Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Det är inte så hungersnöd definieras. Man behöver inte vänta tills hundratusentals människor har dött för att konstatera hungersnö! Själva poängen med att konstatera en hungersnöd är ju att identifiera situationen medan människor fortfarande går att rädda. Det är väl ändå begripligt tänker jag.
Jag vet inte hur många som dog av svält, men jag vet att det finns dokumenterades dödsfall kopplade till undernäring och svält, b.la bland barn och personer med andra sjukdomar.
Så du snackar skit som vanligt. Vi vet ju att det inte dog några 2 personer om dan per 10 000 i Gaza. Varför är det viktigt för dig att älta det här snacket om svält i Gaza? Eller ja, det vet vi ju, och det är inte Gazaborna du bryr dig om. Så fort något negativt sägs om Israel dyker du upp. Det behöver inte finnas några palestinier inblandade, det räcker att Knesset fattat ett beslut, nån domstol sagt något eller Netanyahu i rättegång. Finns där en negativ vinkel dyker du upp. Men nej, du är absolut inte en äcklig nazistisk judehatare, inbillar du dig, för du förnekar ju inte förintelsen...
Eventuell hungersnöd i Sudan skriver du inte om. En påhittad flera år gammal hungersnöd i Gaza, jo men där kommer du springande. Perverst är det.