Citat:
Ursprungligen postat av
BlueRaindance
Du har säkert rätt där om kritiken mot Israel, Kristersson var nog rätt mesig, du har rätt.
Jag tror iaf att 90%+ av alla svenskar tycker det Israel gjort mot Palestina och Palestinierna, är HELT oacceptabelt, oförsvarbart och oförståeligt. Det tror jag även de flesta politiker tycker men Tidö/Kristersson valde att inte gå emot Israel/USA där.
Citat:
Ursprungligen postat av
Duvlort
Pratar vi procentsatser så tror jag snarare siffran 90% är antalet svenskar som inte bryr sig så mycket om konflikten Israel/Palestina, de har krigat i evigheter och kommer så fortsätta.
Att påstå att 90 procent av svenskarna skiter i det här är bara rent önsketänkande från din sida. Siffrorna visar tvärtom att engagemanget i Sverige har ökat enormt och att en stor majoritet av folket är djupt kritiska mot vad ockupationsmakten håller på med och riktiga svenskar som faktiskt kan sin historia vet mycket väl vad sionisterna har gjort mot oss.
De har helt glömt bort historien om hur den svenske greven, kungens farbror, rödakorshjälten och FN-medlaren Folke Bernadotte mördades i ett bakhåll på öppen gata i Jerusalem den 17 september 1948.
Han sköts ihjäl med kallt blod av sionisterna enbart för att han arbetade för fred, en tvåstatslösning och palestinska flyktingars rättigheter och hans uppoffring för fred belönades med sionistiska kulor och mördarna ställdes aldrig ens inför rätta och det är just det här som gör Svantessons och regeringens hyckleri så jävla vidrigt.
De står i Aktuellt och spelar hysteriskt ”mållösa” över ett tillbakadraget, klumpigt papper från oppositionen, samtidigt som de själva agerar villiga dörrmattor åt en stat vars själva fundament är byggt på terrorism, ockupation och mord på svenska fredsmeklare.
Att ni i högern orkar försvara den här totala bristen på ryggrad och nationell stolthet är helt obegripligt.