Citat:
Ursprungligen postat av
Illuminatore
Inte att jag accepterar men att man får tolerera vissa avvikande beteenden. Ser jag en våldtäkt skulle jag ju självklart ingripa. Det var ett felaktigt exempel. Sker ett onödigt bråk så har jag ingripit och deeskalerat ett par gånger. Jag menar vad gör ni om någon parkerat snett? Om någon kastar ut en Donkenpåse från lastbilen. Prejar ni lastbilen eller vad gör ni?
Kan bara tala för mig själv. I lastbilens fall kan man notera regnmr, tidpunkt och kontakta speditionsföretaget för vi ska inte slänga skräp i naturen än mindre i yrket då man represenrerar sin arbetsgivare. En snedparkerad bil tar parkeringsvakgen hand om.
Man behöver inte springa runt som batman och aggressivt uppfostra alla som gör fel, det mesta är ju rätt oskyldigt men lite civilkurage kan man ju ha utan att det påverkar ens liv nämnvärt. Står man intill så varför inte, behöver inte stövla ilsket över halva parkeringsytan för att läxa upp någon. Eller försöka preja en lastbil tex. Det låter helt idiotiskt.
Sen blev jag uppfostrad så att kan man inte göra det lugnt och sansat så låter man bli. Ilskna småpåvar och hobbypoliser är vidrigt det med.
Men de flesta sköter sig ändå, därför Sverige är ett bra land att leva i.
Citat:
Ursprungligen postat av
2560p
Haha! Åsså säger de att inflationen är lägre än förväntat!

Sverige har lägst inflation i Europa just nu så aktuellt fall var troligen en felmärkning snarare än öppet politiskt mål för dig.
Det är priset på hyllan som gäller förövrigt.