2026-08-12, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
En punkt i partiprogrammet är att Sverige är svenskarnas land och att nästan alla ska vara svenskar. Däremot så kan man assimileras in i en kulturellt svensk identitet.

Hur definierar Örebro partiet vem som är svensk? Den frågan är helt avgörande med politiken de driver.
Citera
2026-08-12, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Hur definierar Örebro partiet vem som är svensk? Den frågan är helt avgörande med politiken de driver.

Nu parafraserar jag men jag minns att de erkänner att det finns etniska svenskar, därav kan man assimileras in i en kulturellt svensk identitet (hur ska det gå för svenskamerikaner som är etniska svenskar nämns ej)

Två andra punkter från partiprogrammet under "demografi"
1 Invandrarpopulationens andel av den totala befolkningssammansättning ska minska
2 Öka det svenska barnafödandet
Citera
2026-08-12, 04:04
Medlem
Citat:
Nu parafraserar jag men jag minns att de erkänner att det finns etniska svenskar, därav kan man assimileras in i en kulturellt svensk identitet (hur ska det gå för svenskamerikaner som är etniska svenskar nämns ej)

Två andra punkter från partiprogrammet under "demografi"
1 Invandrarpopulationens andel av den totala befolkningssammansättning ska minska
2 Öka det svenska barnafödandet

Ok det låter inte helt förlorat då. Vi får se hur det går för Allard han tar sig väl troligtvis in bakvägen genom kommunala valet. Assimileringspolitiken gillar jag inte alls dock. Nu blev det lite OT men ett ok alternativ till AfS låter det iallafall som. Definitivt bättre än alla sittande partier i riksdagen den saken är säker. Fast det är också svårt att vara sämre än de partierna.
Citera
2026-08-12, 04:09
Medlem
Citat:
Ok det låter inte helt förlorat då. Vi får se hur det går för Allard han tar sig väl troligtvis in bakvägen genom kommunala valet. Assimileringspolitiken gillar jag inte alls dock. Nu blev det lite OT men ett ok alternativ till AfS låter det iallafall som. Definitivt bättre än alla sittande partier i riksdagen den saken är säker. Fast det är också svårt att vara sämre än de partierna.

ÖP kommer ta sig in i riskdagen om flerparten av de som röstar ÖP i kommunvalet också röstar på dem i riksdagsvalet. Bor du i Örebro län så tycker jag defintivt att du ska rösta på dem i riksdagsvalet.
Citera
2026-08-12, 04:10
Medlem
Nattbussen4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15

Det här var bland det sjukaste jag skådat. Du sitter alltså och letar efter högutbildade somalier och postat exempel på ett par för att göra en poäng att somalier minsann också kan utbilda sig?! Haha

Somalia är forfarande en dump och somaliska invandrare som grupp kostar mer än det smakar.

Du klarar inte ens att citera korrekt.

Den typen av argument, i inlägget du citerar, är bara ett köpslående och att man intalar sig själv att man vunnit en seger.

Hade Sverige varit utan dessa somaliska forskare, hade landet fortfarande varit ett vanligt land och "förlusten av dem" hade inte varit märkbart på något sätt. Medan gruppen som helhet är extremt märkbar och har en negativ inverkan på landet.

Det han gör är egentligen att gå igenom en komprimerad version av sorgens olika faser i ett inlägg. Man bryter ner en människas moraliska försvarsmur tills den är villig att acceptera fruktansvärda förluster, bara någon liten gnutta ljus får finnas kvar på slutet.

Sedan gör han en "vänstern" och visar sin föraktfulla syn på svenskar trots att Sverige blev ett av världens bästa länder utan en enda arab eller afrikan.
Senast redigerad av Nattbussen4 2026-08-12 kl. 04:13.
Citera
2026-08-12, 04:13
Medlem
Citat:
ÖP kommer ta sig in i riskdagen om flerparten av de som röstar ÖP i kommunvalet också röstar på dem i riksdagsvalet. Bor du i Örebro län så tycker jag defintivt att du ska rösta på dem i riksdagsvalet.

Bor inte i Örebro. Men ja absolut bor man i Örebro då ska man definitivt rösta på Örebropartiet. Det låter som en utmärkt idé. Sedan får Allard synas lite i 4 år och se vad han går för.

Om jag inte minns fel så kommer man in i riksdagen om man får minst 12% av de kommunala rösterna? Det är det jag menar med "komma in bakvägen".
Citera
2026-08-12, 04:19
Medlem
Citat:
Bor inte i Örebro. Men ja absolut bor man i Örebro då ska man definitivt rösta på Örebropartiet. Det låter som en utmärkt idé. Sedan får Allard synas lite i 4 år och se vad han går för.

Om jag inte minns fel så kommer man in i riksdagen om man får minst 12% av de kommunala rösterna? Det är det jag menar med "komma in bakvägen".

12% av valkretsen för Örebro län. ÖP har pollat nästan 29% i Örebro kommun, dvs nån procentenhet under sossarna i senaste sentio opinion för kommunvalet i Örebro.
Citera
2026-08-12, 05:19
Medlem
Moobs avatar
Ett gäng småungar. Stod ut 30 sekunder med klippet.
Citera
2026-08-12, 08:36
Medlem
arboga-mytomanens avatar
Du är ju helt slut när det kommer till frågan om Ryssland. På vilket sätt har han bugat sig? Vilka ryssar har han haft kontakt med? Låter dom Lavrov? Herregud…
Du grundar det hela på att man inte vill vara en spelpjäs åt USA och deras ändlösa krig. Med den logiken är du en knähund åt USA och Israel och lyder deras minsta vink.
Att inte vilja ha amerikanska soldater eller kärnvapen på svensk mark borde ses som en självklarhet om kallar sig nationalist. Att vara för diplomati och inte fullskaligt krig är inte lika med ”ryssvänlig”. Att lyssna på dig är som att lyssna på idioter som anser att det är rasistiskt/nazistiskt/högerextremistiskt att inte vara för total massinvandring. Den debatten såg vi ofta för något årtionde sen. Kanske du tids nog också kommer till sans.
Citat:
Ursprungligen postat av RomernasKung
Vad är din poäng? Du exemplifierar med en annan fegis som gömmer sig i Bergen.

Schweiz kunde gott och väl bidra med att försvara Europa som omgärdar dem och som deras välstånd till stor del bygger på.

Hur tror du finska krigsveteraner ser på Kasselstrand?

Dom offrade sina liv för att fösvara Finland. In glider en tanig svensk och bugar för Putin....
Citera
2026-08-12, 08:38
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arboga-mytomanen
Du är ju helt slut när det kommer till frågan om Ryssland. På vilket sätt har han bugat sig? Vilka ryssar har han haft kontakt med? Låter dom Lavrov? Herregud…
Du grundar det hela på att man inte vill vara en spelpjäs åt USA och deras ändlösa krig. Med den logiken är du en knähund åt USA och Israel och lyder deras minsta vink.
Att inte vilja ha amerikanska soldater eller kärnvapen på svensk mark borde ses som en självklarhet om kallar sig nationalist. Att vara för diplomati och inte fullskaligt krig är inte lika med ”ryssvänlig”. Att lyssna på dig är som att lyssna på idioter som anser att det är rasistiskt/nazistiskt/högerextremistiskt att inte vara för total massinvandring. Den debatten såg vi ofta för något årtionde sen. Kanske du tids nog också kommer till sans.
Din pojkvän GK är ju uttalad ryssvän och bor i Finland. Det går inte ihop!
Citera
2026-08-12, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Tänker inte gynna deras hemsida överhuvudtaget. Kopiera in namn och utbildningar här istället

https://alternativforsverige.se/partistyrelsen/

På vilket sätt skulle de gynnas av att du gick in på hemsidan haha.

Där har du partistyrelsen. Nu har vi öppnat dörren för dig. Du behöver bara gå in. Precis som Sverige har öppnat dörren för tredje världen.

Om du inte orkar titta själv kan vi inte hjälpa dig.
Citera
2026-08-12, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nessoz
Du verkar riktigt stolt och imponerad av honom, är du hans pojkvän?

Både stolt och imponerad ja. Han är påläst, ärlig, bra debattör och rak på sak. Oftast med samma ståndpunkt som jag. Mycket ovanligt i svensk politik. Vad är problemet med att påpeka det? Man lyfter upp sina gelikar. Broderskap osv. Kanske är helt främmande för dig?

Din manliga osäkerhet lyser lite igenom här. Har du storebröder? Hur är din relation med din far? Har du många nära vänner osv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in