2026-08-11, 16:14
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Haha är detta de enda två tillgängliga alternativen?

Yes
Citera
2026-08-11, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Yes
Typiskt 🙂
Citera
2026-08-11, 16:23
Medlem
Män kan inte välja kvinnor som inte vill ha dem. Det gäller bägge könen.

Du kan inte få någon som inte vill ha dig oavsett din egen ålder eller den andra personens ålder. Väldigt enkelt.
Citera
2026-08-11, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
Vad du vill.

Jag har bara koll på mina närmsta.
Citera
2026-08-11, 16:46
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Jag har bara koll på mina närmsta.
Okej.

Jag förstår heller inte riktigt vad du vill få fram, jag bara visade att ålder är viktigt när män rankar skönhet.
Citera
2026-08-11, 16:58
Medlem
Citat:
Okej.

Jag förstår heller inte riktigt vad du vill få fram, jag bara visade att ålder är viktigt när män rankar skönhet.

Skönhet ligger inte i en siffra. Och jag tror inte att skönhet kan mätas på en skala. Man kan rent objektivt titta på symmetri och där kan kroppens ”förfall” spela en viss roll men på det stora hela så säger det mycket lite beroende på vem som tittar och vad den uppskattar.
Citera
2026-08-11, 17:02
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Skönhet ligger inte i en siffra. Och jag tror inte att skönhet kan mätas på en skala. Man kan rent objektivt titta på symmetri och där kan kroppens ”förfall” spela en viss roll men på det stora hela så säger det mycket lite beroende på vem som tittar och vad den uppskattar.
Sa jag att skönheten ligger i en siffra? Både du och din vän sura tomaten har som vanligt svårt för det här.

Generellt kan man säga att skönhet är en ungdomlig grej. Ingen seriös människa kommer argumentera emot det.
Citera
2026-08-11, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Samtidigt finns det alltid ett stort mått med halmgubbe i ditt sätt att argumentera. Om en kvinna jobbar som sjuksyrra eller förskolelärare och sen går ned till deltid för att ta hand om barn, så är hon ju fortfarande självständig på det sättet att hon i nödfall alltid kan flytta ifrån en man och gå upp till heltid. På dig låter det som att kvinnan behöver lång karriär och utbildning för att vara självständig.
Samtidigt är en kvinna som prioriterar ta hand om barn istället för karriär i många fall mer attraktiv för män, än en kvinna som prioriterar karriär. Sen har du hela aspekten med kärlek, som förmodligen är hyfsad orelaterad till både karriär och till viss del ålder.

Det jag förespråkar är ju äkta kärlek som inte bygger på att man aldrig får åldras och bli ful. Kvinnan får gärna vara självständig men ifall hon prioriterar karriär/utbildning före barn, så är det oattraktivt.

Det som händer i praktiken tror jag är följande: unga kvinnor är sexiga, glada och trevliga och 99% av hetero män finner dem attraktiva. Sen finns det kvinnor 34 år med lång utbildning och karriärer, dessa vill fortfarande ha män som är något "över" dem, något äldre, välutbildade, välbetalda, vältaliga, långa, snygga osv. Problemet är att dessa män hellre väljer en 26-årig tjej som är mindre krävande och istället gladare och mer omhändertagande och fertil.

Att plugga 3-4 år på högskola/universitet (vilket man gör om man läser till sjuksköterska eller förskolelärare) och sedan skaffar ett jobb, är att göra karriär. Och att bli självständig och självförsörjande. Och denna utbildning är flertalet färdiga med i tidig vuxen ålder, innan 30 iaf. Och flertalet kvinnor går ner i % under småbarnsåren. Och får en man. Och får barn med honom vid cirka 31 års ålder.

Men kära du. Som Pippi Långstrump sa "Att spela trumpet, utan trumpet, det är det svåraste som finns!". Det är väldigt svårt/omöjligt att prioritera familj och barn innan man har familj och barn! Jag själv prioriterade arbete (arbetade som mest 130%), studier, vänner, mina äldre släktingar, min träning, se på film, läsa skönlitteratur och facklitteratur, musik väldigt högt innan jag fick familj!

När jag fick en partner när jag var över 30 och sedan barn när vi båda var över 35, så prioriterar jag familjen före allt annat! Både jag och min partner har gått ner i arbetstid (under 100%), för att ge familjen mer av vår tid. Väldigt svårt/omöjligt att visa att man "är en sådan" som prioriterar familjen högst av allt, innan man har en familj att prioritera!

Och visst är kärlek det högsta av allt. Men du behöver förstå en väldigt viktig sak: en dotter som växer upp med en pappa som går och fluktar efter tonårstjejer och inte ger modern någon uppmärksamhet. Och dottern märker att modern blir mer och mer grå av minskad uppmärksamhet från sin make. Den dottern kommer lära sig:
1. Män vill ha unga tjejer och sedan är man pase´ fast man har fött honom barn.
2. Bäst att bli självförsörjande och inte satsa helhjärtat på män, de kommer ändå bara svika.

En dotter som ser sin pappa flirta med sin mamma och att de fortsatt är kära i varandra och attraherade av varandra (sådant märks, även om de inte hånglar öppet, märks i blickar, fina kommentarer osv.). Den dottern lär sig:
1. Kärlek och attraktion håller högt upp i åldern, män är pålitliga i sin kärlek och attraktion.
2. Jag kan lita på män och satsa på män och familj, det är tryggt.

Du som hebefil kommer riskera att få otrygga döttrar som blir "karriärslystna" och det är du som har skapat det då, inte feminismen.

Medans vi som känner högst attraktion till vår partner (även när vi är kring 50 bast etc.) kommer ge våra döttrar en trygghet i at relationer är hållbara även ur attraktionsaspekten.

Djup kärlek märks ju inte för omgivningen lika mycket som attraktion gör.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-08-11 kl. 18:03.
Citera
2026-08-11, 18:38
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Att plugga 3-4 år på högskola/universitet (vilket man gör om man läser till sjuksköterska eller förskolelärare) och sedan skaffar ett jobb, är att göra karriär. Och att bli självständig och självförsörjande. Och denna utbildning är flertalet färdiga med i tidig vuxen ålder, innan 30 iaf. Och flertalet kvinnor går ner i % under småbarnsåren. Och får en man. Och får barn med honom vid cirka 31 års ålder.

Men kära du. Som Pippi Långstrump sa "Att spela trumpet, utan trumpet, det är det svåraste som finns!". Det är väldigt svårt/omöjligt att prioritera familj och barn innan man har familj och barn! Jag själv prioriterade arbete (arbetade som mest 130%), studier, vänner, mina äldre släktingar, min träning, se på film, läsa skönlitteratur och facklitteratur, musik väldigt högt innan jag fick familj!

När jag fick en partner när jag var över 30 och sedan barn när vi båda var över 35, så prioriterar jag familjen före allt annat! Både jag och min partner har gått ner i arbetstid (under 100%), för att ge familjen mer av vår tid. Väldigt svårt/omöjligt att visa att man "är en sådan" som prioriterar familjen högst av allt, innan man har en familj att prioritera!

Och visst är kärlek det högsta av allt. Men du behöver förstå en väldigt viktig sak: en dotter som växer upp med en pappa som går och fluktar efter tonårstjejer och inte ger modern någon uppmärksamhet. Och dottern märker att modern blir mer och mer grå av minskad uppmärksamhet från sin make. Den dottern kommer lära sig:
2. Bäst att bli självförsörjande och inte satsa helhjärtat på män, de kommer ändå bara svika.

En dotter som ser sin pappa flirta med sin mamma och att de fortsatt är kära i varandra och attraherade av varandra (sådant märks, även om de inte hånglar öppet, märks i blickar, fina kommentarer osv.). Den dottern lär sig:
1. Kärlek och attraktion håller högt upp i åldern, män är pålitliga i sin kärlek och attraktion.

Du som hebefil kommer riskera att få otrygga döttrar som blir "karriärslystna" och det är du som har skapat det då, inte feminismen.

Medans vi som känner högst attraktion till vår partner (även när vi är kring 50 bast etc.) kommer ge våra döttrar en trygghet i at relationer är hållbara även ur attraktionsaspekten.

Wow, the effort you're making...

För att säga att en man som tänder på vad, 20-30 år gamla kvinnor är hebefil.
Vet du vad tomaten, jag tror din egen lille sillmjölke du har där hemma tänder på ännu yngre kvinnor. Tänk på det inatt.

Det bästa man kan göra för sin dotter är att lära henne att utseende är allt. Om hon har minsta lilla fallenhet för att se bra ut ska hon lägga all sin energi på det och fixa en man innan det är försent. Annars slutar man upp som dig, nästan 50 år och försöker intala män att de måste tända på tanter annars är de hebefiler!!! Boo!!! Man måste också lära dem acceptera att mäns uppmärksamhet inte definierar deras liv.

Tänk om gubbar gick runt så här och grät över att kvinnor inte flörtar med dem?
Senast redigerad av Negerhanen 2026-08-11 kl. 18:40.
Citera
2026-08-11, 18:44
Medlem
Citat:
Sa jag att skönheten ligger i en siffra? Både du och din vän sura tomaten har som vanligt svårt för det här.

Generellt kan man säga att skönhet är en ungdomlig grej. Ingen seriös människa kommer argumentera emot det.

Tomaten och jag kanske ser mer än ni som betalar för sex ser?
Överväger nu att försöka bli vän med tomaten eftersom att det stör dig så mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Tyvärr är det många kvinnor som blir tvungna att välja ”antingen eller” redan INNAN dom planerat för barn då företagen gärna väljer den till synes enkla lösningen än att se långsiktigt. En karriär-pappa kan välja att inte ta ut sina pappa-dagar. Det valet har inte mammor i samma utsträckning.
Av rädsla väljer väl därför många kvinnor att lägga sig platt och acceptera att ”bara” vara en mamma. Även dom som inte har partner tvingas in i det.

Djup kärlek är tyst. Ytliga relationer tar störst plats utåt sett men är i jämförelse betydelselösa på det stora hela.
Citera
2026-08-11, 18:49
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Tomaten och jag kanske ser mer än ni som betalar för sex ser?
Överväger nu att försöka bli vän med tomaten eftersom att det stör dig så mycket.
Det är bara delusional cope, det kommer sluta med att man tappar det som Britney Spears.

När kvinnor inser att de inte får samma uppmärksamhet från män som förut copar de på olika sätt:

Får anorexi (jag är snygg om jag är smal)
Knarkar eller dricker
Börjar yra om kärlek eller energier hela dagarna
Försöker ragga upp mycket yngre män (men det är aldrig hebefilt)
Rakar av sig håret
Sätter eld på sig själva

The sky is the limit här. Ska man bidra till att unga kvinnor hamnar i sådana destruktiva beteenden för att de inte vill se sanningen i vitögat?
Citera
2026-08-11, 19:19
Medlem
Citat:
Det är bara delusional cope, det kommer sluta med att man tappar det som Britney Spears.

När kvinnor inser att de inte får samma uppmärksamhet från män som förut copar de på olika sätt:

Får anorexi (jag är snygg om jag är smal)
Knarkar eller dricker
Börjar yra om kärlek eller energier hela dagarna
Försöker ragga upp mycket yngre män (men det är aldrig hebefilt)
Rakar av sig håret
Sätter eld på sig själva

The sky is the limit här. Ska man bidra till att unga kvinnor hamnar i sådana destruktiva beteenden för att de inte vill se sanningen i vitögat?

Och dom kvinnor som inte gör något av nämnda punkter?
Eller det kanske är dom där senblommarna som inte insett förrän senare i livet att dom var ganska snygga ändå så då uppskattar dom sig själva helt plötsligt.
Tror sådana kvinnor vuxit upp under mycket dåliga förhållanden. Mödrar och andra kvinnor som ständigt tryckt ner dom och när dom väl befriats från sådana häxor så ser dom att häxorna hade fel mest hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in