2026-08-11, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Nu var inte exemplet om de finns eller inte, utan om de finns hemma hos MIG. Du vet inte, eller hur?

Typiskt troende, att vara oärlig och tala osanning!
Om det finns en gud som ser och vet allt så vet han när du ljuger och är falsk och då blir det evighet i helvetet!
Han ser när du onanerar under täcket också!

Men jag håller med, det var ett extremt ologiskt och uselt exempel, att jämföra en guds existens med röda gardiner i hemmet!
Citera
2026-08-11, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Jag är väldigt bekant med evangelierna., även om jag inte läst dem på länge.
Det jag frågade efter var allmänt accepterade gudsbevis inom akademisk filosofi. Så kom inte dragande med bibeln.

Du vet inte ens definitionen av vad en tro är.
Citera
2026-08-11, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Typiskt troende, att vara oärlig och tala osanning!
Om det finns en gud som ser och vet allt så vet han när du ljuger och är falsk och då blir det evighet i helvetet!
Han ser när du onanerar under täcket också!

Men jag håller med, det var ett extremt ologiskt och uselt exempel, att jämföra en guds existens med röda gardiner i hemmet!

Exemplet var perfekt. Det finns större chans att Gud finns än att det finns röda gardiner hemma hos mig. Men det är väl du för dum för att förstå, gissar jag.
Citera
2026-08-11, 21:21
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Fantastiskt, trettio inlägg utan smädelser trots en trådstart som nedvärderar en stor grupp människor.

Men kristna saknar också logiskt tänkande. Jesus hade bröder och systrar och hans bröder trodde inte på honom (Johannes 7:5). Men Jesus var en älskvärd person med stor auktoritet och det skulle vara praktiskt taget omöjligt för yngre bröder att inte tro på honom. Dessutom visar flera verser att inte ens hans familj eller folket i Nasaret trodde, vilket minskar trovärdigheten hos de första kapitlen i Matteus och Lukas. Josef var högst troligt en änkling och Maria en vanlig ung kvinna som födde en ovanlig son.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2026-08-11 kl. 21:25.
Citera
2026-08-11, 21:21
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jo

Nej.

Citat:
Jo

Nej.

Citat:
Jag har läst dina inlägg och varje gång skriver du att det är det dummaste du hört/läst. Inte särskilt logiskt trovärdigt att varje nytt inlägg blir dummare än det man läst tidigare.

FB fortsätter överraska. Jag trodde jag hade hört det mesta, men jag var inte beredd på att du skulle berätta för mig att DINA påstådda personliga upplevelser är att betrakta som ett objektivt bra skäl för andra att tro. Det måste väl ändå t o m du förstå är helt jävla utvecklingsstört?

Citat:
Världens smartaste man, högst IQ, YoungHoon Kim, tror på Jesus. Din logik går inte ihop.

WOW.

Så du förstår inte vad korrelation är. Fantastiskt.
Senast redigerad av Fiffiniffi 2026-08-11 kl. 21:33.
Citera
2026-08-11, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Nej.

Nej.

FB fortsätter överraska. Jag trodde jag hade hört det mesta, men jag var inte beredd på att du skulle berätta för mig att DINA påstådda personliga upplevelser är att betrakta som ett objektivt bra skäl för andra att tro. Det måste väl ändå t o m du förstå är helt jävla utvecklingsstört?

WOW.

Så du förstår inte vad korelation är. Fantastiskt.

Korrelationen som finns är att om man är smartast i världen tror man också på Jesus.
Citera
2026-08-11, 21:29
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ateister verkar sakna det logiska tänkandet vi kristna besitter... Är ateister dummare än man tror? De brukar kalla oss kristna dumma...

Tänk om varken gudstro eller avsaknad av- har med logik att göra?

En annan sak jag tror är ologisk är varför det enkom är religiösa som är framåtlutade, forcerade och förbannade i frågan. Det startas en tråd i månaden om samma sak.
Citera
2026-08-11, 21:29
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Enligt mig så saknar ateister ofta ett driv efter att ta reda på vad sanningen är. De vill hellre bestämma vad som är sant istället för att ta reda på vad som är sant. Det är ett sätt att försöka kontrollera sin egen värld kanske. Att följa bevis istället för sin egen vilja kräver att acceptera att något utanför dig själv är i kontroll, och alla känner sig inte bekväma med det och kämpar emot till det sista.
Citera
2026-08-11, 21:33
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Korrelationen som finns är att om man är smartast i världen tror man också på Jesus.

EN person är inte en korrelation, retard

Som sagt: STUDIE EFTER STUDIE är glasklara med låg iq korrelerar med religiositet. Jag är ledsen om du blir butthurt över det, men så är det.

Patetiska människa
Citera
2026-08-11, 21:33
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Tänk om varken gudstro eller avsaknad av- har med logik att göra?

En annan sak jag tror är ologisk är varför det enkom är religiösa som är framåtlutade, forcerade och förbannade i frågan. Det startas en tråd i månaden om samma sak.
Jesus kom in i världen, vissa trodde på honom och älskade honom, andra såg honom som ett problem och ville bli av med honom. Det är så historian i evangelierna låter, och samma historia utspelar sig symboliskt än idag när vissa avgudar jesus och andra ser kristendomen som ett problem som de tycker borde försvinna. Jag tror det är något väldigt djupt inom en som avgör vilken av vägarna man väljer. Få verkar det finnas som är helt ambivalenta, för det mesta så är man antingen för eller emot.
Citera
2026-08-11, 21:34
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
EN person är inte en korrelation, retard

Som sagt: STUDIE EFTER STUDIE är glasklara med låg iq korrelerar med religiositet. Jag är ledsen om du blir butthurt över det, men så är det.

Patetiska människa
Du gör reklam för kristendomen med dina tusentals skrattande gubbar och sätt att skriva!
Citera
2026-08-11, 21:37
Medlem
Citat:
Exemplet var perfekt. Det finns större chans att Gud finns än att det finns röda gardiner hemma hos mig. Men det är väl du för dum för att förstå, gissar jag.

Typiskt troende att titta ner på andra, att se sig själv som mycket bättre!
Nej, det var inte ett bra exempel!
Skiter påven i skogen?
När katoliker knullar korgossen, är det guds vilja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in