2026-08-12, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Är det verkligen helt orimligt? Örebropartiet har haft ett otroligt uppsving, enligt Novus (30 maj, 2026) var man näst största parti i Örebro. Och man har puffat på bra i sommar, inte minst i sociala medier.

Det var en mätning för kommunvalet i Örebro, inte för hela regionen som kommer gälla i riksdagsvalet. Men man kan inte jämföra regionsval med riksdagsval och definitivt inte kommunval.

Örebro kommun utgör mindre än hälften av hela regionens röster. Människor röstar som regel inte på lokala partier i ett riksdagsval. Säkert fler än vanligt nu, men det är mest ungdomar med TikTok. Den stora majoriteten av befolkningen kommer rösta som de alltid gjort. Som alltid.
Citera
2026-08-12, 12:27
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
USA drog sig ur ABM-avtalet 2002 där syftet tidigare var att begränsa användningen av antiballistiska robotar. Vad hände efter det? USA har genom NATO bedrivit en aggressiv utbyggnad av just antiballistiska robotar och militärbaser i exempelvis Polen och Rumänien. Utöver det har USA sysslat med suspekta saker i Ukraina. Man har alltså militärt omringat Ryssland och till slut fått en motreaktion.

USA styrs av sionister som startar krig efter krig runtom i världen. Nu sitter vi fast i deras klor och vår regering slussar hundratals miljarder kr, vapen och stridsplan till ett svart slukhål i Ukraina. Det är verkligheten och alla partier i riksdagen tycker detta är jättebra.

Haha, du är verkligen lika insnöad som Kassler. Allt som Ryssland gör snälltolkas, och motsatsen gäller för Nato.

Historien kring ABM-avtalet är komplicerad och jag orkar inte skriva något långt inlägg för att nyansera det du skriver. Jag konstaterar bara att din beskrivning är helt onyanserad.

Och vad beträffar det andra stycket: Att vi hjälper ett land som blivit angripet av sin tre gånger större, aggressiva granne, som ständigt uttalar nya hot mot oss och andra grannländer, är att vi är "fast i sionisternas klor" och "slussar pengar till ett svart slukhål i Ukraina".

Nato som placerat antiballistiska missiler (du vet vad det betyder?) i ett av sina medlemsländer som råkar vara granne med den orättmätiga ryska exklaven i Kaliningrad är aggressivt och ondskefullt och har oss i sina hemska klor, medan Ryssland som iscensatte ett renodlat erövringskrig mot sitt grannland under löften om att utrota eller fängsla alla nationalister och krossa dess självständighet för alltid, agerar helt rimligt och rationellt och inte alls aggressivt.

Fy fan alltså.

Se hur det går hem i stugorna i september. Hade jag varit ni så hade jag hoppats på så lite utrikesdebatt som bara är möjligt.
Citera
2026-08-12, 12:29
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Det var en mätning för kommunvalet i Örebro, inte för hela regionen som kommer gälla i riksdagsvalet. Men man kan inte jämföra regionsval med riksdagsval och definitivt inte kommunval.

Örebro kommun utgör mindre än hälften av hela regionens röster. Människor röstar som regel inte på lokala partier i ett riksdagsval. Säkert fler än vanligt nu, men det är mest ungdomar med TikTok. Den stora majoriteten av befolkningen kommer rösta som de alltid gjort. Som alltid.

Man tittar såklart på Örebro läns valkrets (riksdagen), men opinionsundersökningar som rör kommunvalet kan vara indikatorer. Tror inte den stora majoriteten röstar som den alltid gjort, det har luckrats upp den senaste tiden. Örebropartiet är en frisk fläkt, AfS däremot är samling mossiga och dammiga stollar som ingen vettig person känner att de har något gemensamt med idag.
Citera
2026-08-12, 12:40
Medlem
Citat:
https://alternativforsverige.se/partistyrelsen/

På vilket sätt skulle de gynnas av att du gick in på hemsidan haha.

Där har du partistyrelsen. Nu har vi öppnat dörren för dig. Du behöver bara gå in. Precis som Sverige har öppnat dörren för tredje världen.

Om du inte orkar titta själv kan vi inte hjälpa dig.
De flesta har väl annonser på sina hemsidor. Varje klick kan då generera intäkter. Antar att du som somalierna inte läst på KTH?
Du och ditt parti får klara utan mitt besök. Att du inte vill kopiera över namn och studiemeriter talar för att dom är blygsamma
Citera
2026-08-12, 13:07
Medlem
Citat:
Man tittar såklart på Örebro läns valkrets (riksdagen), men opinionsundersökningar som rör kommunvalet kan vara indikatorer. Tror inte den stora majoriteten röstar som den alltid gjort, det har luckrats upp den senaste tiden. Örebropartiet är en frisk fläkt, AfS däremot är samling mossiga och dammiga stollar som ingen vettig person känner att de har något gemensamt med idag.

Jag säger inte att de inte kommer öka, men Örebro kommun utgör mindre än hälften av Örebro län och människor röstar alltid helt olika i riksdagsval.

Att du tror att den ”stora majoriteten” skulle rösta annorlunda nu är dina egna spekulationer och saknar bäring i verkligheten. Definitionen av önsketänkande. Det har aldrig hänt någonstans i Sveriges historia, mig veterligen, att majoriteten (över 50%) ändrar parti från ett val till ett annat.

Min tisps är att de får ca 2-3 % i Örebro län.

AFS kommer naturligtvis inte får 4% detta val, men tror att de får 1%, vilket skulle hjälpa mycket inför nästa val mtp utskrivna valsedlar.

Örebro en frisk fläkt? En gaphals som står och svär pga kulturbidrag i Örebro, som för bara några år sedan stod och gapade lika högt med Vänsterpartiet?! De har ju inte ens ett partiprogram och är inte seriösa för fem öre. Allard är en riktig opportunist. De är politiska bebisar jämfört med AFS vars hela partistyrelse är högutbildad.

AFS är långt mer seriösa och säger precis det som behövs göras i Sverige utan att linda in saker.
Citera
2026-08-12, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
De flesta har väl annonser på sina hemsidor. Varje klick kan då generera intäkter. Antar att du som somalierna inte läst på KTH?
Du och ditt parti får klara utan mitt besök. Att du inte vill kopiera över namn och studiemeriter talar för att dom är blygsamma

De har inga annonser på hemsidan. Det hade du fått reda på om du hade orkat kolla.

De är ju inte blygsamma. Forskare, civilingenjörer, läkare och IT-utvecklare osv.

Kan du inte göra som du gör när du måste ordna ditt socialbidrag? Lite research, gräva och kolla upp lite vad som gäller?

Alla andra kan inte göra allt åt dig hela livet. Ansvar kallas det.
Citera
2026-08-12, 13:24
Medlem
Citat:
Jag säger inte att de inte kommer öka, men Örebro kommun utgör mindre än hälften av Örebro län och människor röstar alltid helt olika i riksdagsval.

Att du tror att den ”stora majoriteten” skulle rösta annorlunda nu är dina egna spekulationer och saknar bäring i verkligheten. Definitionen av önsketänkande. Det har aldrig hänt någonstans i Sveriges historia, mig veterligen, att majoriteten (över 50%) ändrar parti från ett val till ett annat.

Min tisps är att de får ca 2-3 % i Örebro län.

AFS kommer naturligtvis inte får 4% detta val, men tror att de får 1%, vilket skulle hjälpa mycket inför nästa val mtp utskrivna valsedlar.

Örebro en frisk fläkt? En gaphals som står och svär pga kulturbidrag i Örebro, som för bara några år sedan stod och gapade lika högt med Vänsterpartiet?! De har ju inte ens ett partiprogram och är inte seriösa för fem öre. Allard är en riktig opportunist. De är politiska bebisar jämfört med AFS vars hela partistyrelse är högutbildad.

AFS är långt mer seriösa och säger precis det som behövs göras i Sverige utan att linda in saker.

Jag röstar på ett annat parti än Örebropartiet, så det är inget önsketänkande från min sida. Människor bryr sig inte om att i detalj läsa partiprogram innan de röstar, de röstar oftast på en enklare bas än så. Högutbildad partistyrelse.. den enda där som har en riktig högre utbildning är väl allmänläkaren i Höör, men en allmänläkare på vårdcentral tillhör knappast den intellektuella gräddan.. Ett tips vore att ha en kvinna i styrelsen, man vinner sällan framgångar i val genom att bara attrahera bara ena könet, speciellt då partiet har en negativ trend om vi ser till valresultaten.
Citera
2026-08-12, 13:59
Medlem
Citat:
Jag röstar på ett annat parti än Örebropartiet, så det är inget önsketänkande från min sida. Människor bryr sig inte om att i detalj läsa partiprogram innan de röstar, de röstar oftast på en enklare bas än så. Högutbildad partistyrelse.. den enda där som har en riktig högre utbildning är väl allmänläkaren i Höör, men en allmänläkare på vårdcentral tillhör knappast den intellektuella gräddan.. Ett tips vore att ha en kvinna i styrelsen, man vinner sällan framgångar i val genom att bara attrahera bara ena könet, speciellt då partiet har en negativ trend om vi ser till valresultaten.

De är betydlig mer utbildandet än alla riksdagspartierna, inklusive Örebropartiet. Alla personer i styrelsen finns på hemsidan.

Örebropartier har ju inte ens ett partiprogram så där är det enbart spekulationer och i bästa fall vad Allard gapar om i TikTok-klipp. Man har inget mer att gå på. Är inte det oseriöst så vet inte jag.

Varför måste de ha en kvinna? Bara för att? AFS är inte ett sånt parti. De är seriösa och menar allvar. Finns det kvalificerade kvinnor som är seriösa och vill vara med så har de garanterat inga problem med det.
Citera
2026-08-12, 14:31
Medlem
Citat:
De är betydlig mer utbildandet än alla riksdagspartierna, inklusive Örebropartiet. Alla personer i styrelsen finns på hemsidan.

Örebropartier har ju inte ens ett partiprogram så där är det enbart spekulationer och i bästa fall vad Allard gapar om i TikTok-klipp. Man har inget mer att gå på. Är inte det oseriöst så vet inte jag.

Varför måste de ha en kvinna? Bara för att? AFS är inte ett sånt parti. De är seriösa och menar allvar. Finns det kvalificerade kvinnor som är seriösa och vill vara med så har de garanterat inga problem med det.

Ja, jag har läst deras utbildningar, inget imponerande där. Just högre utbildning är bevisligen inte ett måste för att bli en framgångsrik politiker (Magdalena Andersson har förvisso en licentiatexamen) men annars finns det mängder med kända svenska och internationella politiker som saknar högre utbildning.

Vill man växa som parti bör man satsa på att få kvinnliga väljare (då kvinnor utgör ungefär hälften av väljarna), det är igen slump att partierna i riksdagen har kvinnoförbund/kvinnoorganisationer. Men är man autistisk och vill lajva nazist (eller kommunist) så tycker man kanske att det inte behövs
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2026-08-12 kl. 15:00.
Citera
2026-08-12, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arboga-mytomanen
Han har ju deltagit i många konferenser i olika länder genom åren. Då är han bla Bulgarienvän efter deltagit i en konferens i Sofia med din logik men det gapar du inte om. Återigen på vilket sätt är ett diplomatiskt förhållningssätt att ”försvara” det landet? Stödjer vi talibanerna då vi har diplomatiska samtal med dem också? Självklart är kritik mot USA och Israel en central punkt då det är deras krig i Mellanöstern som skapat flyktingströmmar som vi ser i Europa. Det är USA och inte Ryssland som är skyldiga till detta, men det kan du och dina sd kompisar inte se.

”Tror du själv att det går hem ute i stugorna?”
Denna debatt är ganska populär just nu och om du tittar på kommentarerna i tex när han diskuterar med Aron Flam som förutom hundratusentals visningar även en överväldigande majoritet stöd för AFS ståndpunkt så uppenbarligen JA det går hem väldigt bra ute i stugorna.

För mig är det viktigt att det finns ett parti som ifrågasätter "vår starkaste allierade". Alla andra partier kysser bokstavligen talat deras fötter.

Krig med Ryssland kan det bli oavsett, att försöka ha diplomati med dem är knappast någon garanti för att undvika problem, men det låter sunt att iallafall försöka enligt mig. När man inte ens försöker ha diplomati då kan man räkna dagarna tills man är i krig.

Fortsätter man dock med massinvandring som SD och övriga riksdagspartier vill göra, då förlorar svenskarna landet oavsett om det blir krig med Ryssland eller inte. För mig är valet väldigt enkelt vad man väljer i detta fallet. Man tar det osäkra kortet före den garanterade undergången.
Citera
2026-08-12, 14:54
Medlem
Jag har länge trott att fd partiledaren för FI Victoria Kawesa jag den dummaste partiledare
landet skådat.

Men, sen kom Kassel strand
Citera
2026-08-12, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Jag har länge trott att fd partiledaren för FI Victoria Kawesa jag den dummaste partiledare
landet skådat.

Men, sen kom Kassel strand

Haha önsketänkande för att du är vänster. Du skriver som en kratta och har garanterat minst 40 IQ-poäng länge än honom.

Han är betydligt skarpare än dagens partiledare i riksdagen. Det är inget snack om den saken och jag tror inte ens hans motståndare skulle förneka det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in