2026-08-11, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det konstiga med dig är att du och jag tycker ju faktiskt lika i mycket med det här hur sex går till i praktiken och att vi båda inte vill att man ska behöva fråga om allting innan man tar initiativ.

Skillnaden är att du inte vill förstå att man faktiskt tar en risk när man tar ett initiativ byggt på känslan man fått av situationen. Och när nu lagen tolkas som den gör och det är så godtyckligt om vad samtycke är så kan man ligga risigt till ifall tjejen i efterhand säger att hon inte deltog frivilligt.
Nej vi tycker fan inte lika om nånting. Du tycker att man ska få göra som man vill så länge den andra inte säger nej. Du tycker att det är ok att ha sex med nån utan att ens veta om den ens vill det.
Citera
2026-08-11, 20:35
Medlem
Citat:
Det kan mycket väl vara över ett telefonsamtal. De kan ju ha träffat BO men de har ju inte varit med vid själva händelsen. De kanske har träffat BO flera timmar efter händelsen, dagen efter eller flera dagar efter den påstådda händelsen.

Sedan undrar jag så här. Du är ju snabb med att säga att en tilltalad kan ljuga eller slira på sanningen för att det ska gynna honom. Det ör ju precis likadant åt andra hållet. Självklart så säger väl tjejens kompisar det som de tror polisen vill höra.

Sedan spelar det faktiskt egentligen ingen som helst roll hur de beskriver att tjejen upplevdes. Jag har läst alla möjliga käsnlouttryck men alt tolkas som en reaktion på det hon har varit med om. Likgiltighet, ledsenhet, avtrubbad, speedad, glad.

Har läst FUP där en manlig vän vittnar om att BO var glad som vanligt men sedan snabbt lade till att det nog var en psykologisk försvarsmekanism hos tjejen. Tror det var Chalmers fallet.

Så du spekulerar? Det är ju mycket mer troligt att någon var personlighetsförändrad för att de glömt att köpa mjölk...

Självklart kan både BO och GM ljuga. Fast om den ene parten blir påkommen med ett antal belagda lögner under utredningen sjunker dennes trovärdighet en hel del.

Då det är cirka 5% som leder till åtal, tror du verkligen att målsäganden i dessa ärenden blivit belagda med ett flertal lögner?

Så om förändrad personlighet inte spelar någon roll över huvud taget i din värld, vad anser du spelar roll?

Vad anser du kan räknas som stödbevisning?

Inte läst den FUPen men ja det är belagt inom psykiatrin att det finns flera olika försvarsmekanismer.
Citera
2026-08-11, 20:36
Medlem
Citat:
Nej du det är det du som står för. Det är bara du går bakåt i tråden och läser mer noggrant.

Återigen, du hittar på. Visa vart jag har skrivit det du påstår.
Citera
2026-08-11, 20:36
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Nej vi tycker fan inte lika om nånting. Du tycker att man ska få göra som man vill så länge den andra inte säger nej. Du tycker att det är ok att ha sex med nån utan att ens veta om den ens vill det.

Alltså du är helt otroligt svår att diskutera med. Jag skulle vilja påstå att du är omöjlig.

Jag har sett flera här inne påpeka att du inte KAN VETA med 100% men du lyssnar ju inte på oss.
Citera
2026-08-11, 20:37
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Återigen, du hittar på. Visa vart jag har skrivit det du påstår.

Senaste gnäbbet gäller ju saker du påstår att jag skrivit.
Citera
2026-08-11, 20:41
Medlem
Citat:
Då får jag fråga dig så här för att du kanske ska förstå bättre. De olika frågor och förslag du säger att hon tackat nej till, var alla dessa frågor en variant av samma fråga? Frågan om hon ville följa med hem till honom?

Nu får du bestämma dig. Följde hon frivilligt med till korridoren?

Tror du frågan primärt handlade om att följa med honom hem? Eller tror du hans tjat handlade om sex? Kanske han ville bygga Lego?

Gällande andra stycket läs om sakta så kanske du i bästa fall förstår.

Och vad är relevansen om hon inte gjorde våldsamt motstånd när han ledde henne till korridoren under förevändning att han prata ostört med henne?
Citera
2026-08-11, 20:42
Medlem
Citat:
Erat beteende här visar vilka patetiska små människor ni är.

Projicering. Du greppar desperat efter halmstrån för att rättfärdiga våldtäkt.
Citera
2026-08-11, 20:43
Medlem
Citat:
Senaste gnäbbet gäller ju saker du påstår att jag skrivit.

Så du hittade på? För att det passar ditt narrativ.
Citera
2026-08-11, 20:45
Medlem
Citat:
Alltså du är helt otroligt svår att diskutera med. Jag skulle vilja påstå att du är omöjlig.

Jag har sett flera här inne påpeka att du inte KAN VETA med 100% men du lyssnar ju inte på oss.
Så varför FRÅGAR du inte då så slipper du säga "Jag vet inte men jag är inte hundra" under rättegången.
Citera
2026-08-11, 20:46
Medlem
Citat:

Och ändå är det bara promille som misslyckas med att ha samtyckande sex.

Det tyder väl på att de allra flesta lyckas utomordentligt väl med att veta om den andra vill ha sex.
Citera
2026-08-11, 20:49
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Så du spekulerar? Det är ju mycket mer troligt att någon var personlighetsförändrad för att de glömt att köpa mjölk...

Självklart kan både BO och GM ljuga. Fast om den ene parten blir påkommen med ett antal belagda lögner under utredningen sjunker dennes trovärdighet en hel del.

Då det är cirka 5% som leder till åtal, tror du verkligen att målsäganden i dessa ärenden blivit belagda med ett flertal lögner?

Så om förändrad personlighet inte spelar någon roll över huvud taget i din värld, vad anser du spelar roll?

Vad anser du kan räknas som stödbevisning?

Inte läst den FUPen men ja det är belagt inom psykiatrin att det finns flera olika försvarsmekanismer.

Du ser du håller ju med och ser problematiken. Om nu varenda utfall på beteendespektrat kan tolkas och tolkas som ett svar på vad anmälaren säger sig ha varit utsatt för vad är då styrkan i den "bevisningen". Hur kan det då vara ett bevis? Det spelar ju ingen roll om hon varit glad och skrattat, varit som vanligt eller varit ledsen. Allt kan ju tolkas och tolkas som en reaktion på det hon säger sig varit med om.

Det är ju just det här som är huvudproblematiken i den är typen av fall att det oftast saknas bevisning. Det saknas vittnen. Det var ju samma problematik med den "gamla lagen".

Men nu har man infört ännu mer svårbevisliga saker än tidigare och då skjuter fällande domar iväg som en raket. Väldigt märkligt i mina ögon.

I den här nya typen av fall där varken våld, hot eller utsatt situation förekommit utan det hela handlar om två personer som har olika uppfattning om ifall en handling varit ömsesidigt samtyckt eller inte så är det ju otroligt svårt att säga vad som skulle kunna vara bevisning. Det finns inga vittnen.
Det är ju nästan bara en inspelning av situationen som skulle kunna vara bevis och inte ens då egentligen om inte de inblandade juristerna gör sitt jobb ordentligt.

Lyssna på det här klippet där en kvinna anmäler våldtäkt och allt verkar vara solklart då hon även har en ljudinspelning. Men det kommer en tvist enbart på att försvarsadvokaten i det här fallet gjorde sitt jobb ordentligt.
https://www.youtube.com/watch?v=Fe7Gev0OCHA

En annan film
https://www.youtube.com/watch?v=xH_A8I1-ka8
Citera
2026-08-11, 20:52
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Och ändå är det bara promille som misslyckas med att ha samtyckande sex.

Det tyder väl på att de allra flesta lyckas utomordentligt väl med att veta om den andra vill ha sex.

Det är nog även som så att situationer som anmäls inträffar väldigt väldigt ofta men löses på annat sätt än polisanmälningar också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in