2026-07-29, 21:18
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Enda anledningen att jag ens satte igång inspelning av deras lives, var för att som du ser nu tillexempel, att Fia raderat allt skit hon postat, och de har alla en tendens att bara hävda att de aldrig ens sagt saker som de har sagt i lives. Så ja, hade gänget kunna stå för sina ord och tala sanning hade jag nog aldrig ens fått för mig idén att spela in något.

Family United gastar ju hela tiden om att de vill bli granskade etc, så de lär väl inte ha något emot att saker spelats in så sanningen om vad som sagts finns bevarad.
Lägg upp några inspelningar så att vi får något konkret att diskutera.
Citera
2026-07-29, 21:26
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Lägg upp några inspelningar så att vi får något konkret att diskutera.

Absolut, kan kika igenom materialet i helgen och posta något vi kan diskutera, några önskemål på specifika ämnen/uttalanden?
Citera
2026-07-29, 21:33
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Absolut, kan kika igenom materialet i helgen och posta något vi kan diskutera, några önskemål på specifika ämnen/uttalanden?
Bra, välj någon eller några som du tycker är typiska för gruppen. Jag tror att det går att diskutera ganska mycket oavsett vad de tar upp. Bra om representanter från FU vill vara med – hoppas de ställer upp.
Citera
2026-07-29, 21:37
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Bra, välj någon eller några som du tycker är typiska för gruppen. Jag tror att det går att diskutera ganska mycket oavsett vad de tar upp. Bra om representanter från FU vill vara med – hoppas de ställer upp.

Låter bra 👍
Citera
2026-07-29, 21:40
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Låter bra 👍
Då har vi en plan. Hoppas FU ställer upp och att det går att hålla god ton i tråden.
Citera
2026-08-03, 11:02
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Då har vi en plan. Hoppas FU ställer upp och att det går att hålla god ton i tråden.

https://limewire.com/d/rmSBH#kfJwKQq9Js

(videon ligger kvar en vecka)

Så varsågod. Är en lång video men tänkte att det är bra för att ge en bred bild av en typisk live. Så är nog med fördel man inkluderar tiden i videon för när något sagts, så blir det lättare för alla att diskutera.
Citera
2026-08-03, 12:18
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
https://limewire.com/d/rmSBH#kfJwKQq9Js

(videon ligger kvar en vecka)

Så varsågod. Är en lång video men tänkte att det är bra för att ge en bred bild av en typisk live. Så är nog med fördel man inkluderar tiden i videon för när något sagts, så blir det lättare för alla att diskutera.
Tack. Jag har bara hunnit kolla lite slumpmässigt i början men mellan ca 40 och 50 minuter in kommer resonemang som belyser problemen med socialtjänstens godtycke. Det påminner mycket om det som avslöjats i fallet Elsa. Det är ju så här det ser ut – och det är ett oacceptabelt rättsligt och demokratiskt problem i Sverige.
Citera
2026-08-13, 01:39
Medlem
Totiuss avatar
Det blev tyst i tråden. Efter att jag kollat mer så handlar det här uppenbarligen om människor som behöver hjälp med att tillvarata sina rättigheter efter ingrepp från samhället. Denna hjälp saknas uppenbarligen. Det är svårt att förstå varför flera i tråden väljer att ge sig på de som drabbats istället för de som utövar makten. Varför är det så tyst i tråden?
Citera
2026-08-13, 02:03
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Det blev tyst i tråden. Efter att jag kollat mer så handlar det här uppenbarligen om människor som behöver hjälp med att tillvarata sina rättigheter efter ingrepp från samhället. Denna hjälp saknas uppenbarligen. Det är svårt att förstå varför flera i tråden väljer att ge sig på de som drabbats istället för de som utövar makten. Varför är det så tyst i tråden?

Ja vi kan väl välja ett specifikt uttalande du tyckte kan ge utrymme för diskussion, jag skulle kunna göra detsamma. Du har varit extremt vag i din beskrivning av över 2 timmars raljerande.

Kolla igenom hela ur perspektivet att vara hennes barn, och veta att det här kommer ses av klasskamrater etc. Återkom med hur du tror barnen ser på sin mamma. De är typ 9,10 eller 10,11 tror jag men dubbelkolla i någon av domarna för exakt ålder om du vill.

Mitt bidrag till förslag på diskussion
Citera
2026-08-13, 02:20
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ja vi kan väl välja ett specifikt uttalande du tyckte kan ge utrymme för diskussion, jag skulle kunna göra detsamma. Du har varit extremt vag i din beskrivning av över 2 timmars raljerande.

Kolla igenom hela ur perspektivet att vara hennes barn, och veta att det här kommer ses av klasskamrater etc. Återkom med hur du tror barnen ser på sin mamma. De är typ 9,10 eller 10,11 tror jag men dubbelkolla i någon av domarna för exakt ålder om du vill.

Mitt bidrag till förslag på diskussion
Jag har sett det mesta. Och ja, problemet är uppenbart. En närmast ofattbar mardröm för barn att utsättas för. Varför blev det såhär? Det är frågan som behöver besvaras. Och inga barn ska behöva ha med sig detta i bagaget.
Citera
2026-08-13, 13:58
Medlem
Citat:
Jag har sett det mesta. Och ja, problemet är uppenbart. En närmast ofattbar mardröm för barn att utsättas för. Varför blev det såhär? Det är frågan som behöver besvaras. Och inga barn ska behöva ha med sig detta i bagaget.
När barnen omhändertogs var de inte åldersadekvata , de var mycket aggresiva mot varandra och hade ett avvikande beteende så blev det för att de under hela sitt tidiga liv varit del i föräldrarnas kaos med mängder av anmälningar och utredningar med samtal med vuxna som frågat om konstiga saker ( gällande övergrepp).
Citera
2026-08-13, 18:09
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
När barnen omhändertogs var de inte åldersadekvata , de var mycket aggresiva mot varandra och hade ett avvikande beteende så blev det för att de under hela sitt tidiga liv varit del i föräldrarnas kaos med mängder av anmälningar och utredningar med samtal med vuxna som frågat om konstiga saker ( gällande övergrepp).
OK. Hur blev det efter omhändertagandet? Jag frågar av genuint intresse av att förstå vad som hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in