2026-08-11, 14:58
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Första gången du är i kontakt med reductio ad absurdum? Grattis. Läste första meningen. Resten blev som att du snubblade på dina egna skosnören.

Nej, inte första gången.

Läs vad du vill.

Citat:
Påtal om det. Vad uppnådde din varning? Vad är det den skyddar?
Vi är överens om att det står i din makt att dela ut en varning. Men vilken funktion fyllde den? Och tänker om vi undviker cirkulära tankegångar.

Ptja, tanken var att den skulle få TS att vakna till och sluta bryta mot reglerna. Men det är ju tämligen uppenbart att det blev ett stolpskott då h*n mest verkar vara intresserad av att lägga fokus på att bestrida varningar i stället för att hörsamma dem.
Citera
2026-08-11, 15:29
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Nej, inte första gången.

Läs vad du vill.

Ptja, tanken var att den skulle få TS att vakna till och sluta bryta mot reglerna. Men det är ju tämligen uppenbart att det blev ett stolpskott då h*n mest verkar vara intresserad av att lägga fokus på att bestrida varningar i stället för att hörsamma dem.
Är vi överens om att (FB) Grisvarning (0.06) i chatten är ett stängt och avhandlat ärende? För jag hoppas vi är överens om att vidare diskussion i just den sakfrågan inte förtjänar en bump varje gång det kommer på tal?

För är det ett stängt och avhandlat ärende så har VV mig veterligen bara avkunnat en anekdot. I en tråd som handlar om allt mellan himmel och jord borde rimligtvis anekdoter vara tillåtna. Någon annan ordning har inte på förhand meddelats.
Citera
2026-08-11, 15:32
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
15-20 år?

Var får du det ifrån?

Räcker det inte att kolla på samtliga de senaste fem åren?

Det ser ju inte ut att bli bättre över tid om man säger så...

Då jag inte har påpekat några moderatorsåtgärder kopplade till modereringen av den här tråden är ditt nonsenspåstående inget som påverkar mig.

Att du inte ens förstår det visar på hur oförstående du faktiskt är när det kommer till regelverket.

För övrigt är jag inte det minsta arg. Jag är undrande till hur det egentligen står till med din förmåga att förstå eftersom du mest visar upp vad du inte förstår. Svårt för dig att förstå det?

Min första varning kom 2010 dvs för 16 år sedan dvs 15-20 år sedan (hade inte det exakta året i minnet, men har kollat upp det nu) om min matematik stämmer.
Det var där (min profil) jag fick det ifrån.

Du klumpar ju ihop hela min varningshistorik när du skriver:

"Varför skulle man inte få ta upp din varningshistorik i det sammanhanget?"

Därför att dessa varningar är gamla moderatorsåtgärder, så klart.
Du tar ju alltså upp gamla moderatorsåtgärder själv, och kommenterar dessa.

"Om vi ska diskutera mitt modererande och hur det ser ut i förhållande till dig och ditt förhållningssätt till Flashback Forums regelverk skadar det väl inte att öppet visa upp hur det faktiskt ser ut och inte enbart utgå ifrån din tillrättalagda bild där offerkoftan håller på och kramar livet ur dig."

Klart och tydligt att du kommenterar dessa gamla moderatorsåtgärder.
Nu skriver du:

"Då jag inte har påpekat några moderatorsåtgärder kopplade till modereringen av den här tråden..."

Kanske inte, men varför tog du upp gamla moderatorsåtgärder överhuvudtaget och kommenterade dessa?
Vadå inte kopplade till den här tråden?
Menar du att vem som helst kan dra upp gamla moderatorsåtgärder i andra trådar än vad dessa handlar om?
Man blir ju mörkrädd nästan.

/VV
Citera
2026-08-11, 15:44
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:

Och du verkar vara mer intresserad av att varna de du ogillar än att lägga fokus på vad du varnar.
-:"Den jäveln ska få!"

Varför tror du att det finns ganska många här i tråden som tycker att varningen var dålig?
När två kollegor kommer in och tycker det, borde du kanske fundera.
Inte på vad jag skriver, utan vad dom och andra i tråden skriver.
Det är ju nästan konsensus på att varningen var dålig.

Ja, det finns de som kritiserar mig och varför jag drog upp den gamla tråden och kanske har de rätt i det.
Men svaret är oerhört enkelt.
För att det var den moderatorsåtgärd som dök upp i skallen när jag skulle visa att chatten modereras.
Visst, det finns kanske misstankar att jag gjorde det i ett annat syfte, men där har du orsaken.
Syftet var att berätta att chatten modereras.
Om jag skulle gräva fram ett annat ingripande i tråden som handlar om moderering skulle jag få gräva ett tag. Kommer inte ens på något så här direkt.
Denna dök upp för jag av uppenbara skäl mindes och kände till den.

/VV
Citera
2026-08-11, 16:56
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Är vi överens om att (FB) Grisvarning (0.06) i chatten är ett stängt och avhandlat ärende? För jag hoppas vi är överens om att vidare diskussion i just den sakfrågan inte förtjänar en bump varje gång det kommer på tal?

I vilket avseende menar du?

Det är inte jag som dragit upp den tråden och utgången av diskussionen i den; det är TS som gjort det.

För min del är det enda som är relevant med den tråden att det är en diskussion om en moderatorsåtgärd gällande tråden TS länkade in den i vilket ledde till att han blev varnad för det. I övrigt är jag helt obrydd om den.

Citat:
För är det ett stängt och avhandlat ärende så har VV mig veterligen bara avkunnat en anekdot. I en tråd som handlar om allt mellan himmel och jord borde rimligtvis anekdoter vara tillåtna. Någon annan ordning har inte på förhand meddelats.

H*n har hänvisat till den som exempel på att tråden den handlar om modereras. Något det fanns noll och ingen faktisk grund till att göra.

Att länka till den och lägga till "Nänä. Inte alls så.' och"Men det finns mer som vi inte ska prata om." som svar på påståendet om att tråden inte modereras är enligt min mening att kommentera moderatorsåtgärderna i tråden.

Varför inte om man känner ett tvång att motbevisa ett sådant påstående hänvisa till valfri moderator eller admin?

Om man är lite uppmärksam och tar till sig av sin omgivning blir det även uppenbart att tråden modereras genom att läsa moderatormeddelandet som visas för samtliga som postar inlägg i tråden.
Citera
2026-08-11, 17:08
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
För min del är det enda som är relevant med den tråden att det är en diskussion om en moderatorsåtgärd gällande tråden TS länkade in den i vilket ledde till att han blev varnad för det. I övrigt är jag helt obrydd om den.

I vilket varningen ströks av admin som ansåg att det inte ens var nära en 0.06.
Klart du är obrydd om sådana saker.
Det har vi ju sett här i tråden redan.

Men du borde kanske inte vara så obrydd om utfallet på tråden.

"Det är helt och hållet oväsentligt var admin, påven eller Edward Blom tycker om varningen du länkat till."

Eftersom du inte bryr dig om vad admin skrev, eller vad han ansåg om den varningen är du kanske inte rätt person att moderera chatten.

"om en moderatorsåtgärd gällande tråden TS länkade in den i vilket ledde till att han blev varnad för det. I övrigt är jag helt obrydd om den."

Du bryr dig fram till att läsa att jag blev varnad i den gamla tråden och det räcker för dig.
Du bryr dig inte mer vad som hände.
Att admin stök varningen pga att den inte ansågs räcka till.
Men du bryr dig inte.
Du vet vad en 0.06 är. Du kan grejerna.

Dina moderatorskollegor som skrivit i tråden verkar inte hålla med dig.

/VV
Citera
2026-08-11, 17:10
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Min första varning kom 2010 dvs för 16 år sedan dvs 15-20 år sedan (hade inte det exakta året i minnet, men har kollat upp det nu) om min matematik stämmer.
Det var där (min profil) jag fick det ifrån.

Du klumpar ju ihop hela min varningshistorik när du skriver:

"Varför skulle man inte få ta upp din varningshistorik i det sammanhanget?"

Därför att dessa varningar är gamla moderatorsåtgärder, så klart.
Du tar ju alltså upp gamla moderatorsåtgärder själv, och kommenterar dessa.

"Om vi ska diskutera mitt modererande och hur det ser ut i förhållande till dig och ditt förhållningssätt till Flashback Forums regelverk skadar det väl inte att öppet visa upp hur det faktiskt ser ut och inte enbart utgå ifrån din tillrättalagda bild där offerkoftan håller på och kramar livet ur dig."

Klart och tydligt att du kommenterar dessa gamla moderatorsåtgärder.
Nu skriver du:

"Då jag inte har påpekat några moderatorsåtgärder kopplade till modereringen av den här tråden..."

Kanske inte, men varför tog du upp gamla moderatorsåtgärder överhuvudtaget och kommenterade dessa?
Vadå inte kopplade till den här tråden?
Menar du att vem som helst kan dra upp gamla moderatorsåtgärder i andra trådar än vad dessa handlar om?
Man blir ju mörkrädd nästan.

/VV

Du förstår uppenbarligen inte och jag har inget intresse av att än en gång förklara för dig.

Självklart får du tro vad du vill och tycka vad du vill. Men då du verkar vara helt resistent emot att ta till dig något annat än vad du vill, tycker och tror är jag tämligen överens om att det här inte leder någonstans.

Därmed är jag färdig med den här delen av diskussionen. Fortsätt om du vill, men du får inte några fler svar av mig kopplat till detta.

Citat:
Och du verkar vara mer intresserad av att varna de du ogillar än att lägga fokus på vad du varnar.
-:"Den jäveln ska få!"

Varför tror du att det finns ganska många här i tråden som tycker att varningen var dålig?
När två kollegor kommer in och tycker det, borde du kanske fundera.
Inte på vad jag skriver, utan vad dom och andra i tråden skriver.
Det är ju nästan konsensus på att varningen var dålig.

Ja, det finns de som kritiserar mig och varför jag drog upp den gamla tråden och kanske har de rätt i det.
Men svaret är oerhört enkelt.
För att det var den moderatorsåtgärd som dök upp i skallen när jag skulle visa att chatten modereras.
Visst, det finns kanske misstankar att jag gjorde det i ett annat syfte, men där har du orsaken.
Syftet var att berätta att chatten modereras.
Om jag skulle gräva fram ett annat ingripande i tråden som handlar om moderering skulle jag få gräva ett tag. Kommer inte ens på något så här direkt.
Denna dök upp för jag av uppenbara skäl mindes och kände till den.

/VV

Det här är ingen demokrati. Såvida inte någon admin säger något annat stannar varningen kvar.

Din syn på konsensus ger jag inte mycket för och den påverkar inte heller varningens kvarvarande eller ej.

Att du än en gång drar offerkoftan över axlarna och försöker få det till att det skulle vara en varning utdelad på grund av att jag skulle ha något personligt agg mot dig bekommer mig inte heller.

Såvida du inte har något seriöst att komma med bör du inte räkna med att jag lägger mer tid och energi på att diskutera det här ärendet med dig.
Citera
2026-08-11, 17:11
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Du förstår uppenbarligen inte och jag har inget intresse av att än en gång förklara för dig.

Självklart får du tro vad du vill och tycka vad du vill. Men då du verkar vara helt resistent emot att ta till dig något annat än vad du vill, tycker och tror är jag tämligen överens om att det här inte leder någonstans.

Därmed är jag färdig med den här delen av diskussionen. Fortsätt om du vill, men du får inte några fler svar av mig kopplat till detta.

Det här är ingen demokrati. Såvida inte någon admin säger något annat stannar varningen kvar.

Din syn på konsensus ger jag inte mycket för och den påverkar inte heller varningens kvarvarande eller ej.

Att du än en gång drar offerkoftan över axlarna och försöker få det till att det skulle vara en varning utdelad på grund av att jag skulle ha något personligt agg mot dig bekommer mig inte heller.

Såvida du inte har något seriöst att komma med bör du inte räkna med att jag lägger mer tid och energi på att diskutera det här ärendet med dig.

Inte ett ord om vad dina kollegor tycker.
Det är kanske seriöst nog?

/VV
Citera
2026-08-11, 17:12
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
I vilket varningen ströks av admin som ansåg att det inte ens var nära en 0.06.
Klart du är obrydd om sådana saker.
Det har vi ju sett här i tråden redan.

Men du borde kanske inte vara så obrydd om utfallet på tråden.

"Det är helt och hållet oväsentligt var admin, påven eller Edward Blom tycker om varningen du länkat till."

Eftersom du inte bryr dig om vad admin skrev, eller vad han ansåg om den varningen är du kanske inte rätt person att moderera chatten.

"om en moderatorsåtgärd gällande tråden TS länkade in den i vilket ledde till att han blev varnad för det. I övrigt är jag helt obrydd om den."

Du bryr dig fram till att läsa att jag blev varnad i den gamla tråden och det räcker för dig.
Du bryr dig inte mer vad som hände.
Att admin stök varningen pga att den inte ansågs räcka till.
Men du bryr dig inte.
Du vet vad en 0.06 är. Du kan grejerna.

Dina moderatorskollegor som skrivit i tråden verkar inte hålla med dig.

/VV

Detta nonsens har jag redan bemött. Att du inte förstår är ditt problem och inte mitt.
Citera
2026-08-11, 17:14
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Inte ett ord om vad dina kollegor tycker.
Det är kanske seriöst nog?

/VV

Detta nonsens har jag redan bemött. Läs vad jag skriver i den nedre delen av inlägget du citerade.

Att du inte förstår är ditt problem och inte mitt.
Citera
2026-08-11, 17:50
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Framförs det verkligen ingen synpunkt när TS länkar till en tråd med titeln ”Grisvarning (0.06) i chatten”? Som dessutom ”råkar” vara hans egen tråd.

Bara trådtiteln är ju en solklar synpunkt på modereringen, och trådtiteln framgår i det varnade inlägget utan att man ens behöver klicka på länken.

Lite omskrivet lyder alltså det nyss varnade inlägget så här: ”Jojo, moderatorerna agerar ibland, som när de gav mig en värdelös jävla grisvarning i den här tråden”.

Hade du förstått en varning av det omskrivna inlägget? Om ja borde du även förstå Allaballawallas varning. För innebörden är samma.
Titeln saknar betydelse. Om jag minns rätt så är standardinställningen sådan att en länk till en FB-tråd visas på det sättet. Just utseendet kan alltså även användas som argument för att VV endast klistrat in en länk till en tråd som för just VV bör vara lätt att leta upp. Den enda som vet hur det ligger till är just VV. Och det har funnits gott om tid att ändra rubriken, om den skulle vara opassande.
Citera
2026-08-12, 01:16
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
I vilket avseende menar du?
Samtliga avseenden. Moderatorn som är berörd kan inte försvara sig, så ingen mening att bumpa tråden.

Citat:
Det är inte jag som dragit upp den tråden och utgången av diskussionen i den; det är TS som gjort det.
Vi är överens om förutsättningarna för denna tråd.

Citat:
Och vi är överens om.dess innehåll också.

Citat:
H*n har hänvisat till den som exempel på att tråden den handlar om modereras. Något det fanns noll och ingen faktisk grund till att göra.

Att länka till den och lägga till "Nänä. Inte alls så.' och"Men det finns mer som vi inte ska prata om." som svar på påståendet om att tråden inte modereras är enligt min mening att kommentera moderatorsåtgärderna i tråden.
Ja. Hur ska vi lära oss reglerna om vi inte får länka till gamla avslutade ärenden?

Citat:
Varför inte om man känner ett tvång att motbevisa ett sådant påstående hänvisa till valfri moderator eller admin?
Ptja, i framtiden kanske det är bättre att länka din profil?

Citat:
Om man är lite uppmärksam och tar till sig av sin omgivning blir det även uppenbart att tråden modereras genom att läsa moderatormeddelandet som visas för samtliga som postar inlägg i tråden.
Ja, någonstans är frågan felriktad. Borde skickats som ett PM, inte ett inlägg som VV kunde svara på.
Senast redigerad av The Crash 2026-08-12 kl. 02:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in