2026-08-12, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Ok tack då vet jag. Jag tycker dock det ser ut som att den står still och att resten av stjärnhimlen ser ut att vara fix, förutom att den roterar runt polsjärnan.
Men när nån stjärna börjar röra på sig, då kan vi väl snacka vidare tycker jag. Men tills dess så avvaktar jag.
Tack för visat intresse
Stjärnhimlen är naturligtvis inget bevis på glob och om vi ej kan förklara det ogreppbara himlavalvet så uppstår naturligtvis ej kurvatur. Kurvatur som beviserligen saknas och är enkelt att testa själv med t ex kikare.

Här kommer lögnarna skrika: Refraktion! 😆
Haha finns inte en männsika i världen som tror på denna tramsiga ursäkt, därför globisarna är så griniga medan jag skrattar gott. Kognitviv dissonans i full effekt!

Refraktion som ursäkt att vi ser för långt demoleras sönder och samman i denna post kallad den totala och slutgiltiga förintelsen av refraktion:

(FB) Flat Earth--Jorden är platt

Vi ser för långt + refraktionsutsäkten söndersmulad = game, set, match!

Klarar man ej att greppa detta så har vi tyvärr inget att säga varandra. Buh-bye!

Den officiella historian kring stjärnhimlen, skrattfesten heliocentri debunkas så lätt på ett flertal sätt. Ett av de enklaste är avsaknad av parallax. Tänk dig att du står framför en lite skugsdunge och ser på den sen vrider du huvudet 90 grader träden kommer röra sig olika i förhållande till varandra. Detta sker ej på stjärnhimlen där stjärnorna sägs var på vildt skilda avstånd från varandra, parallax existerar ej.

EDIT: Ett litet tillägg till tramset:
(FB) Flat Earth--Jorden är platt

Här kommer lögnarna säga typ du förnekar refraktion. Lol det gör jag inte alls. Jag bevisar att denna ursäkt ej är hållbar I kontexten att när jordens påstådda kurva testas så ser vi för långt. Posterna missförstås med flit och man river ned en halmgubbe. Några svar på poängerna fick jag aldrig då och kommer heller aldrig få eftersom det ej finns några svar. Bara att finna sig en axel att gråta på eftersom det är game over.
Senast redigerad av Niggers-n-Jews 2026-08-12 kl. 16:44.
Citera
2026-08-12, 17:18
Medlem
Haha ser men inte läser att Santiagoautisten har postat. Då vet vi vad det handlar om han försöker med halmgubben att jag prenumererar på AE-kartan för tjugonde gången ca. AE är ju endast en tillplattad glob och globen är ju som bevisat felaktig, detta förstår autisten ej. Posten handlar som alltid om flygningar från Santiago. Ty autisten har ca 300 poster om detta.

Genom alla år har Santiagoautisten bara ryckt på axlarna åt det faktum att det saknas direktflyg från Buenos Aires och Sao Paolo/Rio till Oceanien. Dessa flygningar hade på den felaktiga globen tagit vägen över Antarktis. Detta ignorerar Santiagoautisten.

Skål herr autist för att detta "felaktiga" ämne kommer förfölja dig varje dag i resten av ditt liv.
Citera
2026-08-12, 17:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Foccaults experiment misslyckades eftersom pendeln stannade hela tiden. Moderna varianter har en elmotor uppe i taket.
Tack för ditt ditt intresse, men jag tar paus från diskussionen nu. Det var kul en stund, men jag hade aldrig några planer på att bli långvarig i tråden.

Pendeln stannade hela tiden. Är du bäng eller? Vad skulle stoppa en så lång pendel innan jordens rotation märktes?
Citera
2026-08-12, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers-n-Jews
Haha ser men inte läser att Santiagoautisten har postat. Då vet vi vad det handlar om han försöker med halmgubben att jag prenumererar på AE-kartan för tjugonde gången ca. AE är ju endast en tillplattad glob ....

Så hur ser då den riktiga FE-kartan ut?

Det borde ju inte vara så svårt att få till en sådan med tanke på att vi känner till en himla massa avstånd och riktningar. Vi vet ju t.ex att det är 1000 mil från nordpolen till ekvatorn - vilket i sin tur ger att ekvatorn är 6280 mil lång. Och att den där isringen vid S90 blir sisådär 12500 mil lång.

Märkligt att ingen begåvad plattis har försökt att få till en karta. Man kan ju tycka att det för genier såsom Dubay, Knodel och Sargent vore det en smal sak att få till en riktig karta.

Citat:
... att det saknas direktflyg från Buenos Aires och Sao Paolo/Rio till Oceanien. ....

Det beror ju såklart på att vi inte hittar från Buenos Aires till Sydney, det saknas ju en karta...

Men det är ju samtidigt lite märkligt med tanke på att det faktiskt går flyg från Santiago Chile till Sydney.
Senast redigerad av WilleGarvin 2026-08-12 kl. 19:15.
Citera
2026-08-12, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Så hur ser då den riktiga FE-kartan ut?

Det borde ju inte vara så svårt att få till en sådan med tanke på att vi känner till en himla massa avstånd och riktningar. Vi vet ju t.ex att det är 1000 mil från nordpolen till ekvatorn - vilket i sin tur ger att ekvatorn är 6280 mil lång. Och att den där isringen vid S90 blir sisådär 12500 mil lång.

Märkligt att ingen begåvad plattis har försökt att få till en karta. Man kan ju tycka att det för genier såsom Dubay, Knodel och Sargent vore det en smal sak att få till en riktig karta.

Narcissiten förvränger lite som vanligt det du menar när du säger "vi" är egentligen "nån annan" som den lögnare du är kan du ej erkänna detta för dina "argument" är för svaga utan att medvetet förvilla. Har ingen karta nej eftersom det är orimligt för en individ att fixa och ej behövs. Hur bevisar avsaknaden av karta att det finns kurva menar stalkern? Detta kommer du ej svara på eftersom du ej kan. Kartor är också reafikationsfel felsluts-Wille men det ignorerar du eftersom utan logiska felslut har du noll.

Precis som du ej har svar på de punkter jag nämnde om refraktion inget svar där heller. Hade du haft svar hade du svarat men du kammar noll. Därför byter du ämne som den fegis du är.

Psykisk sjukdom på hög nivå. Du har 25% av inläggen I denna tråd sen stalkern börja spamma för 7 år sedan eller så. Sök hjälp!

Varför svarar du inte på mina punkter du hade ju svarat om du kunde? Hur mår neurotikern nu? Ingen sömn i natt för att refraktion som ursäkt är totalt demolerat.

Sätt igång nu med att klippa i det jag säger och dra ting ur sitt sammanhang. Tänk att du tvingas göra detta för ett "dumt" ämne som FE. 😆
Senast redigerad av Niggers-n-Jews 2026-08-12 kl. 19:44.
Citera
2026-08-12, 19:18
Medlem
Citat:
... Hur bevisar avsaknaden av karta att det finns kurva menar stalkern? ...

Det finns fungerande kartor, jorden är kartlagd och utforskad sedan 500 år tillbaka. Vi vet t.ex att det är 1000 mil från nordpolen till ekvatorn och att ekvatorn är 4000 mil lång.
Citera
2026-08-12, 19:28
Medlem
Varför flydde du från ämnet refraktion förresten? Finns det nån av punkterna du kan svara på eller är det helt noll?

Du kommer ju ljuga om detta om sex månader eller så när jag har lämnat detta skitställe för längesedan.

Citera
2026-08-12, 19:39
Medlem
Snart kommer denna. Det finns tusentals bevis men varje gång kommer jag nämna detsamma; Det bästa bevis nån annan har är att nån annan hittar. 😆

WGS 84 så ""perfekt" att det inte används överallt men detta reafikationsfel är "fantastiskt"!

Låt oss göra antaganden runt WGS84 istället för att lita på de som testat och upptäckt utsträckta koordinater! 😆

Nån annan hittar och lite gissningar och önsketänkande kring WGS84. Låt oss därmed glömma att det saknas kurva och att det inte finns några svar kring mina punkter om nödlögnen refraktion. 😆
Citera
2026-08-12, 19:50
Medlem
Citat:
Ok inga svar men byter ämne till antaganden. ....

Vet inte riktigt om det är ett "antagande" att vi hittar på jorden.

Tvivlar du på att vi hittar på jorden eller vad menar du?
Citera
2026-08-12, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Vet inte riktigt om det är ett "antagande" att vi hittar på jorden.

Tvivlar du på att vi hittar på jorden eller vad menar du?
Du hittar ej det är nån annan eller hur Felsluts-Wille, varför ljuger du? Hur bevisar detta kurva menar du? Detta kommer du löpa från och byta ämne/fulcitera.

Citera
2026-08-12, 19:55
Medlem
Nåt endaste svar på punkterna om refraktion som du kommer ljuga om när jag lämnat eller bara ignorera detta för du ej har svar?

Ingen alls? Var typ åtta punkter men inga svar.

Jag demolerar dina frågor du löper som den lilla fjolla du är!

Citera
2026-08-12, 20:02
Medlem
Citat:
Du hittar ej det är nån annan eller hur Felsluts-Wille, varför ljuger du? Hur bevisar detta kurva menar du? Detta kommer du löpa från och byta ämne/fulcitera.

Hur kända avstånd falsifierar FE? Det handlar om vanlig enkel geometri, i dess enklaste form handlar det om förhållandet mellan en cirkels omkrets och dess radie. Ekvatorn har radien 1 och omkretsen 4 vilket inte är förenligt med en 2D-cirkel.

Ett om möjligt ännu enklare exempel är att latituden S30 är kortare än S0 och lika lång som N30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in