2026-08-12, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Museet är (var) privat. Men jag förstår ju att det finns begränsningar vad gäller tjänstebilar.
Har dock stött på vissa arbetsgivare (privata) som haft något slags leasing-tjänstebil som tillåts för privat bruk också.

Kanske vanlig leasing, av stort företag som står som ägare i registren Vet inte hur snabbt polisen får tillgång till vem som leasar sådana bilar. Det kanske är något som polisen - beroende på leasingföretag - kan ha tillgång till genom leasing-registeraccess? (kan inte detta).

Närstående har nog kunnat bistå polisen annars med uppgift om aktuellt fordon.
Annars kan han helt enkelt ha lånat en bil över sommaren. Någon vän som kanske har åkt utomlands några veckor.
Citera
2026-08-12, 13:25
Medlem
Master63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Ja, det går väl inte direkt på tvärs med vad jag skrev? Eller vad menar du?
Sorry, kanske citerade fel inlägg
Citera
2026-08-12, 13:27
Medlem
2560ps avatar
Nåt jag reagerar lite på är att de valt att spendera så lång tid tillsammans ute på en ö, efter att bara dejtat i 8 månader. För mig skulle det kännas alldeles för intimt och klaustrofobiskt efter ett så kort "förhållande". Visst, några dagar eller kanske en vecka, men över två veckor (och troligen mer, då de skulle ha fest)?

Men det kanske bara är jag, har rätt hög integritet när det gäller sånt. Skulle känna mig oerhört låst.
Citera
2026-08-12, 13:29
Medlem
slemhinders avatar
Tråd skapad i Medier och journalistik om TV 4 och publiceringen av förhör. (FB) Publicera material från pågående förundersökning?

Citera
2026-08-12, 13:39
Medlem
Stämmer det att MGM blev farfar i juni, att hans äldste son ej har honom som vän på FB och att nyheten om babyn publicerades i förrgår med ”allt är ungefär som vanligt”..?
Citera
2026-08-12, 13:41
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Vad bodelningen skulle kunna ha med mordet att göra handlar om att söka förståelse för hur TN beter sig i relationer och den är knappast ointressant varken för utredningen eller tråden. Ganska övertygad om att X kommer att kallas på förhör och säkerligen medverka som karaktärsvittne under rättegången i det här mordfallet.

I materialet framkommer också uppgifter om att TN blivit anmäld till socialtjänsten vid två tillfällen av barnens mamma.

Bodelningen har absolut ingenting att göra med det aktuella fallet samtidigt som du verkar ha svårt att greppa att MGM är tidigare ostraffad. Dessa återkommande inlägg syftar bara till att att ställa MGM i dålig dager.

Du verkar också ha svårt att förstå att vid en bodelning så är det ofta två helt motsatta viljor som kolliderar så du kan inte skuldbelägga enbart TN för den då uppkomna tvisten.

Det är dessutom relativt vanligt att människor anmäler sina ex till socialtjänsten, särskilt i samband med bittra vårdnadstvister, separatione eller konflikter om umgänge.

Fakta är att socialtjänsten tar emot många anmälningar som bottnar i infekterade parkonflikter snarare än faktisk omsorgssvikt.

Om du klickar på länkarna längst ned i detta inlägg så kan du läsa om hur det det gick till i en väldigt infekterad konflikt mellan två helt andra föräldrar. Du borde kanske sluta sätta kvinnor på piedestal?
Citera
2026-08-12, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandska123
Stämmer det att MGM blev farfar i juni, att hans äldste son ej har honom som vän på FB och att nyheten om babyn publicerades i förrgår med ”allt är ungefär som vanligt”..?

Vart står detta?
Citera
2026-08-12, 13:43
Medlem
Citat:
Nåt jag reagerar lite på är att de valt att spendera så lång tid tillsammans ute på en ö, efter att bara dejtat i 8 månader. För mig skulle det kännas alldeles för intimt och klaustrofobiskt efter ett så kort "förhållande". Visst, några dagar eller kanske en vecka, men över två veckor (och troligen mer, då de skulle ha fest)?

Men det kanske bara är jag, har rätt hög integritet när det gäller sånt. Skulle känna mig oerhört låst.
För mig inte ett dugg konstigt.

Jag har oftast gått in fort och seriöst i mina relationer. För mig har det handlat om 2-3 månaders dejtande och så har relationen antingen tagit slut eller blivit seriös. Och har jag dejtat 3-4 månader och både jag och den jag dejtat känt att det hela känts bra, då har vi satsat. För hundra år sedan träffade jag min första seriösa kärlek. Vi dejtade och sov hos varandra i kanske en månad. Sedan flyttade hon hem till mig. Vi var tillsammans i sex år.

Även senare har det gått fort och jag blev sambo med mina barns mor efter typ ett halvår. Så att ha en längre semester ihop efter 8 månaders relation är inte det minsta konstigt. Iaf mindre konstigt än att bli sambo inom samma tidsrymd och det har ju jag lyckats med. Utan att mörda någon och troligtvis utan samma psykiska diagnoser som mördaren i denna tråd lär ha.

Och även vår mördare har väl jobbar fortare förr i tiden. Hur länge hade han varit ihop med det X han sedan hamnade i en lägenhetstvist med, innan de två flyttade ihop?

Och för sakens skull. Ditt sätt att hantera relationer är givetvis exakt lika normalt som de som skyndar lite hastigare fram. 😊
Citera
2026-08-12, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Tråd skapad i Medier och journalistik om TV 4 och publiceringen av förhör. (FB) Publicera material från pågående förundersökning?

Hm, kan verkligen uppgifter om förhöret skada utredningsarbetet?
Citera
2026-08-12, 13:46
Medlem
slemhinders avatar
Citat:

Det låter, i min mening, som en helt fruktansvärd semester. Umgås i två veckor med någon man inte känner väl, delvis isolerad från omvärlden. Har spekulerat tidigare i om en del av hans förmodade raseri är grundad i en känsla av att vara trängd eller ”fast". Ensamma, hennes hus, just på en ö. Inte som grund men säg att de planerat att vistas där en kortare tid men att han förlängt och förlängt sin vistelse där. Hon kanske till slut satte ner foten sa att hon ville vara själv med barnen varpå han insåg att han inte fick bestämma själv och inte hade alternativet att stänga ute henne eller ”bara gå hem till sig”.
Citera
2026-08-12, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Bodelningen har absolut ingenting att göra med det aktuella fallet samtidigt som du verkar ha svårt att greppa att MGM är tidigare ostraffad. Dessa återkommande inlägg syftar bara till att att ställa MGM i dålig dager.

Du verkar också ha svårt att förstå att vid en bodelning så är det ofta två helt motsatta viljor som kolliderar så du kan inte skuldbelägga enbart TN för den då uppkomna tvisten.

Det är dessutom relativt vanligt att människor anmäler sina ex till socialtjänsten, särskilt i samband med bittra vårdnadstvister, separatione eller konflikter om umgänge.

Fakta är att socialtjänsten tar emot många anmälningar som bottnar i infekterade parkonflikter snarare än faktisk omsorgssvikt.

Om du klickar på länkarna längst ned i detta inlägg så kan du läsa om hur det det gick till i en väldigt infekterad konflikt mellan två helt andra föräldrar. Du borde kanske sluta sätta kvinnor på piedestal?
Du är och förblir en rättshaverist och att klicka på dina jävla länkar får en bara att vilja byta kön (jag är man).

Du skriver att rotandet i MGM’s tidigare relationer bara är ett sätt att ställa honom i dålig dager. BS! Det är ju information som är av intresse och hade folk inte hittat sådant om honom utan istället bara ex som säger att han är en fantastisk man, så hade de uppgifterna varit lika intressanta de. Men nu var det ju inte så.

Vad gäller dålig dager då.

Med absolut största sannolikhet har denna person slagit och knivskurit en kvinna till döds. En misshandel som också måste pågått ett tag.

Därefter lämnar han henne som en sak och inte en människa liggandes i sitt egna blod, att hittas av hennes barn.

Han beger sig sedan ut på en galen flykt som ingen vettig människa kan begripa sig på. När han till slut grips kan han inte prata om det han gjort. Saker han inte hade problem med att göra.

Jag lovar dig. Att han var oskön mot ett ex, blev aggressiv någon gång ibland och betedde sig jävligt egoistiskt vid en bodelning, ställer honom inte i dålig dager. Det är ungefär som att man skulle säga att ett påstående om att Hitler skulle gett Eva Braun en örfil, ställde Hitler i en dålig dager.

Det finns sedan såklart kvinnor som är svin. Men vad har det (och dina egna trista erfarenheter) med den här mannen att göra?
Citera
2026-08-12, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filuren96
Vart står detta?

På den förmodade sonens Facebook. Jag vill inte länka. Men om en gammal tant som jag lyckats hitta dit med hjälp av fakta i tråden borde vem som helst klara det… 😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in