2026-08-11, 13:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
De hade planerat att fira semester ihop. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/M7ao6m/aklagaren-efter-mordet-i-skargarden-inte-forekommit-vald-tidigare
Och inget våld har förekommit tidigare i relationen enligt artikeln. Då tror jag inte på teorin att hon tänkt göra slut. Ja det låter som en plötsligt uppflammande konflikt!

Samtidigt går det inte att utesluta att någon av de två hade kontakt med andra vid sidan om men sen upptäcktes detta dubbelspel med påföljande gräl och bråk?

Vi ska komma ihåg att svartsjuka är ett vanligt bakomliggande motiv vid grovt våld, misshandel och dödligt våld i nära relationer.
Citera
2026-08-11, 13:27
Medlem
Jag känner en person som är precis som ni beskriver MGM
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Allt handlar om narcissisten.
Och alkohol. Jag tror inte för en sekund att han varit nykter de där två veckorna på ön...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Nja, snarare en (väldigt knapp övervikt) åt andra hållet:

Trodde faktiskt övervikten skulle vara större, måste jag säga. Visst, hur många som fått "psykbryt" utav dessa går ju naturligtvis inte att utläsa.

De har väl inte fått psykbryt, utan bråkat om något? Psykbryt brukar endast användas som förklaring när män slår ihjäl kvinnor med besinningslöst våld, av någon anledning. Folk tycker väl det känns skönare att skylla på det än att acceptera att människor har ondskefulla, narcissistiska och empatilösa sidor. Dessutom är det knappast rätt att jämföra ett fylleslagsmål med en blåtira som enda konsekvens med dödligt våld.

Våld män emellan är nog vanligare ja, men är socialt accepterat och förväntat på ett annat sätt. Huruvida detta är rätt och bra eller ej är en helt annan diskussion. Det ses som en uppgörelse mellan jämbördiga motståndare. I NHL är det t ex en del av spelet att spelarna kastar handskarna och börjar slåss. Det är tillåtet för underhållningens skull och ses som en hederssak.
Citera
2026-08-11, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Han vet precis vad han gjort men leker dum
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Han tänker ut vilken story som blir den bästa för honom.
Så kan det vara.

Händelsen är självklart svår även för gärningsmannen, men att lägga sig platt och erkänna allt som den häktade är fullt medveten om, ligger nog inte för den här personen.
Citera
2026-08-11, 13:29
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig

Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Inget motiv till händelsen har ännu framkommit, enligt åklagaren. I förhör nämner den misstänkte ”bråk” i perioder som lett till att han sagt saker han inte menat, men vill i övrigt inte gå in närmare på vad upprinnelsen till mordet kan vara.

Som andra spekulerar om: BO kanske ville avsluta relationen.

Mycket möjligt. Det har nog varit något såpass chockartat som utlöst denna kris som resulterade i ”något tumultartat”…ett hot om avslut när det det dessutom stundade en fest. Tror hela hans självbild och framtidsdröm rasade och gjorde honom oförmögen att kontrollera sina känslor och sin uppdämda ilska.
Citera
2026-08-11, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Samtidigt går det inte att utesluta att någon av de två hade kontakt med andra vid sidan om men sen upptäcktes detta dubbelspel med påföljande gräl och bråk?

Vi ska komma ihåg att svartsjuka är ett vanligt bakomliggande motiv vid grovt våld, misshandel och dödligt våld i nära relationer.
Eftersom TN inte verkar helt frisk i skallen så behövs nog inte mkt alls för att svartsjuka och ilska ska blossa upp från hans sida! Eftersom förhållandet var så pass nytt också så är ju svartsjukekänslor vanligt innan man vet var man har varann men de flesta normala människor kan ju kontrollera sina känslor!
Citera
2026-08-11, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Nja, snarare en (väldigt knapp övervikt) åt andra hållet:

Trodde faktiskt övervikten skulle vara större, måste jag säga. Visst, hur många som fått "psykbryt" utav dessa går ju naturligtvis inte att utläsa.

Nu var ju detta inget misshandelsbrott utan ett mord, så du kanske ska ta rätt statistik. Våld med dödlig utgång. Förslagsvis väl utan tillhyggen för med tillhyggen gäller ju inte längre storlek- och styrkeförhållandet i vem som kan övermanna vem. Med en pistol eller yxa kan en mindre person övermanna en större utan problem.

Det är inte så ofta man läser om en man strypmördat sin kompis för att han sagt upp kontakten, t ex.
Citera
2026-08-11, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retina
2.1 miljoner är väl exklusive ev. löneväxling till tjänstepension (som jag utgår ifrån att hon gjorde).

(källa: alla mina vänner med lön över brytpunkten löneväxlar så mycket de kan, framför allt dom som arbetar på ställen där arbetsgivaren lägger på 6% extra, vilket alla(?) banker gör)
Så är det säkert. Sedan kanske det är inkluderat en del förmåner i det där. T ex om hon har en förmånsbil så slängs det ju på en bra summa på lönen som ska skattas för och som ju då räknas in som beskattningsbar inkomst även fast det inte är lön.
Citera
2026-08-11, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Jag tror det är verbala bråk. Det står ju också "sagt saker som han inte menat" Hade det varit andra bråk med slag osv då är det ju misshandel och frågan är väl då om inte Åsa hade dragit sig ur förhållandet tidigare. Det finns väl egentligen inga andra tecken på att han fysiskt misshandlat sina tidigare ex eller barn ? Jag har uppfattat det mer att han begått psykisk misshandel, psykat sina ex, tex suttit på en stol utanför rummet, så sjukt ju, och också skrikit och gapat mkt!
den bonndrängen kan äta min skit,ynklig liten parasit
Citera
Medlem
Nationalromantiks avatar
Den här killen är väldigt manipulativ, att han nu spelar ångerfull etc betyder inte att han är det.

Uppenbart att många i denna tråd är godtrogna och lättlurade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonnyKennyLenny
Case closed. Han lär nog börja tala mer med lite distans till det hela och när han inser att säga ingenting kommer att innebära 18 år och att säga rätt saker kan ge under 14. Jag delar helt den bedömning som många FB:are uttryckt att han känt sig underlägsen BO samt att detta har förstärkts av hur BO och hennes ex visat en förtrolig relation på en nivå som han själv inte nått upp till. Barnens planerade ankomst har nog eskalerat hans stresspåslag och oviljan att förlora (=pysa) varit avgörande. TN har nog in i det sista hoppats att han och BO skulle ha mött barnen hand i hand med någon form av glädjande framtidsbesked. Så blev det inte.

Varför tycker du man ska få nörda folk utan konsekvens?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in