2026-08-12, 23:08
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Nej aldrig varför i helvete skulle jag göra det?

Är du psykiskt sjuk i huvudet eller?

Tjejer gillar när män är lite asiga och busar med ens känslor.

Du verkar tro att "ge falska förhoppningar" eller "leka med känslor" handlar om att skada den andra personen.
Citera
2026-08-12, 23:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggeraldrigupp
Vad har jag gjort eller sagt för fel?
Dåligt självförtroende väx upp din jävla mes

40 plus och beter dig som en jävla tonåring

VÄX UPP!
Citera
2026-08-12, 23:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Tjejer gillar när män är lite asiga och busar med ens känslor.

Du verkar tro att "ge falska förhoppningar" eller "leka med känslor" handlar om att skada den andra personen.
Inte skada men att förlora respekt

Du har en väldigt vriden bild jag börjar seriöst tro att du är en mentalt störd människa.

Kommer inte slösa min tid på att svara längre, hejdå.
Citera
2026-08-12, 23:15
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Komplimanger kan få många kvinnor att gilla dig tillbaks. Vad har du som incel att ge kvinnan om du inte ens kan inleda med en komplimang? Incel-läran vingklipper dig.

För att när det kommer till incels så är allt som har med kvinnor att göra TUMMEN NED för dom. Så det skulle gå emot deras religion/filosofi att unna någon med kvinnligt kön en komplimang.
Citera
2026-08-12, 23:19
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pati1985
Är det fler som känner igen sig i det här mönstret, och vad tror ni är den egentliga orsaken?
Räkna med att minst hälften som är 35+, singel och på dejtingsajter har något problem med sin personlighet. De som har bra eller helt okej personlighet är ofta upptagna och då får du en hög andel problematiska personer kvar. Satsa inte alla ägg i en korg, dejta 2-3 samtidigt och ta reda på deras personlighet och ev red flags innan det går för långt. Börja platoniskt som vänner i några veckor. Backa vänligt men bestämt om de uppför sig udda eller störande. Om de inte kan uppföra sig normalt när de dejtar tänk då hur de är efter ett par år.
Citera
2026-08-12, 23:26
Medlem
Citat:
Behöver vädra en grej och höra era tankar, för vad fan är det som händer egentligen? Jag förstår det genuint inte.
Jag tog en rejäl paus från hela dejtingträsket för ett tag sen. Var så jävla trött på alla oseriösa och omogna situationer jag hamnade i med de svenska kvinnor i min ålder (40+) som jag träffade på. Jag stängde ner allt, laddade om batterierna och fokuserade på mitt eget liv. Sen tänkte jag: ”Äsch, jag kollar läget igen” och tänkte prova Mötesplatsen.

Började skriva med en kvinna på 48 år där (låt oss kalla henne Åsa).
I början var hon tydligt intresserad. Hon gillade hur jag skrev, tänkte på mig och reagerade när jag blev tyst. Vi hade bra kontakt och bestämde att träffas. Men vad fan händer sen? Det tog inte lång tid innan exakt samma mönster dök upp igen – innan vi ens hunnit ses en enda gång.

Så här såg förloppet ut:

Testet: Jag var tyst en hel dag. Hon skickar direkt ett passivt-aggressivt meddelande: "Det har nog svalnat... vi ses väl inte imorgon... lycka till."

Bekräftelsen: Jag var rak och sa att jag självklart fortfarande var intresserad och ville ses. Då blir hon helt överlycklig ("är det sant 🥰?") och vill boka direkt.

Krånglet: Så fort det blir skarpt läge börjar det: hantverkare hemma, måste fixa sig, svårt att hinna. Sen säger hon själv: "Kanske bättre imorgon istället?"

Tvärvändningen: Vi spikar imorgon kl 16. Några minuter senare tvärvänder hon helt och skriver: "Har i några dagar känt mig lite låg… har inte energin att träffa någon jag aldrig träffat. Förlåt 😥."

Det är just här jag inte får ihop logiken för fem öre. Vad fan är det om? Om man har känt sig låg och energilös i flera dagar, varför sitter man då två minuter tidigare och föreslår själv att man ska ses dagen efter?
Och när jag sa ifrån att det här inte fungerar för mig gick hon direkt över till att spela offer ("jag mår inte bra, är bara människa"). Det blev bara för mycket omogenhet, så jag avslutade och blockerade.
Jag vill inte dra alla över en kam, men det här är tyvärr ett mönster jag personligen stöter på gång på gång med de svenska kvinnor 40+ som jag försöker dejta.

Mina frågor till forumet:

Vad fan handlar det här egentligen om hos de här kvinnorna? Handlar det om extremt lågt självförtroende i botten, eller vill man bara ha en snabb ego-boost på mobilen?

Hur kan det finnas så mycket omogenhet och svag kommunikation bland svenska kvinnor som faktiskt är nära 50 år?

Är det fler som känner igen sig i det här mönstret, och vad tror ni är den egentliga orsaken?

Orsaken: tack vare låg självkänsla/dålig självbild söker hon bekräftelse som en känslomässig vampyr. När hon fått det hon sökte stänger hon av.
Citera
2026-08-12, 23:28
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Om kvinnor inte tyckte jag var intressant i deras ögon hade de väl inte stämt träff med mig från första början? När man i perioder träffar 4–5 olika kvinnor i veckan på dejter så faller argumentet om att man "inte är intressant" ganska platt.
Att någon enstaka kvinna backar eller inte dyker upp handlar inte om mig det är bara en del av spelet och vad jag kallar collateral damage, Det händer, och man får räkna med det på nätdejting.

Och vad jag har att erbjuda? En rak, trygg och maskulin man med tydliga gränser något det tyvärr råder stor brist på idag hos en svensk man , jag ser allt för ofta svenska män som tassar bakom sina partners utan ryggrad.

Så du tror alltså att när du inte har fått till en dejt med en kvinna, så handlar det inte om att du inte lyckades, utan om något annat?
Citera
2026-08-12, 23:36
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Inte skada men att förlora respekt

Du har en väldigt vriden bild jag börjar seriöst tro att du är en mentalt störd människa.

Kommer inte slösa min tid på att svara längre, hejdå.

Eller så har man integritet och lämnar tyst en person som gett en falska förhoppningar eller lekt med ens känslor, istället för att klaga och grina högt om det som du gör.
Citera
2026-08-12, 23:37
Medlem
Det låter som att du var en av 10 män hon skrev med, och just när ni hade bokat en träff så dök det upp en mer intressant. Hon ville hellre träffa honom.
Citera
2026-08-12, 23:51
Medlem
Kvinnor 40+ singel är ju typ andra/tredje/fjärde- sorteringen. Du lär stöta på riktiga bottenskrap nu. Attraktiva och normala kvinnor bildade förhållande för ca 15-20 år tidigare.
Citera
2026-08-12, 23:58
Medlem
Citat:
Behöver vädra en grej och höra era tankar…

1. Du vet att när man återkommande hamnar i situationer är det inte längre bara fel på ”alla andra”, utan även en själv som alltid väljer att skapa dessa situationer.

2. ”Testet: Jag var tyst en hel dag”
Test? Du är ett asshole, helt enkelt. Psykisk misshandel och manipulation är det bara rövhål som håller på med. Personer som kör tysta krig för att locka fram något är värda att dumpa direkt. Det är en stor röd flagga. Så återigen - du skapar själv dessa situationer, sen skyller du på andra.

3. Är du måhända 20 år? Ditt beteende som du berättar om (och det du skriver) låter som att du är en omogen pojke. Nu är jag inte 40+, men ingen kvinna gillar osäkra och omogna pojkar som måste köra med manipulativa metoder för att ens ha en chans hos damerna.

Skärp dig. Så ska du se att det ordnar sig för dig också.
Citera
2026-08-13, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salva25g
Kvinnor 40+ singel är ju typ andra/tredje/fjärde- sorteringen. Du lär stöta på riktiga bottenskrap nu. Attraktiva och normala kvinnor bildade förhållande för ca 15-20 år tidigare.

Han är ju själv 40+ och andra/tredje/fjärde sorteringen och kan knappast förvänta sig att få något bättre än vad han själv erbjuder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in