Citat:
Ursprungligen postat av
U22
Förlåt att jag inte har svarat på ett tag. Ni som skriver hur bra och underskattat det är att vara ensam kan ju ge fan i att ens skriva nåt då det inte hjälper mig alls. Jag vill inte vara ensam, men kul om ni vill det.
Bara för att jag inte är oskuld betyder det inte att jag är lycklig. Män i min ålder har legat med mer än det dubbla. Ingen man hade valt incelliv framför ett liv med en kvinna om det gick att välja.
Jag är helt ensam och lider av det. Pinsamt nu efter semestern när man inte har något att säga till kollegor om vad man har gjort i sommar, medan alla andra pratar om sommarstugor och hur de har umgåts med folk.
Er snälla incels med god kvinnosyn, blir jag bara såhär "kram, ni är fina och bra, jag vill innerligt att ni får varsin varm och god kvinna!". Vill typ ta er alla som "lärljungar", under mina vingars beskydd och se till att ni träffar varsin trevlig kvinna.
Det enda lilla jag dock kan göra ät väl att ge lite råd:
1. Fortsätt träna, det är bra för hälsan och välmåendet.
2. Gå på olika kurser, tex. Danskurser. Där finns det fler kvinnor än män och kvinnorna lär vilja dansa med dig, för de vill ju ha en manlig danspartner! Till slut blir det naturligt att småprata lite. Och förhoppningsvis leder det ena till det andra: dejter, fler dejter, seriös relation...
3. Umgås mer med de få kontakter du har... Så att du känner dig mindre ensam.
4. Se filmer, serier, läs böcker, nörda ner dig i olika ämnen, lyssna på musik. Ordna en ny hobbies. Starta ett band! Helt enkelt: se till att ha kul! Du får ett roligare liv och får mycket intressant att prata om, vilket kan ge fler vänner och kvinnor!
5. Res till något spännande ställe nästa semester! Så har du också någonting att prata med kollegorna om. Island, Höga kusten, Italien, Maldiverna. Något intressant!
Det var väl lite råd utifrån din unika situation.
Uppdatera gärna hur det går. Jag hejar på dig!