Citat:
Ursprungligen postat av
HBTKuk
"Minsta lilla skuld"..
Vi talar om Kronofogden. Minsta lilla skuld hamnar inte där. Där hamnar man för att man inte klarar av att betala för sig. Det ska rätt mycket till, och säger något om en persons ekonomisinne och allmäna livssituation.
Stämmer inte. Inkassobolag kan skicka det vidare till Kronofogden bara efter någon vecka. Så dessa inkassobolag är riktiga skitstövlar, för det mesta. De gör en kreditupplysning på personen, och om personen inte har några betalningsanmärkningar så ökar till och med risken att de skickar iväg till Kronofogden ännu snabbare. För de tänker så att om personen redan har en massa betalningsanmärkningar så minskar chansen att de får tillbaka sina pengar som de har lagt ut på Kronofogden (Kronofogdens egna avgift), samt de lägger även på en egen avgift.
Kronofogden kräver dock att man har noterat skulden, och då är det sista chansen att betala, annars blir det betalningsanmärkning. Så där borde det inte vara några problem att inte missa att betala.
Citat:
Ursprungligen postat av
NYZ367
Efter felfritt boende hos en kommunal hyresvärd i 16 år. Sökte jag en mindre BILLIGARE lägenhet då skrev dom till mig.
"Efter din ansökan om att byta lägenhet har vi upptäckt via Creditsfafe att du har skuld hos Kronofogden." Enligt vår policy ber dig återkomma ifall du vill byta lägenhet om 4 år.
Samtidigt har asylsökande från Syrien och Ukraina översvämmat gården.
Det är 48 lägenheter på samma fastighetsbeteckning, mina grannar.
Fuckt up rules? Åsikter om detta?
Ofta brukar det vara sådana där stelbenta regler, så de kan inte se individens behov, samt som du säger, du hade ju redan skulden innan år 2010, och du har bott där i 16 år anmärkningsfritt, så det blir ju höjden av löjlighet och stelbenthet. Du säger även att dessa regler är nya. Jag blir knappast förvånad, då denna stelbenthet verkar bara bli värre och värre.