2026-08-11, 21:59
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Kan du skicka källa på FN sagt att det inte rådde svält/hungersnöd i Gaza?

FN sa inte att det rådde svält tidigare, de sa att de TRODDE att de gjorde det baserat på de uppgifter de hade. Det framgår om du faktiskt läser de rapporter som de släppt istället för att körsbärsplocka citat från diverse åsiktspersoner.
Citera
2026-08-11, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
FN sa inte att det rådde svält tidigare, de sa att de TRODDE att de gjorde det baserat på de uppgifter de hade. Det framgår om du faktiskt läser de rapporter som de släppt istället för att körsbärsplocka citat från diverse åsiktspersoner.

Länk och citat behövs, eftersom du är en ökänd lögnare .
Citera
2026-08-11, 22:03
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Länk och citat behövs, eftersom du är en ökänd lögnare .

Vi har citerat det många gånger, det står i "data" delen av rapporterna, var datan kommer ifrån, vilka data som använts.
Citera
2026-08-11, 22:03
Medlem
Citat:
Kan du skicka källa på FN sagt att det inte rådde svält/hungersnöd i Gaza?

Uhm. han menar nog rapporten, vi alla minns ju Tom Fletcher, som i maj 2025 sa i en intervju med BBC Radio 4 att "14 000 spädbarn kommer att dö inom de närmaste 48 timmarna om de inte får nödhjälp"

(israel släpte ju inte på de 100 tals lastbilar som skulle rädda dem.... så nu är de i himlen, eller ja, hälften ungefär är statistiskt i inavelshimlen, jag har hört att pallywod och fn har en postbox där....)

Citat:

Skicka med citat också för du brukar nämligen bara skicka ett YouTubeklipp eller länk där dina påståenden inte går att hitta.

tror de menar rapporten som tråden gav upphov till. du vet. den där det framgår att det "svälts" mindre i gaza än egypten, jordanien etc osv...

fort, starta en tråd om att judarna svälter ut egypterna....innan FN hinner före...

FN varnar fortsatt för svältkatastrof, det är ju "UPPSKATTAD" "svältkastrof-1" just nu i gaza, men kanske "UPPSKATTAD" svältkatastrof 2 i q4.

du får maila och fråga Tom Fletcher hur många baaaaaarn som dör inom 48h idag kontra då, kontra q4...
Senast redigerad av slö 2026-08-11 kl. 22:06.
Citera
2026-08-11, 22:06
Medlem
Citat:
Vi har citerat det många gånger, det står i "data" delen av rapporterna, var datan kommer ifrån, vilka data som använts.

Och, du har varken länk eller citat!
Citera
2026-08-11, 22:09
Medlem
Citat:

är du inte glad att det aldrig blev någon svält i gaza ,nåja, hamas svälte ju ihjäl ett par 100 där i juni-aug 2025, så det kan du glädja dig åt antar jag...
Citera
2026-08-11, 22:09
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Hämta en rapport och så visar jag var i den det står.
Citera
2026-08-11, 22:12
Medlem
Citat:
Hämta en rapport och så visar jag var i den det står.

Är det det denna du tänker på?
https://drive.google.com/file/d/1yfidZV6MXmsvobOKUbhsON5le5daATAc/view?pli=1
Citera
2026-08-11, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
är du inte glad att det aldrig blev någon svält i gaza ,nåja, hamas svälte ju ihjäl ett par 100 där i juni-aug 2025, så det kan du glädja dig åt antar jag...

Innan jag kan glädjas åt det vill jag gärna ha bevis för att det inte rådde nån svält/hungersnöd.
Citera
2026-08-11, 22:16
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Är det det denna du tänker på?
https://drive.google.com/file/d/1yfidZV6MXmsvobOKUbhsON5le5daATAc/view?pli=1

Nej men den säger ju också att det inte råder svält. Du var väl en av de som länkade alla tidigare rapporterna om den "pågående svältkatastrofen"? Har du verkligen inga tillgängliga?
Citera
2026-08-11, 22:20
Medlem
Citat:
Nej men den säger ju också att det inte råder svält. Du var väl en av de som länkade alla tidigare rapporterna om den "pågående svältkatastrofen"? Har du verkligen inga tillgängliga?

Jag har ingen aning om vilken rapport du pratar om. Mig veterligen har FN aldrig sagt eller släppt någon rapport som motbevisar deras tidigare uppgifter om att det rådde svält/hungernöd i Gaza. Nu påstår du detta och då förväntar jag mig nån typ av källa.
Citera
2026-08-11, 22:21
Medlem
Citat:
Innan jag kan glädjas åt det vill jag gärna ha bevis för att det inte rådde nån svält/hungersnöd.

I gaza har det aldrig rått svält eller hungersnöd.

det fn antydde (misstänkte) var att det gjorde det i "någon" inte helt klarlagt specefik del av gaza (hamas kontroelrad givetvis...)
, då de ansåg att criternia var uppfylda för
Matbrist: Minst 20 procent av hushållen i området har extrem brist på mat.Undernäring:
Mer än 30 procent av barnen lider av akut undernäring.
Dödlighet: Minst 2 av 10 000 människor (eller 4 av 10 000 barn) dör varje dag på grund av svält eller relaterade sjukdomar.

det visade sig inte stämma. vare sig då eller nu. men visst dog det några av undernäring (ett par 100 om jag minns rätt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in