2026-08-11, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Gå in själv och titta på deras ledamöter. Det är riktiga personer.
Tänker inte gynna deras hemsida överhuvudtaget. Kopiera in namn och utbildningar här istället
Citera
2026-08-12, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Tänker inte gynna deras hemsida överhuvudtaget. Kopiera in namn och utbildningar här istället
Jag tror inte din enda visning gör nån skillnad, men nått måste du väl skriva för att slipa äta upp dina ord. Det är lätt att svinga mot nazzzzar men du är inte längre i grundskolan med dina svenskhatande kommunistlärare som låter dig få ljuga om vad som helst bara man riktar det mot högern.
Citera
2026-08-12, 01:08
Medlem
Badassmfokas avatar
Självklart är det AFS som gäller, Gustav är på en helt annat nivå än valfri svensk politiker och/eller politisk kommentator
Citera
2026-08-12, 01:09
Medlem
Nattbussen4s avatar
Det är mycket synd, att GK har blivit så konstig och börjat gulla med Iran, Ryssland och vissa muslimer. Vad han tror sig vinna på det, för själv tror jag att det bara kommer att bita honom i svansen. Även om han har en tanke med det, måste det vara av sådan diffus art att det är svårt att se att han kan se "segern" i det som ett planerat och tydligt mål. Det framstår som enormt onödigt och tidsödande.

För läser man AFS:s partiprogram, är det något av det sundaste man läst på länge som avhandlar politik. Så skulle Sverige redan sett ut, och velat sträva efter, i synnerhet inom den demokratiska processen, som man inser hur strypt och riggad den är med flit för att politiker vill inte ha informerade väljare eller att folkets vilja ska vara någonting man måste bry sig om. Politiker kan i dag ta beslut som påverkar svenskar generationer framåt i invandringsfrågan, men sedan ha noll ansvar för utfallet, eller riskera något själv genom politiska beslut. Så ska det absolut inte vara.
Citera
2026-08-12, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
I den senaste soffadebatten i Studio 3 är partiledaren för AFS, Gustav Kasselstrand, med och fullständigt briljerar.

Har sällan sett en så dominant politisk debattör i Sverige tidigare. Han säger väl precis det många tänker, men är oerhört skicklig, nådlös men samtidigt väldigt lugn, sakligt och påläst.

Efter ett tag när de övriga debattörerna märker hans soliditet och att flosklerna inte biter på Kasselstrand blir de lite som katter runt het gröt, samtidigt som han styr debatten.

Som en råare men smartare version av SD, som tröttsamt pratar om ”assimilering” och ”anpassning”. Kasselstrand lindar inte in saker utan säger som det är rätt ut: de ska ut! De hör inte hemma i Sverige osv.

Moderaten försöker med personangrepp men blir helt demonterad, blir mer och mer frustrerad och gör bort sig ganska rejält. Sverigedemokraten bleknar och blir en statist. Kristdemokraten blir helt intetsägande och invandraren blir helt stum.

Länk till hela debatten:

https://youtu.be/B1IAy3WvnXg

Detta var en fullständig fröjd att se och precis det Sverige behöver just nu.

Du verkar riktigt stolt och imponerad av honom, är du hans pojkvän?
Senast redigerad av Nessoz 2026-08-12 kl. 01:55.
Citera
2026-08-12, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattbussen4
Det är mycket synd, att GK har blivit så konstig och börjat gulla med Iran, Ryssland och vissa muslimer. Vad han tror sig vinna på det, för själv tror jag att det bara kommer att bita honom i svansen. Även om han har en tanke med det, måste det vara av sådan diffus art att det är svårt att se att han kan se "segern" i det som ett planerat och tydligt mål. Det framstår som enormt onödigt och tidsödande.

För läser man AFS:s partiprogram, är det något av det sundaste man läst på länge som avhandlar politik. Så skulle Sverige redan sett ut, och velat sträva efter, i synnerhet inom den demokratiska processen, som man inser hur strypt och riggad den är med flit för att politiker vill inte ha informerade väljare eller att folkets vilja ska vara någonting man måste bry sig om. Politiker kan i dag ta beslut som påverkar svenskar generationer framåt i invandringsfrågan, men sedan ha noll ansvar för utfallet, eller riskera något själv genom politiska beslut. Så ska det absolut inte vara.

Det handlar om hans syn som nationalist. Han vill tala med alla parter, oavsett hur de betraktas av omvärlden. Hans ideal är att vara likt Schweiz, en medlande neutral part mellan länder, inte nära allierad med ett land som vi är nu. Utträdet ur EU och NATO är också en del av dessa uttal. Enligt honom är många migrationsströmmar in i Europa skapade av vår allierade USA med sina krig i mellanöstern. Jag håller med honom att det låter som en väldigt rimlig slutsats.

Han blev utesluten ur SD för att han erkände Palestina. Så där markerade SD väldigt tydligt var deras lojalitet ligger.

Media har uppenbarligen gjort ett toppenjobb i Sverige där de har målat upp en hel del länder som helt omöjliga att tala med för att tvinga människor att välja en sida. Man ser det tydligt bara i den här tråden där folk trots bättre vetande fortfarande stannar kvar vid SD och deras allierade. Enligt svensk media ska SD vara det enda "nationella" alternativet som existerar i Sverige. Nu är såklart inte SD nationalister överhuvudtaget så den masken har kommit av helt, men det stoppar fortfarande inte folk att hålla fast i det här skitpartiet. Man vet att SD kommer att förstöra landet, men ändå stannar man kvar i något slags falskt hopp att de ska bättra sig. Det kommer tyvärr aldrig SD att göra.
Citera
2026-08-12, 02:44
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Självklart är det AFS som gäller, Gustav är på en helt annat nivå än valfri svensk politiker och/eller politisk kommentator
Han är en ryssvän. I Ryssland bor även Bashar al-Assad tryggt, trots att han nyligen tilldelats dödsstraff. Och så bor Gustav i Finland. Det är en förolämpning.
Citera
2026-08-12, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka

Lyssna på Markus Allard i senaste Stockholm reports substack. Där har du annan nivå.
Citera
2026-08-12, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Lyssna på Markus Allard i senaste Stockholm reports substack. Där har du annan nivå.

Han kan börja med att publicera ett partiprogram innan man kan ta Örebropartiet seriöst. Jag kommer aldrig att rösta på ett parti utan ett sådant.

Sedan har han historik som vänsterextrem. Det är lite oroande. Då vill jag definitivt se ett partiprogram.
Citera
2026-08-12, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Han kan börja med att publicera ett partiprogram innan man kan ta Örebropartiet seriöst. Jag kommer aldrig att rösta på ett parti utan ett sådant.

Sedan har han historik som vänsterextrem. Det är lite oroande. Då vill jag definitivt se ett partiprogram.

Där har du fel. Partier vinner på att vara enfrågeparti. Annars skapar det för mycket splittring inom partiet. Delar av deras partiprogram finns publicerat på deras hemsida sedan någon vecka, vet inte om de publicerat allt än. Markus Allard är marxist btw och det får ändå anses vänster.
Citera
2026-08-12, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Där har du fel. Partier vinner på att vara enfrågeparti. Annars skapar det för mycket splittring inom partiet. Delar av deras partiprogram finns publicerat på deras hemsida sedan någon vecka, vet inte om de publicerat allt än. Markus Allard är marxist btw och det får ändå anses vänster.

Han har faktiskt uppdaterat hemsidan med lite politik nu. En hel del låter bra. Dock så skriver han att Sverige behöver köra assimileringspolitik. Det är kodordet för tvångsblandning. Då går det partiet bort för mig. Nej tack.

Ingen svensk ska bli påtvingad mångkulturen mot deras vilja. Massinvandringen är redan påtvingad. Om assimileringspolitik ska existera så får man kolla upp vilka som har röstat vänster och sedan tvingar man dessa personer att ingå i assimileringsprogram med invandrare. Ge dem böter eller fängelse om de vägrar. Det är enda sättet jag skulle acceptera assimileringspolitik överhuvudtaget.
Citera
2026-08-12, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Han har faktiskt uppdaterat hemsidan med lite politik nu. En hel del låter bra. Dock så skriver han att Sverige behöver köra assimileringspolitik. Det är kodordet för tvångsblandning. Då går det partiet bort för mig. Nej tack.

Ingen svensk ska bli påtvingad mångkulturen mot deras vilja. Massinvandringen är redan påtvingad. Om assimileringspolitik ska existera så får man kolla upp vilka som har röstat vänster och sedan tvingar man dessa personer att ingå i assimileringsprogram med invandrare. Det är enda sättet jag skulle acceptera assimileringspolitik överhuvudtaget.

En punkt i partiprogrammet är att Sverige är svenskarnas land och att nästan alla ska vara svenskar. Däremot så kan man assimileras in i en kulturellt svensk identitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in