Citat:
Ursprungligen postat av
kalleanka-kille
Han vill dräpa?
Jag förstår inte
Citat:
Ursprungligen postat av
oyegie
Kyrkan är inte byggd på bibeln, den kristna församlingen är byggd på den första pingstdagen när den heliga ande utgjutes, utan Jesus hade det aldrig hänt, islam har ju bara copypastat från bibeln och hittat på nån profet.
Hinduismens första skriftliga källor är från 1500 år före Kristus. Ungefär samtida med Zoroastrism, vilket förövrigt är den religon som påverkat kristendomen, judendomen och islam mest.
Men pratar vi gammalt är det måste vi ju nämna Australiensisk aboriginsk religion, över 60 000 år gamla. En av mina favorit religoner faktiskt.
“Jag hör ihop med detta land, dessa människor, dessa förfäder och dessa regler, och därför har jag vissa skyldigheter.”
Alla ovannämnda religoner har riter, berättelser och högtider som mycket väl går att likställa med att, "den kristna församlingen är byggd på den första pingstdagen när den heliga ande utgjutes, utan Jesus hade det aldrig hänt".
Så du får ursäkta. Men det är omöjligt att förstå varför berättelser ur den unga religionen kristendomen skulle vara mer sanna än andras.