrine da Costa mördades 1984, så visst kan en 15-åring ha gjort det. Jag tror inte att man begår sitt första mord som 57-åring. När man själv blivit förälder och känt liv födas, hur skört det är, hur värdefullt det är. Särskilt inte om man träffat en flickvän och bara känt henne i 8 ynka månader.

Baserar du det på egna erfarenheter? Berätta mer.
Citera
2026-08-13, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uffe267
Jag funderar på tidpunkten för attacken på BO och när hon faktiskt dog. Förmodligen var TN "klar" med sin attack när han stängde av sin mobil vid 12-tiden. Om BO endast varit död "en stund" vid ca kl. 16:37 borde det betyda att TN lämnade henne att dö utan att ringa 112. Han ville att hon skulle dö.

Det här är ett av de obehagligaste mordfall som jag hört talas om.

Ja förmodligen va det över ett tag innan mobilen stängdes av kl 11:55, kan nog gå en stund innan gm insåg att hon är död (iaf trodde gm att hon va död) och mobilen stängdes av. Så det har gått minst 5 timmar från det hänt till ambulans va på plats, personligen tror jag hon va död när mobilen stängdes av så likstelheten hade nog kommit en bit när ambulans personal var på plats.
Citera
2026-08-13, 06:34
Medlem
Citat:

Och i att spekulera fritt ingår även rätten att såga andras bidrag och spekulationer.

Jag är helt övertygad om att denna mördare aldrig mördat förut. Modus operandi i detta fall är inte det minsta likt det som kommit fram vad gäller mordet på t ex da Costa.

TN är med största säkerhet en person som kan mörda igen. Men han är också med största säkerhet "bara" en fara för kvinnor som har en relation med honom.
Citera
2026-08-13, 07:52
Medlem
Master63s avatar
Någon som sett eller hört om GW har uttalat sig, han brukar väl vara snabb på att uttala sig.
Citera
2026-08-13, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master63
Någon som sett eller hört om GW har uttalat sig, han brukar väl vara snabb på att uttala sig.

Tror han har semester fortfarande. Men ska bli intressant att höra när han är tillbaka
Citera
2026-08-13, 08:07
Medlem
Tintin257s avatar
Jag tror inte alls att det finns någon koppling till ägandet av huset och det som hänt. Att MGM skulle ha begått ett mord för att han ”plötsligt” insett att han inte kan få halva huset lär knappast vara något som drivit honom till sina handlingar. Oavsett hans historik med lägenheten på Hagagatan. Svartsjuka och/eller att han på något sätt känt sig kränkt är med all sannolikhet motivet. Oavsett så hoppas jag verkligen för anhörigas skull att han är lika stursk som han verkar ha varit i övrigt och berättar sanningen..
Citera
2026-08-13, 08:40
Medlem
SuraStinas avatar
Nyfiken fråga, men hur kommer media åt förhörsprotokoll hos polisen? Är inte det förundersökningssekretess på?

Mordet i skärgården i Värmdö: Pojkvännen egna ord i förhör https://share.google/wamvNjh7iymB6kOFJ
Citera
2026-08-13, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Allt går via en DNS, kör man inte via VPN kan man se exakt vad folk har surfat på. Har satt upp det hemma då det är mer effektivt än AdBlock om man vill blockera trafik.
Jo, det är jag med på (DNS/VPN). Men osäker på exakt vad som är tillåtet för telefonoperatörerna att lagra. Dom kanske kan se domän, men inte alla sidor där. Det var därför jag fick för mig att själva mobilen behövs för att utreda exakt vad som sökts mm. Men ja, vi får se. Mer om detta kommer väl längre fram.
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Den dagen jag har läst FUPen kanske jag kan läcka lite detaljer. Inte superintressanta grejer. Vet såklart mer men vissa saker berättar jag inte med hänsyn till familjen.

Räkna med inget. Det jag kan säga som inte har framkommit i media tydligt är att bevismaterialet med största sannolikhet håller riktigt hög kvalitet, även utan mordvapnet. Polisen vet betydligt mer än vad som har kommit ut till media.
Hoppas det finns inspelning i någon form - övervakningskamera och/eller en ljudupptagning.
Citera
2026-08-13, 08:55
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Operatören kan väl inte se om mobilen stängts av aktivt eller om den tagit slut på batteri?

När det gäller 09:00 så är det inget definitivt men GM säger att tumult uppstod under förmiddagen och man brukar räkna att förmiddag är mellan 9-12.
Vad jag sett i protokoll kan de se skillnad. Min kunskap sträcker sig inte längre. Vidkommande fråga är om de har hans mobil i förvar.
Senast redigerad av Pandalina4 2026-08-13 kl. 08:58.
Citera
2026-08-13, 09:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av uffe267
Jag funderar på tidpunkten för attacken på BO och när hon faktiskt dog. Förmodligen var TN "klar" med sin attack när han stängde av sin mobil vid 12-tiden. Om BO endast varit död "en stund" vid ca kl. 16:37 borde det betyda att TN lämnade henne att dö utan att ringa 112. Han ville att hon skulle dö.

Det här är ett av de obehagligaste mordfall som jag hört talas om.

Håller med här.
Även att våldet har varit utdraget,

då man hittills fått klarhet i att det är omfattande skador.

Mordvapen och mobilerna, det blir två av de följande frågorna.
Citera
2026-08-13, 09:52
Medlem
Klommeroxs avatar
TN är nog oerhört manipulativ. Detta att han i förhör inte anstränger sig för att redogöra för förloppet utan om och om igen kör med att han inte kan prata om det förstärken den bilden. Tror inte han ångrar det han gjort då skulle han hjälpa till och svara på frågorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in