Citat:
Ursprungligen postat av
Detdundrar
Var antagligen blodig och skadad. Ville nog inte viss sig på allmänna kommunikationsmedel.
Han kunde väl bada uppenbarligen. Och hade han inte tillgång till hennes hus? Där måste väl funnits en handduk och ett klädombyte om han nu varit där i två veckor, och sannolikt också en dusch.
Nu har jag inte hängt med riktigt på all info i detta fall, men jag tycker inte han verkar ha handlat riktigt rationellt efteråt om han ville undvika upptäckt. Hade ju blivit misstänkt ändå såklart men nu blev han ju tagen på bar gärning i flykten.
Särskilt allvarligt skadad tror jag inte han var, då kan man väl inte simma mellan öar eller bära kajaker. Skakad då snarare. Han kanske insåg att det är lite skillnad på att bara vara en sol och vårare som charmar kvinnor och lurar dem på bostäder och egendom, och på att slå ihjäl dem. Insåg att han bränt sin bekväma tillvaro som konstsnobb med lyxliv på Södermalm och får sitta i fängelse istället. Det svider nog. Kanske han t o m tänkte dränka sig för så himla långt kan man inte simma. Hade han flytväst på när han fiskades upp?