Citat:
Ursprungligen postat av
Bilingualbvern2.0
Man tittar såklart på Örebro läns valkrets (riksdagen), men opinionsundersökningar som rör kommunvalet kan vara indikatorer. Tror inte den stora majoriteten röstar som den alltid gjort, det har luckrats upp den senaste tiden. Örebropartiet är en frisk fläkt, AfS däremot är samling mossiga och dammiga stollar som ingen vettig person känner att de har något gemensamt med idag.
Jag säger inte att de inte kommer öka, men Örebro kommun utgör mindre än hälften av Örebro län och människor röstar alltid helt olika i riksdagsval.
Att du tror att den ”stora majoriteten” skulle rösta annorlunda nu är dina egna spekulationer och saknar bäring i verkligheten. Definitionen av önsketänkande. Det har aldrig hänt någonstans i Sveriges historia, mig veterligen, att majoriteten (över 50%) ändrar parti från ett val till ett annat.
Min tisps är att de får ca 2-3 % i Örebro län.
AFS kommer naturligtvis inte får 4% detta val, men tror att de får 1%, vilket skulle hjälpa mycket inför nästa val mtp utskrivna valsedlar.
Örebro en frisk fläkt? En gaphals som står och svär pga kulturbidrag i Örebro, som för bara några år sedan stod och gapade lika högt med Vänsterpartiet?! De har ju inte ens ett partiprogram och är inte seriösa för fem öre. Allard är en riktig opportunist. De är politiska bebisar jämfört med AFS vars hela partistyrelse är högutbildad.
AFS är långt mer seriösa och säger precis det som behövs göras i Sverige utan att linda in saker.