2026-08-11, 19:56
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Är det bara jag som stör mig på folk som lägger upp sina varor men inte pinnen efteråt? Jag har alltid sett det som en enkel oskriven regel: du lägger upp dina varor och avslutar med pinnen.

Mitt beteende när någon struntar i det är att lägga upp mina varor direkt efter deras. När kassören börjar slå in dem på samma köp påpekar jag att personen framför inte lade dit någon pinne. Sedan lägger jag självklart dit en pinne efter mina egna varor.

Är det ett rimligt sätt att markera, eller är det jag som beter mig illa?

Så gör du inte alls, även om du har fantiserat om att göra det.
Citera
2026-08-11, 19:59
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Är det bara jag som stör mig på folk som lägger upp sina varor men inte pinnen efteråt? Jag har alltid sett det som en enkel oskriven regel: du lägger upp dina varor och avslutar med pinnen.

Mitt beteende när någon struntar i det är att lägga upp mina varor direkt efter deras. När kassören börjar slå in dem på samma köp påpekar jag att personen framför inte lade dit någon pinne. Sedan lägger jag självklart dit en pinne efter mina egna varor.

Är det ett rimligt sätt att markera, eller är det jag som beter mig illa?

Du har bra koll på etikett, men sättet du hanterar det på är aspigt. Vad tjänar du på att ställa till krångel, försening och behöva svara på frågor?

Ja personen som inte tillämpar etikett bör straffas men gör det på ett bättre sätt. Följ personen till bilen och ta regnumret, kolla upp var den bor. Sedan väntar du några månader tills att han glömt dig, då vet ingen att det är du när Hämnden kommer. Du lägger en kundpinne i hans brevlåda, han hinner bara tänka "vad fan" och tio sekunder senare - KABLAMM! Du har byggt en bomb med vibrationssensor inuti en kundpinne.
Citera
2026-08-11, 20:03
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WizKhalifa101
Jag är en dominant alfahane med pondus. Jag brukar aldrig lägga dit pinnen, eftersom det är slavars arbete. Om kassören biipar någon annans vara så säger jag bara att det är inte mitt.
Så bra! För det mesta brukar de dominanta alfahanarna vara de som har mest bråttom och nästa står och vibrerar när kassörskan måste plocka bort inslagna varor. Ibland har köpet tom redan avslutats när det upptäckt för dominanta alfahanar brukar var för upptagna med mobilen för att ens märka något. Men fortsätt du ditt sätt att visa du är en dominant alfahane
Citera
2026-08-11, 20:09
Medlem
När jag ändå lägger mina varor där så lägger jag en pinne också. Sedan stirrar jag på personen framför mig passivt aggressivt tills dess att de förstår att de har gjort fel. Sedan nickar vi åt varandra ...
Citera
2026-08-11, 20:12
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Det är ingens specifika ansvar att kasta fram pinnen, det är bara korkade rövhattar som har fått för sig att det är den framför som ansvarar för ditkastandet av pinnen, och istället för att själv slänga dit den, gör ett stort Karen-spektakel av hela grejen.

#Läggditdensjälvrövhatt
Pinnen ska ligga efter dig när du lagt upp dina kassavaror så att personen i kassan inte råkar scanna andras varor tillsammans med dina. Det är för bådas skull man gör det tydligt när köpet är slut eftersom att personen i kassan inte kan hålla koll på var allas varor börjar och slutar, utan pinnen.

Om personen framför mig inte lägger den så tar jag den och lägger den och sedan slänger jag upp mina varor på rullbandet för att markera att personen framför mig är efterbliven. Eller så kan man blänga och fråga ”är du klar?” Men det är lite fittigt.
Citera
2026-08-11, 20:20
Medlem
Säg till tönten!
Ni har väl mål i mun eller är ni ännu töntigaste och tror dom lär sig fason via flashback
Citera
2026-08-11, 20:40
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Jag stör mig också på det.
Kanske inte så mycket så att jag startar en tråd om det men ändå.
Som tur är så är de i minoritet, enligt min uppfattning
Senast redigerad av Donaldstrumpet 2026-08-11 kl. 20:44.
Citera
2026-08-11, 20:44
Medlem
Morgonribbas avatar
Jag har alltid tänkt på dem som "sossar", men jag kan ha fel.
Citera
2026-08-11, 20:44
Medlem
Brukar lägga upp grejorna så att de hamnar nära så att personalen råkar scana mina vanor varav personalen upptäcker det och frågar personen varför de inte la upp pinnen varav folk kollar
Citera
2026-08-11, 20:55
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Pinnen ska ligga efter dig när du lagt upp dina kassavaror så att personen i kassan inte råkar scanna andras varor tillsammans med dina. Det är för bådas skull man gör det tydligt när köpet är slut eftersom att personen i kassan inte kan hålla koll på var allas varor börjar och slutar, utan pinnen.

Om personen framför mig inte lägger den så tar jag den och lägger den och sedan slänger jag upp mina varor på rullbandet för att markera att personen framför mig är efterbliven. Eller så kan man blänga och fråga ”är du klar?” Men det är lite fittigt.

Ni rövhattsKarens håller på sådär med allt, för ni kan inte tolerera att andra inte gör som ni, men när någon säger till att ni gör fel så kan ni inte hålla käften, för då ska ni gapa och skrika om hur ni har rätt och andra har fel.

Nej, det är ingens plikt att lägga dit pinnen, varken den som är före eller efter.
Citera
2026-08-11, 20:58
Medlem
Knotknets avatar
Det finns massvis med människor som är för ointelligenta för att förstå att det existerar fler människor än de själva i världen. De som är för obegåvade för att lägga dit pinnen är sådana.
Citera
2026-08-11, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritsgubben
Nä aldrig.

Man gör folk arbetslösa med självscannökar butikernas vinster och betalar de arbetslösa genom mer skatt.

Alltid betjänad kassa med cash för man bryr sig om sina medmänniskors arbeten och familjer.

Förvisso fint tänkt av dig. Men tror du verkligen det är framtiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in