2026-08-11, 20:51
Medlem
KonungHonungs avatar
Kasselstrand är Sveriges framtida statsminister. AfS har min röst. Återvandring är framtiden för Sverige.
Citera
2026-08-11, 21:02
Medlem
Nattbussen4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RomernasKung
Vad är din poäng? Du exemplifierar med en annan fegis som gömmer sig i Bergen.

Schweiz kunde gott och väl bidra med att försvara Europa som omgärdar dem och som deras välstånd till stor del bygger på.

Hur tror du finska krigsveteraner ser på Kasselstrand?

Dom offrade sina liv för att fösvara Finland. In glider en tanig svensk och bugar för Putin....

Jag har inte hängt med i hela Kasselstrand och Iran/Ryssland.

Men det fetade, det har jag också tänkt på nu. Hur kan Finland inte se GK som en slags säkerhetsrisk?
Senast redigerad av Nattbussen4 2026-08-11 kl. 21:06.
Citera
2026-08-11, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RomernasKung
Ja men det är en separat fråga. Vi ska naturligtvis inte ha massinvandring och gärna repartriera så många det går. Däremot finns ingen poäng längre att kasta Europeiska grannar och allierade under bussen. Om Finland blir invaderat tar du fram chipspåsen och kollar på "Let's Dance"?

SD är rätt nära. Kan man stödja Ukraina ordentligt kan dom försvaga Ryssland rejält. Zilensky gör det just nu med ryska oljefält.

Självklart ska vi hjälpa våra grannländer även i en situation där vi är neutrala. Om t.ex. Finland blir anfallna så hjälper vi det tycker jag absolut. Bara för att man är ett neutralt land behöver man inte vara korkad. Det ligger i vårt intresse att hjälpa våra närmaste grannländer och ha goda kontakter med dem.

SD med öppen svenskhet där en somalier med medborgarskap är lika svensk som mig? De är fan ett skämt. Helt värdelöst parti och landsförrädare precis som alla andra som är i riksdagen. Åkesson är nöjd med invandringen på runt 100 000, nu ska vi ha massa indier med spetskompetens enligt honom.

AfS är det minst dåliga alternativet det är bara verkligheten. Det är enda partiet som vill stoppa folkutbytet. Oavsett deras syn på Ryssland som förhoppningsvis kan förändras övertid.

Massinvandringen bara måste stoppas. Allt annat är sekundärt. Stoppas inte den, ja då spelar det ingen roll vad vi hittar på i någon annan politik. Då kan vi lika gärna placera kärnvapen på svensk mark och rikta dem mot vår egen huvudstad.
Citera
2026-08-11, 21:18
Medlem
Yungvidzibois avatar
Inte direkt superstarka motdebattörer.
Citera
2026-08-11, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattbussen4
Jag har inte hängt med i hela Kasselstrand och Iran/Ryssland.

Men det fetade, det har jag också tänkt på nu. Hur kan Finland inte se GK som en slags säkerhetsrisk?

Troligtvis av den enkla anledningen att han inte är det. Om nu inte Finlands motsvarighet till SÄPO är helt värdelös.

Han är helt öppen med att han söker diplomatiska kontakter med Ryssland det är knappast en hemlighet.
Citera
2026-08-11, 21:32
Medlem
Kan det vara så att det i alla fall inte blir värre om man röstar på Kasselstrand? Allt kanske inte blir bra, men värre kan det nog åtminstone inte bli. Alla andra i alla andra partier framstår ju som kompletta sopprötter. Och jag menar verkligen varenda en av politikerna, totala dårar.
Citera
2026-08-11, 21:33
Medlem
[quote=RudyardKipling|95653155]
Med tanke på den akademiskt urstarka grupp AfS presenterade inledningsvis utgår jag från att de procentuellt sätt har flest universitetsutbildade av alla partierna. Somalier på KTH? Som städare möjligtvis.

https://www.kth.se/profile/cali

https://www.kth.se/profile/abukar

En snabb sökning räcker för att hitta två somaliska professorer verksamma vid KTH. Det är mycket tveksamt om någon inom AfS vare sig Gustav eller hans anhängare på flashback, har i närheten av samma kvalifikationer som dessa två Somalier.

Bilan Osman från EXPO som är högerns ärkefiende, hennes Somaliska far var docent i medicinsk genetik och biträdande professor vid Linköpings universitet, lycka till att hitta någon SD eller AFS debattörer vars föräldrar har en professorsbakgrund.

F.ö kryllar det av Somalier vid alla Svenska tekniska högskolor en tur förbi bönerummen så lär du se den ena efter den andra. Förstår att du gått LHS och skyller dina egna personliga bekymmer på andra, men hjälp finns att söka.
Citera
2026-08-11, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raml0sa
Med tanke på den akademiskt urstarka grupp AfS presenterade inledningsvis utgår jag från att de procentuellt sätt har flest universitetsutbildade av alla partierna. Somalier på KTH? Som städare möjligtvis.

En snabb sökning räcker för att hitta två somaliska professorer verksamma vid KTH. Det är mycket tveksamt om någon inom AfS vare sig Gustav eller hans anhängare på flashback, har i närheten av samma kvalifikationer som dessa två Somalier.

Bilan Osman från EXPO som är högerns ärkefiende, hennes Somaliska far var docent i medicinsk genetik och biträdande professor vid Linköpings universitet, lycka till att hitta någon SD eller AFS debattörer vars föräldrar har en professorsbakgrund.

F.ö kryllar det av Somalier vid alla Svenska tekniska högskolor en tur förbi bönerummen så lär du se den ena efter den andra. Förstår att du gått LHS och skyller dina egna personliga bekymmer på andra, men hjälp finns att söka.

Och av en slump så råkar alla dessa invandrare vara med i svenskfientliga organisationer med enda slutmål att ta hit fler av sin egen sort. Vi vill inte ha dessa människor i vårt land. EXPO är väl fiende till precis alla som är just svenskar. Är man svensk och stödjer EXPO vars mål är att fördriva svenskar från sverige då har man tänkt oerhört fel.
Citera
2026-08-11, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
På deras hemsida "hade dom" skriver du, varför har dom inte kvar detta på hemsidan då?

Gå in själv och titta på deras ledamöter. Det är riktiga personer.
Citera
2026-08-11, 21:46
Medlem
[quote=Raml0sa|95654957]
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Det här var bland det sjukaste jag skådat. Du sitter alltså och letar efter högutbildade somalier och postat exempel på ett par för att göra en poäng att somalier minsann också kan utbilda sig?! Haha

Somalia är forfarande en dump och somaliska invandrare som grupp kostar mer än det smakar.

Du klarar inte ens att citera korrekt.
Citera
2026-08-11, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raml0sa

Det här var bland det sjukaste jag skådat. Du sitter alltså och letar efter högutbildade somalier och postat exempel på ett par för att göra en poäng att somalier minsann också kan utbilda sig?! Haha

Somalia är forfarande en dump och somaliska invandrare som grupp kostar mer än det smakar.

Du klarar inte ens att citera korrekt. Vad fan sysslar du med ens?!
Citera
2026-08-11, 21:49
Medlem
Kan idioter som inte klarar att citera korrekt lära sig det eller hålla sig borta från tråden?!

Det är omöjligt att hålla flyt i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in