Resultat: Tror du Pernilla fortsätter som allsångsledare också 2027?
Ja
38,46%
5 röster
Nej
61,54%
8 röster
2026-08-11, 20:57
Medlem
Det är är klart att hon svarar ja när hon fick frågan att fortsätta.
Citera
2026-08-11, 20:58
Medlem
Hon ska alltid få det att handla om henne själv såklart. Programmet är bara ett enda grupprunk.
Citera
2026-08-11, 21:16
Medlem
Knotknets avatar
Carola slutar aldrig vara knullvänlig. Även Marie Serneholt vill man knulla. Och Nenne. Bra program.
Citera
2026-08-11, 21:42
Medlem
picapicans avatar
Så tramsigt att göra en grej av att Pernilla ska fortsätta. Allt kretsar kring henne.
Citera
2026-08-11, 21:44
Medlem
Kan ju inte ens kallas allsång längre. En allsångslåt per program
Citera
2026-08-11, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Carola slutar aldrig vara knullvänlig. Även Marie Serneholt vill man knulla. Och Nenne. Bra program.

Carola och Lena PH är lika sexiga som alltid. Att knulla Eva Dahlgren däremot är 100% otänkbart.

Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Så tramsigt att göra en grej av att Pernilla ska fortsätta. Allt kretsar kring henne.

Det var väl bara de sista minuterna som handlade om det? Annars ett helt ok program i kväll.

A-Teens kunde man dock ha varit förutan.
Citera
2026-08-12, 07:34
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nik76
Tror inte det är Pernilla det är fel på utan produktionen...
...men hon har en stor del i det!
Bara en sån sak som att ta bort allsångens nationalhymn "Stockholm i mitt hjärta".
Jag är säker på att många stockholmare har löst entre bara för att få vara med och sjunga den.

Och jag är helt säker på att t.ex Bosse Larsson och Lasse Berghagen hade slutat i protest mot detta beslut vid första bästa tillfälle!
Vad gör Pernilla "pengar" Wahlgren?
Flinar med som inget har hänt, tycker det är förnyande, och har dessutom den jävla dåliga smaken att ställa upp på nytt 2027!
Citera
2026-08-12, 09:13
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nik76
Tror inte det är Pernilla det är fel på utan produktionen, släpp manus, blanda artister från allt från jazz,opera till rock. Sjung visor som allsång, Taube, Cornelis, Dan Andersson mm
Nä, jag tror inte heller att det är Pernilla som det är fel på, utan produktionen. I sista programmet sjöng de EN riktig allsångslåt.
Citera
2026-08-12, 09:16
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
...men hon har en stor del i det!
Bara en sån sak som att ta bort allsångens nationalhymn "Stockholm i mitt hjärta".
Jag är säker på att många stockholmare har löst entre bara för att få vara med och sjunga den.
Efter en del kritik så började de att sjunga Stockholm i mitt hjärta i början av programmet. Men det tog några veckor innan de fattade. Det kändes riktigt fel redan från första avsnittet när de inte började med Stockholm i mitt hjärta.
Citera
2026-08-12, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet

Men framförallt Lena Ph, min favorit!
Jäklar vilken het 60-åring! Har alltid gillat henne som sångerska och artist också. Duktig på att skriva egna låtar. Kul att hon har fått visa upp sig för världen med Roxette!

Jodå, det var en riktigt bra avslutning på säsongen med alla dessa brudar! Förutom killarna i A Teens (och musikerna i bandet) saknades ju manliga artister i det här avsnittet.

Eva Dahlgrens låtar är klassiker. Gillade även den nya som hon gjorde. Att Carola sjöng en så utstuderat kristen låt tycker jag dock inte om.
Citera
2026-08-12, 13:06
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Efter en del kritik så började de att sjunga Stockholm i mitt hjärta i början av programmet. Men det tog några veckor innan de fattade. Det kändes riktigt fel redan från första avsnittet när de inte började med Stockholm i mitt hjärta.

..men man provade först att ta bort den, liksom för att se folks reaktioner då eller?

Vi har ett problem här i Sverige. Och det är är allt ska få vara precis som det vill. Mångfald. Pride. Yttrandefrihet, etc, etc.

Men traditioner, dom ska bort!!
Mossiga människor, dom ska ska hållas korta! Dom som vill ha kvar det gamla, dom konservativa, gamla kära traditioner, monarkin, dom äldre, dom ska jävlar få se på det nya!
Vare sej dom vill eller inte!

Det är just därför som allsång, Evert Taube, Cornelis, Dan Andersson inte har nån plats i detta sk. moderna samhälle, och det moderna SVT.

Därför är 'Allsång på skansen', den gamla traditionen, som så många tittat på, och haft glädje av i så många år, en nagel i ögat på vänster-SVT. Sitta och sjunga med gamla Evert Taube, Näää, det här måste vi göra nånting åt!

Och det är därför som Pernilla Wahlgren är så jävla olämplig som programledare, hon som ska göra pengar av allt, och göra reklam av allting, framhäva sej själv och sin familj i alla lägen, allt för pengar, och för att förändra och förnya.

Och jag är helt säker. Det var just därför vänster-SVT valde henne för att vara en "attackhund" mot detta 'mossiga' program.
Senast redigerad av Celestron 2026-08-12 kl. 13:09.
Citera
2026-08-12, 17:13
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seelsorge
Carola och Lena PH är lika sexiga som alltid. Att knulla Eva Dahlgren däremot är 100% otänkbart.

Det var väl bara de sista minuterna som handlade om det? Annars ett helt ok program i kväll.

A-Teens kunde man dock ha varit förutan.

Citat:
Ursprungligen postat av Klinoik
Men framförallt Lena Ph, min favorit!
Jäklar vilken het 60-åring! Har alltid gillat henne som sångerska och artist också. Duktig på att skriva egna låtar. Kul att hon har fått visa upp sig för världen med Roxette!

Jodå, det var en riktigt bra avslutning på säsongen med alla dessa brudar! Förutom killarna i A Teens (och musikerna i bandet) saknades ju manliga artister i det här avsnittet.

Eva Dahlgrens låtar är klassiker. Gillade även den nya som hon gjorde. Att Carola sjöng en så utstuderat kristen låt tycker jag dock inte om.
Hur kunde jag missa Lena PH!? Med beröm väl knullvänlig. Hoppas SVT har ordnat med kuk i logen till dessa damer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in