Citat:
Ursprungligen postat av
knasen79
Är det bara jag som stör mig på folk som lägger upp sina varor men inte pinnen efteråt? Jag har alltid sett det som en enkel oskriven regel: du lägger upp dina varor och avslutar med pinnen.
Mitt beteende när någon struntar i det är att lägga upp mina varor direkt efter deras. När kassören börjar slå in dem på samma köp påpekar jag att personen framför inte lade dit någon pinne. Sedan lägger jag självklart dit en pinne efter mina egna varor.
Är det ett rimligt sätt att markera, eller är det jag som beter mig illa?
Om den framför inte lägger upp en pinne är det väl bara att själv lägga dit den, eller göra ett tydligt avstånd. Det är onödigt att förstora upp irritationsmoment i vardagen.
Du kan väl hålla på om du vill, men du gör ingen lyckligare - allra minst dig själv.
Det är väl snarare så, att om man är stressad (som man kan vara ibland) och vill skynda på genom att börja lägga upp varor direkt, att man själv då bör tillse att avståndet mellan varorna är tydligt genom att lägga upp pinnen framför sina varor. Annars väntar man väl tills varorna rullat fram några decimeter innan man lägger upp sina varor bara.
Om livet är för enkelt vissa göra det jobbigare. Exempelvis TS.