Citat:
Ursprungligen postat av
trustmeiamadoctor
Du förvränger mycket här.
Mamman beskrev att flickan mådde väldigt dåligt. Det förelåg en diskrepans mellan vad som beskrevs i näringsintag och vad hon måste ha ätit. CVK är ett säkrare alternativ än PVK på sikt. Hade vården något val än att ge dropp utifrån det man fick till sig?
Att de vände i vårdintervall kan väl ha berott på att de såg en positiv utveckling och kunde driva utvecklingen framåt?
De har gjort fel tidigare med ordination av vitaminer. Stor skillnad gentemot kalorier.
Så nej, du får allt visa på objektiva bevis. Vilket du inte har.
Lol!
Läkarna har erkänt att de gjort fel om droppet, de har tvingats pudla i alla anklagelser om mamman och det här du skriver om vårdintervallet är ju helt befängt.
För åttiofemte gången nu; visa oss vart de haft ett möte med föräldrarna om den här diskrepansen om dagbok/näringsintag. För det dök inte upp något om det förens just när det hettades till om IVO anmälan och byta av sjukhus.
CVK, PVK, inget av det är adresserar vad jag sa. Det var läkarteamet som vill ha stora interventioner, inte mamman.
Du själv ger inga som helst bevis. Jag har gett objektiva bevis nät jag hänvisar till de dokumentationer som finns. Menar du konkreta kanske? Nej jag har inte tillgång till några journaler.