2026-08-11, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag har ingen aning om vilken rapport du pratar om. Mig veterligen har FN aldrig sagt eller släppt någon rapport som motbevisar deras tidigare uppgifter om att det rådde svält/hungernöd i Gaza. Nu påstår du detta och då förväntar jag mig nån typ av källa.

DE HAR ALDRIG SAGT ATT DET RÅDER SVÄLT HUNGERSNÖD I GAZA; DET ÄR INTE POPULATIONSTUIDER DE BEDRIVIT...

DET ÄR MONGON LIKT TOM FLETCHER SOM TAGIT FÖR MYCKEY KOKAIN OCH SVAMLAR I TV; VAR INTE SOM TOM FLETCHER....
Citera
2026-08-11, 22:24
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Jag har ingen aning om vilken rapport du pratar om. Mig veterligen har FN aldrig sagt eller släppt någon rapport som motbevisar deras tidigare uppgifter om att det rådde svält/hungernöd i Gaza. Nu påstår du detta och då förväntar jag mig nån typ av källa.

Det jag skriver är att deras tidigare uppgifter inte bevisade svält eller hungersnöd, de skrev att de trodde att det rådde svält eller hungersnöd baserat på knapphändiga uppgifter. Den här rapporten motsäger det eftersom vi skulle ha sett om det rådde svält tidigare i resultatet.
Citera
2026-08-11, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
DE HAR ALDRIG SAGT ATT DET RÅDER SVÄLT HUNGERSNÖD I GAZA; DET ÄR INTE POPULATIONSTUIDER DE BEDRIVIT...

DET ÄR MONGON LIKT TOM FLETCHER SOM TAGIT FÖR MYCKEY KOKAIN OCH SVAMLAR I TV; VAR INTE SOM TOM FLETCHER....

"Gaza: Famine “irrefutably” confirmed, UN humanitarians unite in plea for aid access – OCHA, OHCHR, WFP and WHO"

https://www.un.org/unispal/document/ocha-ohchr-wfp-who-press-briefing-22aug25/
Citera
2026-08-11, 22:26
Medlem
Citat:

Famine confirmed for first time in Gaza - Joint Press Release by FAO, UNICEF, WHO, and WFP

https://www.un.org/unispal/document/joint-press-release-by-fao-unicef-who-and-wfp-22aug25/
Citera
2026-08-11, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
"Gaza: Famine “irrefutably” confirmed, UN humanitarians unite in plea for aid access – OCHA, OHCHR, WFP and WHO"

jo vi vet. 14000 barn svalt ihjäl....

“This is irrefutable testimony… It is a famine, the Gaza famine,” UN relief chief Tom Fletcher
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det jag skriver är att deras tidigare uppgifter inte bevisade svält eller hungersnöd, de skrev att de trodde att det rådde svält eller hungersnöd baserat på knapphändiga uppgifter. Den här rapporten motsäger det eftersom vi skulle ha sett om det rådde svält tidigare i resultatet.

Ok, så FN har aldrig sagt att det inte rådde svält/hungernöd i Gaza. Då har vi rett ut det!
Citera
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2

Infiltrerade organisationer allihop. Vänsterextrema och islamister.

Citat:
jo vi vet. 14000 barn svalt ihjäl....
“This is irrefutable testimony… It is a famine, the Gaza famine,” UN relief chief Tom Fletcher

Nej, det var säkert fler.. 14000000 barn.

Det är... irrefutable...

Pallywood-cirkusen fortsätter som vanligt.
Senast redigerad av EnRosaHamster 2026-08-11 kl. 22:30.
Citera
2026-08-11, 22:32
Medlem
Citat:
Ok, så FN har aldrig sagt att det inte rådde svält/hungernöd i Gaza. Då har vi rett ut det!

Hur många dog av svält i Gaza? Jag antar att oavsett vad man kallar det är det väl de döda man skall räkna. Det dog 1 miljon i svälten i Etiopien på 1980-talet. Du fokuserar väldigt mycket på att olika organisationer säger saker: svält osv, men inte alls på vad det innebär. Kan det råda svält om knappt någon dör av det?
Citera
2026-08-11, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Hur många dog av svält i Gaza? Jag antar att oavsett vad man kallar det är det väl de döda man skall räkna. Det dog 1 miljon i svälten i Etiopien på 1980-talet. Du fokuserar väldigt mycket på att olika organisationer säger saker: svält osv, men inte alls på vad det innebär. Kan det råda svält om knappt någon dör av det?

Det är inte så hungersnöd definieras. Man behöver inte vänta tills hundratusentals människor har dött för att konstatera hungersnö! Själva poängen med att konstatera en hungersnöd är ju att identifiera situationen medan människor fortfarande går att rädda. Det är väl ändå begripligt tänker jag.

Jag vet inte hur många som dog av svält, men jag vet att det finns dokumenterades dödsfall kopplade till undernäring och svält, b.la bland barn och personer med andra sjukdomar.
Citera
2026-08-11, 22:39
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Det är inte så hungersnöd definieras. Man behöver inte vänta tills hundratusentals människor har dött för att konstatera hungersnö!

Svält kräver 2 döda per 10k invånare per dag jo. Vilket är 100 gånger högre än siffran som presenterades från Gaza.
Citera
2026-08-11, 22:45
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Vad som skall diskuteras står i trådstarten. Den handlar om att svälten i Gaza är påhittad av retards och frågan är vad vi skall göra för att i framtida geopolitiska kriser inte låta retards sprida propaganda om ditten och datten som andra retards kan ta för sanning.

Jag har svarat. Det hela är dina fantasier.
Precis som dina själsfränder på 80-talet hade fantasier om att stora magar på barn i Afrika var bevis för att svält inte förekom. Alltså inget att diskutera.

Då var det rasism mot afrikaner. Idag är det mot mot araber.
Citera
2026-08-11, 22:45
Medlem
Citat:
Det är inte så hungersnöd definieras. Man behöver inte vänta tills hundratusentals människor har dött för att konstatera hungersnö! Själva poängen med att konstatera en hungersnöd är ju att identifiera situationen medan människor fortfarande går att rädda. Det är väl ändå begripligt tänker jag.

Jag vet inte hur många som dog av svält, men jag vet att det finns dokumenterades dödsfall kopplade till undernäring och svält, b.la bland barn och personer med andra sjukdomar.

Så du snackar skit som vanligt. Vi vet ju att det inte dog några 2 personer om dan per 10 000 i Gaza. Varför är det viktigt för dig att älta det här snacket om svält i Gaza? Eller ja, det vet vi ju, och det är inte Gazaborna du bryr dig om. Så fort något negativt sägs om Israel dyker du upp. Det behöver inte finnas några palestinier inblandade, det räcker att Knesset fattat ett beslut, nån domstol sagt något eller Netanyahu i rättegång. Finns där en negativ vinkel dyker du upp. Men nej, du är absolut inte en äcklig nazistisk judehatare, inbillar du dig, för du förnekar ju inte förintelsen...

Eventuell hungersnöd i Sudan skriver du inte om. En påhittad flera år gammal hungersnöd i Gaza, jo men där kommer du springande. Perverst är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in