Citat:
Ursprungligen postat av
busy-signal
Ok tack då vet jag. Jag tycker dock det ser ut som att den står still och att resten av stjärnhimlen ser ut att vara fix, förutom att den roterar runt polsjärnan.
Men när nån stjärna börjar röra på sig, då kan vi väl snacka vidare tycker jag. Men tills dess så avvaktar jag.
Tack för visat intresse
Stjärnhimlen är naturligtvis inget bevis på glob och om vi ej kan förklara det ogreppbara himlavalvet så uppstår naturligtvis ej kurvatur. Kurvatur som beviserligen saknas och är enkelt att testa själv med t ex kikare.
Här kommer lögnarna skrika: Refraktion! 😆
Haha finns inte en männsika i världen som tror på denna tramsiga ursäkt, därför globisarna är så griniga medan jag skrattar gott. Kognitviv dissonans i full effekt!
Refraktion som ursäkt att vi ser för långt demoleras sönder och samman i denna post kallad den totala och slutgiltiga förintelsen av refraktion:
(FB) Flat Earth--Jorden är platt
Vi ser för långt + refraktionsutsäkten söndersmulad = game, set, match!
Klarar man ej att greppa detta så har vi tyvärr inget att säga varandra. Buh-bye!
Den officiella historian kring stjärnhimlen, skrattfesten heliocentri debunkas så lätt på ett flertal sätt. Ett av de enklaste är avsaknad av parallax. Tänk dig att du står framför en lite skugsdunge och ser på den sen vrider du huvudet 90 grader träden kommer röra sig olika i förhållande till varandra. Detta sker ej på stjärnhimlen där stjärnorna sägs var på vildt skilda avstånd från varandra, parallax existerar ej.
EDIT: Ett litet tillägg till tramset:
(FB) Flat Earth--Jorden är platt
Här kommer lögnarna säga typ du förnekar refraktion. Lol det gör jag inte alls. Jag
bevisar att denna ursäkt ej är hållbar I kontexten att när jordens påstådda kurva testas så ser vi för långt. Posterna missförstås med flit och man river ned en halmgubbe. Några svar på poängerna fick jag aldrig då och kommer heller aldrig få eftersom det ej finns några svar. Bara att finna sig en axel att gråta på eftersom det är game over.